Χαμόγελα για την επιτυχία και όνειρα για το μέλλον

Μαθητές και μαθήτριες του 1ου Λυκείου Κομοτηνής. Χαμογελούν και σχεδιάζουν τις διακοπές τους. Μια χαλαρή ανάπαυλα τους αξίζει μετά την επιτυχή συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

“Ήμουν στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, στην θεωρητική κατεύθυνση. Συγκέντρωσα 17.025 μόρια και προσπαθώ να επιλέξω μεταξύ Νομικής και Ψυχολογίας. Θέλω να πιστεύω ότι θα πέσουν λίγο οι βάσεις και θα πετύχω την εισαγωγή και στις δύο Σχολές, οπότε θα έχω την δυνατότητα της επιλογής . Βλέπω τα μαθήματα κάθε Σχολής, τα Προγράμματα Σπουδών για να καταλήξω ποια από τις δύο επιστήμες θα ακολουθήσω. Μου αρέσουν πολύ και οι δύο Σχολές.» δηλώνει ο Γρηγόρης Σίμος. Έγραψε στην Κοινωνιολογία 19,4 , στην ιστορία 17,3, στα Αρχαία 16,7 και στην Έκθεση 14,7. «Δεν θεωρώ ότι ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, πέρασα πολύ όμορφα, διάβαζα με μέτρο , δεν έκανα σχεδόν ποτέ υπερβολές. Διάβαζα πιο ελεύθερα, όχι τόσο προγραμματισμένα. Κοίταζα να είμαι εντάξει σε όλες τις μαθητικές μου υποχρεώσεις βάζοντας στόχο τις Πανελλήνιες εξετάσεις κι όχι την ικανοποίηση κάποιου καθηγητή. Να φανταστείτε ο πιο υψηλός βαθμός που έγραψα μέσα στην τάξη ήταν δώδεκα. Πάντα έτσι δούλευα.»

Χαμόγελα για την επιτυχία και όνειρα για το μέλλον
Μετά την επιτυχία με χαμόγελα και όνειρα στο στούντιο της ΕΡΤ Κομοτηνής

«Πάντα έχω ένα βιβλίο μαζί μου»
Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο και η Κατερίνα Ζέκου. Έγραψε 18.125 μόρια στην Έκθεση 16,2, στα Αρχαία 17.7, στην Ιστορία 18, 6 και στην Κοινωνιολογία 20 . «Εδώ και πάρα πολλά χρόνια είχα αποφασίσει ότι θα ακολουθήσω τη Νομική, οπότε ,μ ‘ αυτά που έγραψα την πιάνω και είμαι πολύ ευχαριστημένη. Από το Δημοτικό ακόμη έλεγα ότι θα πάω στην Νομική, μετά αποφάσισα ότι ίσως πάω στο Δικαστικό Σώμα , έλεγα πάντα Νομική. Πρίν ανακοινωθεί η βαθμολογία ήμουν ευχαριστημένη μ’ αυτό που είχα γράψει. Ήξερα ότι δεν θα μπορούσα να είχα γράψει καλύτερα ή να διαβάσω περισσότερο, οπότε ό,τι και να γινόταν ήμουν πολύ ευχαριστημένη με τον εαυτό μου. Και τώρα που βγήκαν οι βαθμοί είδα ότι πιάνω την Σχολή, είμαι πολύ χαρούμενη, ήταν όνειρο πάρα πολλών χρόνων που έρχεται πιο κοντά. Η καραντίνα του κορονοϊου μου τα χάλασε λίγο γιατί μέχρι τότε δούλευα συστηματικά, κάποιες ώρες την ημέρα. Χαλάρωνα λίγο όταν ένιωθα κουρασμένη. Διάβαζα συγκεκριμένες ώρες μετά το Φροντιστήριο. Στην καραντίνα έλειψε το συγκεκριμένο πρόγραμμα διαβάσματος. Σαράντα μέρες πριν τις εξετάσεις εντατικοποιήθηκε πάλι το διάβασμα. Όταν βαριέμαι και δεν ξέρω τι να κάνω πάντα έχω ένα βιβλίο μαζί μου.»

Στο 4ο Επιστημονικό πεδίο η Αλεξία Νταντουρή έγραψε 18.450 μόρια στην Οικονομία, στην Πληροφορική 20, στα Μαθηματικά 18,8 και 15 στην Έκθεση. «Είμαι επηρεασμένη από το οικογενειακό περιβάλλον γι αυτό και επέλεξα την Πληροφορική.» δηλώνει και σημειώνει ότι μέσω της Πληροφορικής θα ανοίξουν πολλοί δρόμοι στη ζωή της. «Δεν έχω αποφασίσει ακόμη με τι θα ασχοληθώ επαγγελματικά, νομίζω πως μέσω της Πληροφορικής θα αποφασίσω πιο εύκολα. Με ενδιαφέρει το Design , οι Επιχειρήσεις. Το πεδίο μας είναι πιο εύκολο από ότι τα υπόλοιπα πεδία, διάβαζα συστηματικά, κάθε μέρα με την καραντίνα λίγο χαλάρωσα και όταν ανακοινώθηκαν οι συγκεκριμένες ημερομηνίες αγχώθηκα, έκανα το Πρόγραμμα μου, διάβασα συστηματικά και απέδωσαν οι κόποι μου.»

Χαμόγελα για την επιτυχία και όνειρα για το μέλλονΟ Γρηγόρης Σίμος θέλει να σπουδάσει σε Σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης . «Η Κομοτηνή έχει ωραία φοιτητική ζωή, θα ήθελα όμως να ζήσω και σε μια άλλη πόλη. Οι γονείς μου χάρηκαν πάρα πολύ.» δηλώνει. Η Αθήνα πρώτη επιλογή και για την Κατερίνα Ζέκου. «Την έχουμε ζήσει την Κομοτηνή. Η Νομική Σχολή είναι πολύ καλή Σχολή, όμως, θα ήθελα να ζήσω και κάπου αλλού.» σημειώνει και η Αλεξία Νταντούρη προσθέτει « Ήμουν μεταξύ Θεσσαλονίκης και Κρήτης γιατί έχει Σχολή και στο Ηράκλειο. Τελικά αποφάσισα να πάω Θεσσαλονίκη, θέλω να τη ζήσω.»
«Σημασία έχει το ταξίδι και όχι ο προορισμός »
Όσον αφορά τα μηνύματα που στέλνουν για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις; «Οι Πανελλήνιες δεν είναι μόνο πνευματικός αγώνας είναι και ψυχολογικός. Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο η Ψυχολογία το πώς τελικά θα γράψεις. Δεν φτάνει να έχεις γράψει κάλα θα πρέπει να το αντιμετωπίσεις με ψυχραιμία. Τελικά αυτό με βοήθησε πάρα πολύ, ήμουν πολύ ψύχραιμη , αντιμετώπισα τα θέματα με καθαρό μυαλό. Το πολύ άγχος εντέλει δεν κάνει καλό. Ας το έχουν υπόψιν τους, ας είναι ψύχραιμοι. Να μην ανησυχούν.» δήλωσε η Αλεξία Νταντουρή. « Σημασία έχει η προσπάθεια.» σημείωσε ο Γρηγόρης Σίμος και πρόσθεσε « Το πιο ωραίο συναίσθημα είναι να είσαι ευχαριστημένος με την προσπάθεια που έκανες. Και το αποτέλεσμα όταν δεν είναι αυτό που περίμενες με την προσπάθειά σου μένεις ήσυχος. Σημασία έχει το ταξίδι κι όχι ο προορισμός, πέρασα μια πολύ όμορφη χρονιά, που πραγματικά θα έχω να λέω και στην τάξη και στο φροντιστήριο πέρασα πολύ όμορφα. Έκανα πολλούς καινούργιος φίλους, γελάσαμε. Η ζωή δεν τελειώνει εδώ, είναι μόνο η αρχή. Όλοι οι άνθρωποι αλλάζουν επάγγελμα στην πορεία της ζωής τους, στις εποχές που θα ζήσουμε μάλλον θα χρειαστεί να το κάνουμε κι εμείς. Συμβουλεύω να μην έχουν άγχος. Δεν είναι ένα τέρας οι Πανελλήνιες. Πέρα από το διάβασμα είναι ένα παιχνίδι το ποιος θα το καταφέρει να μην τρελαθεί από το άγχος που θα υπάρχει γύρω του. Είναι σημαντικό να συνεχίσεις να είσαι προσηλωμένος στο στόχο σου.» Από την πλευρά της η Κατερίνα Ζέκου δηλώνει απλά πως «Η ζωή δεν τελειώνει εδώ με τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.» και προσθέτει « Μπορεί να πέτυχαν, αλλά έχουν πάρα πολλά να κάνουν, υπάρχουν πολλές εναλλακτικές επιλογές. Να μην απογοητεύονται, ίσως, αυτό που τώρα τους φαίνεται αποτυχία, να τους οδηγήσει σε κάτι καλύτερο από αυτό που θα θέλανε και να είναι πιο ευτυχισμένοι.»
φώτο: Αλεξία Νταντουρή, Γρηγόρης Σίμος και Κατερίνα Ζέκου ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος