Καλαμάτα: Τα ντοκιμαντέρ της Δευτέρας για τον Ιούλιο

Στο Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας( Μπενάκη 11, Ιστορικό Κέντρο),συνεχίζονται κάθε Δευτέρα, στις 9:30 μ.μ. και για τον Ιούλιο, οι προβολές επιλεγμένων ντοκιμαντέρ.

Όλες οι προβολές θα είναι ελεύθερες για το κοινό.

Πρόγραμμα Προβολών για το μήνα Ιούλιο:

ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΙΟΥΛΙΟΥ
Pierpaolo / Miguel Angel Barrroso (76’)
Ο “Pierpaolo” μας μιλάει για την παιδική και νεαρή ηλικία του Πιερ Πάολο Παζολίνι, μέσα από τους κυρίους χαρακτήρες της ζωής του: ο πατέρας του, Κάρλο Αλμπέρτο με τον οποίο έχει μια δύσκολη σχέση αγάπη-μίσους· η μητέρα του, με την οποία θα είναι πολύ κοντά μέχρι τις τελευταίες μέρες της ζωής του, μείνανε ακόμα και στον ίδιο σπίτι · ο μικρότερος του αδελφό Γουίντο, που συμμετείχε μαζί με τους παρτιζάνους στον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο και κατέληξε δολοφονημένος κάτω από παράξενες συνθήκες · την εύθραυστη και ρομαντική φίλια με δυο γυναίκες: η βιολονίστα Πίνα Κάλζ, πρόσφυγας πολέμου και την δασκάλα Μαρία με την οποία ανέπτυξε ερωτική σχέση· και το βαθύ του πάθος για ένα χωριατόπουλο που τον λέγανε Τόνι, με τον οποίο η φιλία κράτησε για όλη του την ζωή.

ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ
Ballad of a Righteous Merchant /Herbert Golder (62’)
Αυτή η ταινία είναι ένα προσωπικό πορτραίτο του διάσημου οραματιστή κινηματογραφιστή, Werner Herzog, εν ώρα εργασίας, τραβηγμένη κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του Υιέ μου, Υιέ μου, Τι Έκανες (2009), γυρισμένη από τον συν-συγγραφέα εκείνης της ταινίας, κοντινό φίλο (εδώ και 25 χρόνια) και μακροχρόνιο συνεργάτη (σε 10 ταινίες). Αντίθετα με άλλες ταινίες για τον Herzog, όπου αντικρίζει την κάμερα και αναλύει τις απόψεις του, αυτή η ταινία παρέχει μια ματιά στα παρασκήνια του μάστερ την ώρα της δουλειάς του, αλλά επίσης, λόγω της εμπιστοσύνης μεταξύ του Herzog και του Golder, ένα βαθιά προσωπικό πορτραίτο του άνδρα και ειλικρινή ματιά του ιδίου στην τέχνη του, ενώ ταυτόχρονα εξερευνά κάποια από τα πιο διαρκή και βαθύτερα θέματα της δουλειάς του.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 Ι ΟΥΛΙΟΥ – Παγκόσμια Ημέρα Διεθνούς Δικαιοσύνης
Truth Detectives / Anja Reiß (86’)
Τα θύματα πολέμων και εγκλημάτων σήμερα χρησιμοποιούν σχεδόν σε πραγματικό χρόνο τα κινητά τους για να κινηματογραφήσουν και να φωτογραφίσουν τις εμπειρίες τους. Διεθνείς ερευνητές συγκεντρώνουν αυτά τα τεκμήρια για να επιτύχουν εγκληματική δίωξη. Καταγράφουμε την έρευνά τους πάνω στην πολιτισμική κληρονομιά στο Μάλι, τις βομβιστικές επιθέσεις της ‘Μαύρης Παρασκευής’ στην Γάζα, τον πόλεμο στην Ουκρανία και την έρευνα για μαζικούς τάφους στην Κολομβία. Το “Truth Detectives” καταγράφει πώς οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις βοηθούν να φέρουν ενώπιον της δικαιοσύνης εκείνους που καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ
Stealing Rodin | Cristóbal Valenzuela Berríos (79’)
Όταν ένα δημοφιλές γλυπτό του Rodin για λίγο εξαφανίστηκε από μία έκθεση στο Santiago, η “κλοπή” έγινε μια πολύ προκλητική δήλωση, οργανωμένη από έναν… ανεπτυγμένο για την ηλικία του μαθητή τέχνης. Οι πράξεις του προκάλεσαν τέτοια δημόσια κατακραυγή και θηριώδες ντιμπέιτ πάνω στη φύση της τέχνης καθαυτής. Αυτό το ζωηρό και διορατικό ντοκιμαντέρ επισκέπτεται ξανά τη σκηνή αυτού του ασυνήθιστου γεγονότος, το οποίο κατέκτησε τη προσοχή του κόσμου και ανταγωνίστηκε την παγκόσμια κοινότητα τέχνης.

ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ
Aguagrande in crescento /Giovanni Pellegrini (77’)
Το Βενετσιάνικο ιστορικό θέατρο La Fenice κατά τη διάρκεια της παραγωγής της ‘Aquagranda’, της όπερας που αναπαριστά τις τραγικές ημέρες του 1966, όταν η Βενετία έμοιαζε να εξαφανίζεται για πάντα κάτω απ’ τα νερά της. Ακολουθώντας τον συνθέτη Perocco, τον διευθυντή σκηνής Michieletto και την ομάδα τους, το ‘Aquagranda in crescendo’ αφηγείται τη γέννηση της μοντέρνας όπερας και την ιστορία των ημερών που κλόνισαν την καρδιά της Βενετίας.

https://www.facebook.com/CreativeDocumentaryCenter/

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος