Νέα στοιχεία που αποτυπώνουν τον «χάρτη» των θανατηφόρων τροχαίων στην Κρήτη, τα οποία φέτος καταγράφουν μεγάλη αύξηση, παρουσίασε μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης, Γιάννης Λιονάκης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου, Σάββατο συνέβησαν τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα που έγιναν φέτος στο νησί. Δεκατέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ημέρα Σάββατο, ενώ ακολουθούν η Δευτέρα και η Πέμπτη με εννέα νεκρούς, η Παρασκευή και η Κυριακή με έξι νεκρούς, αντίστοιχα. Οι πιο επικίνδυνες ώρες για εκδήλωση ατυχήματος είναι οι πρωινές, μέχρι το μεσημέρι, ενώ «πρωταθλήτρια» πόλη στα θανατηφόρα τροχαία είναι το Ηράκλειο. Στον Δήμο Ηρακλείου καταγράφηκαν 10 νεκροί, επτά στον Δήμο Χερσονήσου, έξι στον Δήμο Φαιστού, τρία στον Δήμο Μινώα Πεδιάδος και ένας νεκρός στον Δήμο Μαλεβιζίου. Στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων σε τροχαία δυστυχήματα, υπήρξαν μέχρι σήμερα 16 νεκροί, στο Λασίθι έξι και στο Ρέθυμνο τρεις.
«Όσο δεν προχωράει το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα και δεν υπάρχει διαχωριστικό, είναι σαφές ότι οι μετωπικές συγκρούσεις, που συνήθως είναι θανατηφόρες, δεν έχουν πάψει να υπάρχουν. Παρατηρείται βέβαια ότι στον Βόρειο Οδικό Άξονα όταν υπάρχει αστυνόμευση, υπάρχουν αποτελέσματα. Δηλαδή στο τμήμα της Χερσονήσου ή στον κόμβο Καστελίου που συχνά υπάρχει παρουσία αστυνομικών, τα τροχαία έχουν μειωθεί ή και εξαλειφθεί. Η αλήθεια πάντως είναι ότι ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων σημειώνεται στους επαρχιακούς δρόμους και αυτό φέρνει στην επιφάνεια, την ανάγκη συντήρησης των επαρχιακών δρόμων» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης Γιάννης Λιονάκης.
Από τα 52 θύματα του 2019 μέχρι σήμερα τα σαράντα ήταν άνδρες, δώδεκα ήταν γυναίκες, ενώ δεκαεπτά από αυτά ήταν ηλικίας 18-25 ετών, δεκατρία άτομα ήταν ηλικίας 26-35, οκτώ άτομα από 36-55 και δεκατέσσερα από τα θύματα ήταν στην ηλικιακή ομάδα 55 ετών και πάνω.
Τα στοιχεία σύμφωνα με τον κ. Λιονάκη αποτυπώνουν μια αυξητική τάση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που παρατηρείται γενικότερα στην Κρήτη τα τελευταία χρόνια.
«Όταν η εκπαίδευση είναι πολύ συγκεκριμένη και πάντως δεν βοηθά στο να αντιμετωπιστούν χρόνιες και παγιωμένες κακές αντιλήψεις στους οδηγούς, όταν η συντήρηση των οχημάτων είναι από πλημμελής έως ανύπαρκτη και όλο αυτό συνοδεύεται από υποδομές που όλοι έχουμε καταλήξει στο ότι επιβάλλεται να γίνουν, αλλά δεν έχουν γίνει, θα φάνταζε ουτοπικό να πιστεύουμε ότι κάτι μπορεί να αλλάξει με ένα μαγικό ραβδί» πρόσθεσε ο ίδιος.

Μοιράσου το άρθρο: