Την συναντήσαμε στο τέλος μιας ακόμη κινητοποίησης για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που ψηφίστηκε στη Βουλή. «Αντί να λύσει τα προβλήματά μας να δείτε ότι θα μας δημιουργήσει περισσότερα» δήλωσε στο ξεκίνημα της συνέντευξης και έσπευσε να εξηγήσει : «Ο μεγαλύτερος αριθμός παιδιών ανά τάξη δεν είναι θετική εξέλιξη. Θα πήγαινε η Υπουργός το παιδί της σε μια τάξη με πολλούς μαθητές εν μέσω κορονοϊου;» αναρωτήθηκε θεωρώντας ότι τα 25 παιδιά ανά τάξη είναι κίνηση οπισθοδρομική.

Σύμφωνα με την κα Δήμητρα Λιουλιάκη, ταμία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Νομού Ροδόπης, «Οι Τρεις Ιεράρχες» όσο πιο λίγα παιδιά βρίσκονται μέσα στην τάξη, τόσο καλύτερη, αποδοτικότερη και ουσιαστικότερη γίνεται η ίδια η διδασκαλία. «Σκεφτείτε πόσα λεπτά διδασκαλίας αντιστοιχεί σε κάθε παιδί, όταν 25 παιδιά βρίσκονται στην ίδια τάξη. Γι αυτό και οι γονείς που πάνε τα παιδιά τους σε εξωσχολικές δραστηριότητες κοιτάνε να είναι τα τμήματα με όσο το δυνατόν λιγότερα παιδιά. Εμείς θέλουμε το δημόσιο σχολείο να έχει ολιγομελή τμήματα.»

Η κα Δήμητρα Λιουλιάκη, ταμίας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Νομού Ροδόπης

Όπως τονίζει η ταμίας του Συλλόγου, η Δημόσια εκπαίδευση ανήκει ισότιμα σε όλα τα παιδιά. «Δεν θέλουμε κατηγοριοποίηση των παιδιών μας, θέλουμε παιδιά που θα έχουν τις ίδιες δυνατότητες με όλα τα υπόλοιπα παιδιά του κόσμου. Εν μέσω κορονοϊου αποδείχτηκε πόσο αδύναμο και σαθρό είναι το σύστημα μας. Υπήρχαν παιδιά που πέρασαν δύο ολόκληρους μήνες χωρίς να έχουν καμία βοήθεια στο σπίτι τους. Αυτό ελπίζω η κα Υπουργός να το λάβει σοβαρά υπόψιν της έτσι ώστε όταν ξεκινήσουμε την επόμενη χρονιά να μην υπάρχει παιδί που να μείνει αδύναμο-αδύνατο να παρακολουθήσει το μάθημά του.»

Υπενθυμίζει πως πάντα αίτημα των εκπαιδευτικών ήταν η επιμόρφωσή τους. Επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες. «Μια επιμόρφωση που δεν ερχόταν ποτέ, γινόταν πάντα με κληρώσεις κι επιλεκτικά.» είπε και σημείωσε πως «Τις ημέρες της καραντίνας οι δάσκαλοι αναγκάστηκαν και πολύ σωστά, με πολύ κόπο να αντιμετωπίσουν την νέα κατάσταση. Ακόμη και όταν τα κατάφεραν οι δάσκαλοι δεν τα κατάφεραν όλοι οι μαθητές μας. Οι μαθητές μας, πολλοί από αυτούς δεν είχαν υπολογιστές. Δεν είχαν internet. Δεν είχαν την δυνατότητα, δεν είχαν πρόσβαση στη μάθηση. Μέχρι τώρα λέγαμε : Δημόσια δωρεάν βιβλία για όλα τα παιδιά, τώρα λέμε και υπολογιστή . Έτσι απαιτούν οι καιροί.»

Τέλος, δεν παραλείπει να αναφερθεί και στους συναδέλφους της λέγοντας πως «οι δάσκαλοι έδειξαν με πείσμα όλο αυτό το διάστημα ότι μπορούν να τα καταφέρουν. Πράγματι μπορούμε να τα καταφέρουμε.» προσθέτοντας « Έρχονται μεγάλες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης. Έρχεται κατηγοριοποίηση σχολείων κι όσο κι αν αυτό δεν γίνεται κατανοητό στον πολύ κόσμο θα πρέπει να καταλάβουμε ότι οδηγεί σε σχολεία ελίτ που δεν θα πηγαίνουν όλα τα παιδιά. Δεν μπορούν να πάνε όλα όταν γίνεται κατηγοριοποίηση. Όλοι οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δουν την ίση αντιμετώπιση , της δωρεάν εκπαίδευσης στους μαθητές.»
Φώτο: Δήμητρα Λιουλιάκη ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: