“Γαλάζια” διχογνωμία για το δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος

Tην πάγια άποψή του υπερ της παραλιακής χάραξης του δρόμου Καλαμάτα-Ριζόμυλος επανέλαβε ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Μίλτος Χρυσομάλλης, μιλώντας σήμερα (Τρίτη) το πρωί στην ΕΡΤ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ και απαντώντας ουσιαστικά, στον πρ.υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και στα όσα ο ίδιος υποστηριξε κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στη Μεσσηνία.

Μάλιστα ο κ.Χρυσομάλλης χαρακτήρισε τον κ.Σπίρτζη ως τον “αποκλειστικά υπεύθυνο για τη μη κατασκευή του δρόμου” και παρέθεσε σειρά στοιχείων για την ιστορία κατασκευής (από τις πρωτοβουλίες της τότε νομαρχιακής αυτοδιοίκησης το 2004), τα σχέδια και το κόστος του οδικού άξονα μέχρι τη Μεθώνη, τον οποίο και θεωρεί “έργο πνοής για τη Μεσσηνία”.
Όπως διευκρίνισε, 9 ημέρες πριν τις Περιφερειακές Εκλογές, με υποψήφιο περιφερειάρχη Πελοποννήσου τον τότε Γ.Γ. Υποδομών κ. Δέδε (στις 17-5-2019) προκηρύχθηκε διαγωνισμός ΣΔΙΤ, σύμφωνα με τον οποίο όσες εταιρίες επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στην κατασκευή του έργου έπρεπε να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους μέχρι τις 2-7-2019 (5 ημέρες πριν τις Εθνικές Εκλογές). Το έργο προέβλεπε για το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλο την αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού. Στην συγκεκριμένη προκήρυξη εκδήλωσαν ενδιαφέρον 5 εταιρίες και έγιναν αποδεκτές. “Κι εδώ βρισκόμαστε σήμερα”, τόνισε ο κ.Χρυσομάλλης.
Πρότεινε επίσης, ο δρόμος από Κορυφάσιο να συνεχιστεί με παράκαμψη στη Γιάλοβα της Πύλου με χρήματα από το νέο ΕΣΠΑ ενώ υποστήριξε πως το τμημα Σουληνάρι – Πύλος δεν έχει καμία οριστική μελέτη, παρά μόνο κάποιες προμελέτες και είναι το πιο δύσκολο τεχνικά τμήμα καθώς απαιτούνται και κοιλαδογέφυρες μεταξύ άλλων και μακράν το πιο κοστοβόρο (ανα χιλιόμετρο).
Ο κ.Χρυσομάλλης διευκρίνισε επίσης πως η επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης να απορριφθεί η παραλιακή χάραξη ήταν μια απόφαση που ελήφθη από το Υπουργείο Υποδομών και όχι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή την Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ και τόνισε πως “αυτό που έχει σημασία δεν είναι να φτιάξουμε έναν ευκαιριακό δρόμο, αλλά έναν δρόμο που δώσει ευκαιρίες για την ανάπτυξη στη Μεσσηνία σε βάθος χρόνου, δεκαετιών”.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ Η ΑΠΟΨΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΑΡΑΛΙΑΚΉ ΧΑΡΑΞΗ”

Σε αντίθετο μήκος κύματος σε σχέση με την παραλιακή χάραξη, κινείται από την άλλη πλευρά, χθεσινή ανακοίνωση του βουλευτή Μεσσηνίας της ΝΔ, Γιάννη Λαμπρόπουλου, ο οποίος σε αυτή τονίζει εμφατικά πως “θα ήταν εγκληματικό τώρα να σταματήσουμε τις εργασίες που προχωράνε με γρήγορους ρυθμούς και όποιος θέλει να σταματήσει τώρα το έργο, ας το πει δημόσια και ας βρει τα χρήματα τώρα, για να φτιάξει τον δρόμο”.
Ο κ.Λαμπρόπουλος επιχειρηματολογώντας υπέρ τη μη επιλογής της παραλιακής χάραξης, σημειώνει πως:
–Δεν χρηματοδοτείται ούτε ως δημόσιο έργο, αφού δεν ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα.
–Το κόστος της είναι κοντά διπλάσιο από αυτό της νέας χάραξης και πρέπει ο δρόμος να ολοκληρωθεί μέχρι την Μεθώνη και όχι μέχρι τον Ριζόμυλο. Ειδικότερα το κόστος κατασκευής σε βαλτώδη εδάφη, αλλά και το κόστος των απαλλοτριώσεων είναι υψηλό και απαγορευτικό για την κατασκευή του δρόμου.
–Η χάραξη, 500 περίπου μέτρα, από την θάλασσα και υπερυψωμένη θα καταστρέψει το φιλέτο του Μεσσηνιακού, αφού πλέον πουθενά στον κόσμο δεν κατασκευάζονται τέτοιοι παραλιακοί δρόμοι.
–Χρειάζονται συμπληρωματικές τεχνικές μελέτες, που θα κρατήσουν τουλάχιστον δυο χρόνια.
–Ένας, κατά πέντε και πλέον μέτρα, υπερυψωμένος δρόμος, από την Δυτική Καλαμάτα μέχρι την Μεσσήνη και τον Ριζόμυλο, σε μια περιοχή εδαφολογικά δύσκολη και χαρακτηρισμένη επικίνδυνη για πλημμυρικά φαινόμενα, δεν γνωρίζουμε τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει σε κάποια ακραία κακοκαιρία και χρήσιμο είναι να θυμόμαστε τι έγινε στο Πήδημα πριν από περίπου τέσσερα χρόνια.
-Η βελτίωση του υπάρχοντος για το Καλαμάτα-Ριζομυλος, σημαίνει τετράιχνο δρόμο από την Ηρώων Πολυτεχνείου στο Ασπρόχωμα μέχρι το Ριζόμυλο, που θα εφάπτεται του αεροδρομίου, θα συναντιέται με τον δρόμο Τρίπολης-Καλαμάτας και δεν θα απομονώνει την Μεσσήνη.
Ο βουλευτής καταφέρεται επίσης κατά του κ.Σπίρτζη, σημειώνοντας πως ο πρ.υπουργός κατά την επίσκεψη του στη Μεσσηνία δεν μας είπε “γιατί τεσσεράμισι χρόνια δεν προγραμμάτισε, δεν ξεκίνησε και δεν κατασκεύασε ούτε ένα μέτρο δρόμου, στον οδικό άξονα από την Καλαμάτα έως την Μεθώνη, στο Τσακώνα-Καλό Νερό, στο Καλό Νερό-Πύργος και στο Πύργος-Πάτρα, γιατί ακύρωσε, την δημοπράτηση που θα γινόταν τον Μάρτιο του 2015 στο Πύργος-Πάτρα, για να μπορέσει να συμμετάσχει “ο εργολάβος τους με τα βοσκοτόπια”, όπως αναφέρει και γιατί επίσης δεν είπε ούτε λέξη για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος