Ο Βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αυλωνίτης στις 11-01-2020 μετά από σχετικό αίτημα τους συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Εργαζομένων Αστικού ΚΤΕΛ Κέρκυρας κ. Σπύρο Κούστα, καθώς και με τον Πρόεδρο του Σωματείου Σταθμαρχοελεγκτών και Εργαζομένων Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ν. Κέρκυρας κ. Χρήστο Μεσημέρη σχετικά με τα προβλήματα που πρόκειται να δημιουργηθούν στη περίπτωση κατά την οποία ψηφισθεί το ήδη αναρτηθέν στο open.gov νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που μεταξύ άλλων καταργεί το Προεδρικό Διάταγμα 246/2006 (Α’ 261) «Κανονισμός Προσωπικού των ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ του ν. 2963/2001».
Έτσι η συζήτηση περιστράφηκε στα εξής βασικά ζητήματα εν όψει της κατάθεσης, συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου αυτού:
1) Διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων στο ό,τι η χωρίς σχεδιασμό κατάργηση του παραπάνω ΠΔ 246/2006 θα οδηγήσει σε καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ και των εργαζομένων ου είναι και ιδιοκτήτες λεωφορείων. Χαρακτηριστικά επιβεβαιώθηκε ότι με το ως άνω νομοσχέδιο ο κανονισμός προσωπικού των ΚΤΕΛ που ισχύει επί δεκαετίες και προσδιορίζει τις εργασιακές σχέσεις και τους κανόνες ασφαλούς μετακίνησης του επιβατικού κοινού επαφίεται στην απόλυτη διακριτική ευχέρεια της εργοδοσίας, η οποία αυτή και μόνο θα τον καταρτίζει και θα τον εφαρμόζει.
2) Καταργείται η υποχρεωτική καταχώρηση από την εργοδοσία στο σύστημα του Υπουργείου Εργασίας των υπερωριών, του πίνακα ρεπό του προσωπικού κίνησης και των ημερήσιων στοιχείων προσωπικού και δρομολογίων των ΚΤΕΛ.
3) Καταργείται η προϋπόθεση της συναίνεσης των εργαζομένων στη περίπτωση που η διοίκηση του ΚΤΕΛ επιθυμεί την μεταβολή της ειδικότητας του.
4) Συνεχίζεται η σκανδαλώδης ρύθμιση χορήγησης σύνταξης στους Προέδρους των ΚΤΕΛ προσαυξάνοντας το εισιτήριο κατά 5% για το λόγο αυτό.!!! Μάλιστα στη Κρήτη επεκτείνεται και στους αντιπροέδρους.
5) Και ενώ όλα αυτά θα θεσμοθετηθούν, η κυβέρνηση επιχορηγεί τα ΚΤΕΛ με ένα ποσό της τάξεως των 45 εκατομμυρίων ευρώ, όταν στα ΚΤΕΛ υπάρχει καθεστώς πλήρους ασυδοσίας σε σχέση με τους μισθούς των εργαζομένων με μεγάλες μεταξύ των εργαζομένων μισθολογικές διαφορές για την ίδια προσφερόμενη εργασία. Επιβεβαιώθηκε η αναγκαιότητα επαναφοράς στο καθεστώς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
6) Διαπιστώθηκε επίσης η σοβαρή πιθανότητα μείωσης ή κατάργησης των επιδοτούμενων διαδρομών, με επόμενο την αρνητική επίπτωση των ευάλωτων ομάδων επιβατών, όπως άτομα τρίτης ηλικίας και φοιτητές
7) Αμφότεροι, οι πρόεδροι ζήτησαν από το βουλευτή εν όψει της ψήφισης του νομοσχεδίου να μεταφέρει τα αιτήματα του κλάδου στη Βουλή και να προβεί σε βελτιωτικές παρεμβάσεις προς το συμφέρον των εργαζομένων
8) Τέλος, σημειώθηκε η αναγκαιότητα συνεχούς επαφής και ενημέρωσης έτσι, ώστε κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου να γίνει οργανωμένη προσπάθεια ακρόασης και συζήτησης, όλων των αιτήματα των εργαζομένων.

Μοιράσου το άρθρο: