Διαλύθηκαν με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών την Παρασκευή, οι 4 υπογεγραμμένες συμβάσεις του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα-Πύργος».

Οι αποφάσεις αναρτήθηκαν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και όπως γίνεται γνωστό, πρόκειται για τις εργολαβίες που αφορούν τα τμήματα:
-Εργολαβία 2: Αμαλιάδα–Δουναίικα
-Εργολαβία 5: Σαγαίικα-Βάρδα
-Εργολαβία 6: Κάτω Αχαϊα-Σαγαίικα
-Εργολαβία 7: ΒΙΠΕ-Κάτω Αχαϊα
Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη μετά από την πρόθεση του υπουργείου να παραχωρήσει στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» την κατασκευή του άξονα Πάτρα-Πύργος με την προσθήκη του δρόμου των 75χλμ. Σύμφωνα με όλα τα νέα δεδομένα, η «Ολυμπία Οδός» έχει συμφωνήσει στην ανάληψη του τμήματος με χρηματοδότηση 80 εκατ.ευρώ. Ταυτόχρονα αναμένεται έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (την Επιτροπή Ανταγωνισμού) για να προχωρήσει σε επικαιροποίηση της σύμβασης παραχώρησης.
Να θυμίσουμε πως στην 8η εργολαβία η ανάδοχος εταιρεία έχει κηρυχθεί έκπτωτη ενώ οι εταιρείες που είχαν υπογράψει συμβάσεις είναι οι: Αφοί Παπαϊωάννου (εργολαβία 7 και στην 5 μαζί με την Ξανθάκης), Ιντρακάτ (εργολαβία 2) και GD Infrastrutture (εργολαβίες 6 και 8).

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ν.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

“Την ώρα που η χώρα δοκιμάζεται από την πρωτοφανή υγειονομική κρίση του κορονοϊού, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, μέσω του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, αποφάσισε τη διάλυση όλων των εργολαβικών συμβάσεων του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος», καταστρέφοντας ένα ακόμα αναπτυξιακό έργο, όσο η προσοχή του κόσμου είναι στραμμένη αλλού, βάζοντας ουσιαστικά την ταφόπλακα στο τόσο ζωτικής σημασίας έργο για την Δυτική Ελλάδα, τα νησιά του Ιονίου και τη Μεσσηνία, σημειώνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΕ Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως η κυβέρνηση της ΝΔ, «βάζει ανάχωμα στην κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, που κατάφερε να ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, με χρόνο υλοποίησης το 2023″.
«Ο κ. Καραμανλής, παρά τις έντονες αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών, της τοπικής αυτοδιοίκησης και τις επίμονες ερωτήσεις που έχει καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, σπεύδει να διαλύσει ένα εγκεκριμένο, χρηματοδοτημένο και κατασκευαζόμενο Ευρωπαϊκό έργο, απαντώντας με αοριστίες, χωρίς επίσημη παρουσίαση ούτε του χρονοδιαγράμματος, ούτε της κοστολόγησης του έργου, ούτε των οικονομικών επιπτώσεων από αυτή του την επιλογή. Χωρίς να έχουν απαντήσει οι αρμόδιες Ευρωπαϊκές Επιτροπές για το αν εγκρίνουν την πρόθεσή του να αναθέσει το έργο στην κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός». Πριν η Ευρώπη αποφανθεί για το αν εγκρίνει ή όχι τη χρηματοδότηση των σχεδίων του. Πριν λάβει γραπτή αποδοχή της κατασκευής του έργου από την ανωτέρω κοινοπραξία ή έστω επίσημη τοποθέτηση των εκπροσώπων της.
Είναι ολοφάνερος ο εμπαιγμός και η αδιαφορία για τις τραγικές επιπτώσεις των επιλογών του. Για το γεγονός ότι η όποια δικαστική διεκδίκηση θα επιφέρει τεράστιες καθυστερήσεις, τη στιγμή, μάλιστα, που τουλάχιστον μια εταιρία που μέχρι εχθές κατασκεύαζε τον αυτοκινητόδρομο έχει δηλώσει ότι θα προσφύγει κατά των παράνομων αποφάσεών του.
Η κυβέρνηση της ΝΔ και ο υπουργός Υποδομών, με βάση την κοινή λογική, τον ορθολογισμό και το ρεαλισμό, όφειλαν να συνεχίσουν το έργο, με αυστηρή επίβλεψη της τήρησης του χρονοδιαγράμματος κατασκευής έως το 2023, από τις εργολαβίες που εργάζονταν και να προχωρήσουν την ανάθεση των εργολαβιών που απέμεναν στους επόμενους μειοδότες. Έτσι θα είχε κερδηθεί αρκετός χρόνος, με απόλυτα διασφαλισμένες τις χρηματοδοτήσεις και χωρίς κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, με εξασφαλισμένες θέσεις εργασίας.
Αντί αυτού, στερούν από τον τόπο ένα τόσο απαραίτητο έργο ζωής, παρατείνοντας την ύπαρξη ενός δρόμου – σφαγείου, ο οποίος αν ποτέ γίνει κανονικός αυτοκινητόδρομος, θα έχει κόστος λόγω των διοδίων, που θα «καρπώνεται» η εργολαβική κοινοπραξία. Ταυτόχρονα, επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, που καλείται, σε τόσο δύσκολες συνθήκες, να αποζημιώσει τους εργολάβους με αρκετά εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν στην ενίσχυση της κοινωνίας και της οικονομίας. Δυστυχώς, ναρκοθετείται η άμεση ολοκλήρωση ενός αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και προστατευτική νησίδα στη μέση, χωρίς διόδια και χωρίς επιπλέον κόστη, ενώ ιδιαίτερα έντονες είναι και οι ανησυχίες για την τύχη του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα. Για 8 μήνες καθυστερούσε η ομαλή εξέλιξη του έργου. Για χρόνια η περιοχή θα καταβάλλει βαρύ φόρο αίματος. Η ευθύνη βαραίνει τον Υπουργό και την Κυβέρνηση της ΝΔ”, καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Ν.Ε. Μεσσηνίας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Μοιράσου το άρθρο: