Αν.Μ.Θράκη:Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα Οδικής Ασφάλειας

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Μαΐου του 2020, στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

α. Τροχαία Ατυχήματα

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 32 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 37 το 2019). Ειδικότερα σημειώθηκαν :

3 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (όπως επίσης το 2019)
2 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (όπως επίσης το 2019)
27 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 32 το 2019)

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 41 παθόντες (έναντι 50 το 2019). Ειδικότερα καταγράφηκαν :

3 νεκροί (όπως επίσης το 2019)
2 βαριά τραυματίας (όπως επίσης το 2019)
36 ελαφρά τραυματίες (έναντι 45 το 2019)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
Η απόσπαση προσοχής οδηγού
Η παραβίαση προτεραιότητας
Η παραβίαση σημάνσεων
Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Μάιο του 2020, βεβαιώθηκαν συνολικά 6.352 παραβάσεις, από τις οποίες οι 2.142 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως :

1.210 για υπερβολική ταχύτητα
61 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
141 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
41 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
341 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
218 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
103 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
12 για αντικανονικό προσπέρασμα
10 για φθαρμένα ελαστικά
4 για αντικανονικούς ελιγμούς
1 για παραβίαση προτεραιότητας

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

“Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.” αναφέρεται στην ανακοίνωση και σημειώνεται ότι: “Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.”

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος