Ε.Στυλιανίδης: Το δημογραφικό νούμερο ένα θέμα της περιοχής μας και κεντρική πολιτική προτεραιότητα

«Νομίζω ότι ξεκινάμε σωστά θέτοντας το δημογραφικό ως Νούμερο ένα θέμα της περιοχής μας και ως κεντρική πολιτική προτεραιότητα γιατί όλα γυρίζουν γύρω από αυτό.» δηλώνει ο βουλευτής Ροδόπης της Ν.Δ. Ευριπίδης Στυλιανίδης μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής σημειώνοντας πως ένας βασικός παράγοντας που το επηρεάζει είναι το ΔΠΘ το οποίο και αναδεικνύει την περιοχή πανελληνίως, αλλά και φέρνει φρέσκο «αίμα» στην περιοχή τονώνοντας την οικονομία και ενισχύοντας τον ενεργό πληθυσμό.

Ε.Στυλιανίδης: Το δημογραφικό  νούμερο ένα θέμα της περιοχής μας και κεντρική πολιτική προτεραιότητα«Αυτό το οποίο πετύχαμε ως πρώτο βήμα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι υλοποιώντας την προεκλογική δέσμευση να ακυρώσουμε την ίδρυση της 4ης Νομικής Σχολής στην Πάτρα μετά από μια ισχυρή κοινοβουλευτική μάχη που δόθηκε και στην Επιτροπή, αλλά και στην Ολομέλεια, όπου βεβαίως η Κυβέρνηση τήρησε τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει» δηλώνει ο πρώην Υπουργός και προσθέτει πως τίποτα δεν ήταν αυτονόητο, καθώς το σύνολο της τοπικής ηγεσίας της Αχαΐας ένιωσε την υποχρέωση και την ανάγκη να υπερασπιστεί αυτή την 4η Νομική. «Αλλά», όπως δηλώνει ο Θρακιώτης πολιτικός, « τα επιχειρήματα ότι ήταν πρόχειρα στημένη και ότι θα αποδυνάμωνε την ακριτική Νομική Σχολή του ΔΠΘ νομίζω ότι κυριάρχησαν».

Αναγκαία η ενίσχυση του Δ.Π.Θ.

Σύμφωνα με τον κο Στυλιανίδη η Νομική είναι η «φρεγάτα» του ΔΠΘ. Είναι η σχολή που όταν δημιουργήθηκε το 1974 έδωσε άλλο προφίλ στην Κομοτηνή, την κατέστησε διοικητικό κέντρο και κέντρο του Πανεπιστημίου και τόνωσε την Τοπική Οικονομία με τη συμμετοχή σημαντικού αριθμού διακεκριμένων επιστημόνων που αποφοίτησαν από εδώ. «Ήταν η πιο επιτυχημένη διαχρονικά και διακομματικά επένδυση που έκανε η ελληνική πολιτεία» υποστήριξε ο κος Στυλιανίδης τονίζοντας πως το επόμενο βήμα είναι να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα που μας δημιουργεί η απελευθέρωση των μεταγραφών , ενισχύοντας ενδεχομένως τον αριθμό των εισακτέων. Παραλλήλως, να δοθεί η δυνατότητα το ΔΠΘ να ανεβάσει το επίπεδό του οικονομικά, διοικητικά και διδακτικά. « Έχει υποστεί φοβερή συρρίκνωση τα τελευταία χρόνια. Σκεφτείτε ότι με 18 εκ. χρηματοδοτούνταν το 2008 και έφτασε σήμερα να υπολειτουργεί με 5,8 εκ. προϋπολογισμό ετήσιο» σημείωσε ο κος Στυλιανίδης επισημαίνοντας ότι η ηγεσία του Υπουργείου τα ακούει όλα αυτά προβλέποντας ότι θα πάει θετικά η υπόθεση ενίσχυσης του ΔΠΘ προσθέτοντας ότι και ο αριθμός των εισακτέων θα πρέπει να βελτιωθεί και η αναλογία διδασκόντων και διδασκομένων. «Θα πρέπει η Κομοτηνή να ανοίξει την πόρτα της για να δεχθεί πρόσθετο ακαδημαϊκό δυναμικό και φοιτητές γιατί γύρω από το πανεπιστήμιο επιβιώνουν 150 επαγγέλματα. Η οικιστική ανάπτυξη της πόλης, η πνευματική θωράκιση της πόλης, η οικονομική ανάπτυξη της πόλης και η δημογραφική ενίσχυση της περιοχής εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό κι από το ΔΠΘ».

1500 ειδικοί φρουροί  θα εκπαιδευτούν στη Θράκη

Θετική είναι η εξέλιξη που αφορά στην εκπαίδευση των 1500 ειδικών φρουρών που θα εκπαιδεύσουν οι Σχολές της Αστυνομίας, καθώς το αρμόδιο Υπουργείο άναψε το πράσινο φως αυτές να εκπαιδευτούν στην Κομοτηνή, οι 1000 και οι 500 στο Διδυμότειχο. Θετική εξέλιξη που όπως είπε ο Υπουργός έχει διασφαλιστεί. « Ήδη οι Μηχανικοί της Αστυνομίας έχουν έρθει, έχει εξασφαλιστεί μια δαπάνη 200.000 ευρώ για την αποκατάσταση της παλιάς Σχολής και από Οκτώβριο – Νοέμβριο θα φιλοξενηθούν για ένα τρίμηνο 1000 άτομα.»
Όσον αφορά στην πρόταση του το Κέντρο της διοίκησης και της εκπαίδευσης της Frontex που τώρα είναι στην Πολωνία να φιλοξενηθεί στη Θράκη ο κος Στυλιανίδης αποκάλυψε ότι το έχει θέσει και στον Πρωθυπουργό και στις Προγραμματικές δηλώσεις της Βουλής. « Η καλύτερη εκπαίδευση των 10.000 συνοριοφυλάκων που θα προσλάβει η Frontex σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο θα είναι πληρέστερη και αποτελεσματικότερη αν γίνει στο πεδίο, δηλαδή κοντά στα σύνορα. Ο χώρος μαζικής διέλευσης παρανόμων μεταναστών στον ευρωπαϊκό χώρο είναι η Ελλάδα και θα ήταν κατά τη γνώμη μου πολύ σοφό από πλευράς της Ευρώπης να αποφασιστεί η μεταφορά, τουλάχιστον ενός μέρους της εκπαίδευσης των καινούργιων Ευρωπαίων συνοριοφυλάκων στις σχολές αστυνομίας της Θράκης» δηλώνει ο κος Στυλιανίδης παραδεχόμενος ταυτόχρονα πως δεν είναι απλή απόφαση, καθώς προϋποθέτει διπλωματική διαπραγμάτευση σε επίπεδο υπουργών Εξωτερικών, Δημόσιας Τάξης και Πρωθυπουργών. «Έχω βάλει σαν στόχο και προσπαθώ να ενεργοποιήσω τους αρμόδιους Υπουργούς . Υπάρχει ενδιαφέρον αλλά δεν είναι κάτι που έρχεται αυτονόητα χρειάζεται μια διπλωματική καμπάνια.»

Ολοκληρωμένη αξιοποίηση Καθέτων Αξόνων
Τέλος, αναφερόμενος στην Ολοκληρωμένη αξιοποίηση των Καθέτων Αξόνων υπενθύμισε πως όταν ξεκινούσε η υπόθεση της υλοποίησής τους υπήρχε πολύ μεγάλη αντίδραση. «Η υπόθεση αυτή ξεκίνησε από τον Κάρολο Παπούλια και ολοκληρώθηκε από εμένα στο Υπουργείο Εξωτερικών. Τότε υπογράψαμε τις διμερείς συμφωνίες και με προσωπική μου επιστασία, ολοκληρώσαμε τουλάχιστον τους τέσσερις άξονες, ο άξονας της Δράμας, της Ξάνθης , που είναι ημιτελής, της Κομοτηνής, δυστυχώς εγκατέλειψαν τις συνοδευτικές πολιτικές, και ο διάδρομος στον Κυπρίνο- Ιβαϊλογκραντ. Εδώ στην Κομοτηνή είχε προβλεφθεί επειδή ο συνοριακός σταθμός βρίσκεται εντός της Βουλγαρικής Επικρατείας στη δική μας Επικράτεια να δημιουργηθεί αστυνομικός σταθμός, Τελωνείο για το παράνομο εμπόριο και πρόβλεψη για ελέγχους υγείας, ζωονόσων και παράλληλα να οριστεί διόδιο. Προτείναμε τότε το έσοδο να αξιοποιείται όχι μόνο για τη συντήρηση του δρόμου, αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκηση της Κομοτηνής και τα έσοδα να επιστρέφουν σε προγράμματα τοπικής τουριστικής ανάπτυξης . Είναι απαράδεκτο να διέρχονται 1 εκ. 900.000 ΙΧ αυτοκίνητα και τα αυτοκίνητα αυτά να φεύγουν σε γειτονικούς Νομούς χωρίς να αφήνουν εδώ ούτε ένα ευρώ στην περιοχή μας. Στόχος μας να έρθει πούλμαν μέσα το οποίο στοχευμένα θα αφήνει τους οργανωμένους επισκέπτες στην Κομοτηνή, στη Μαρώνεια , στο Σιδηροχώρι, στην Αίγειρο, στο Φανάρι, στον Ίασμο. Να έχουμε ποικίλη αξιοποίηση όλης της περιοχής. Αυτό προϋποθέτει μια σειρά από σύνθετες παρεμβάσεις στις οποίες εμπλέκονται πρώτα το Υπουργείο των Εξωτερικών το οποίο θα πρέπει να κάνει ρηματική διακοίνωση στην Βουλγαρική Κυβέρνηση για να επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων» δηλώνει ο πρώην Υπουργός και προσθέτει: « Δεύτερον, το Υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να στήσει μικρό τελωνείο για ελέγχους στην ελληνική επικράτεια στο βόρειο μέρος του Νομού, στην Ελληνική Αστυνομία η οποία θα πρέπει να ενισχύσει το προσωπικό του Νομού για να μπορέσει να αντέξει και να επισπεύσει την ροή τουριστών από τα βόρεια σύνορα. Το ΚΤΕΛ, που εμπλέκεται επίσης, με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, έχει κάνει τις πρώτες διεργασίες με την έννοια ότι έχει βγάλει τη διεθνή άδεια για τις μεταφορές, έτσι ώστε όλος αυτός ο όγκος επισκεπτών που θα μετακινηθεί από τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία προς την περιοχή μας να μεταφέρεται και από δικά μας μέσα για να μπορούν να επιστρέφουν τα χρήματα στην περιοχή και στους ανθρώπους που εργάζονται στα ΚΤΕΛ» καταλήγοντας με τη σημείωση ότι «Αυτό το σχέδιο είναι μπροστά μας, είχε «νεκρώσει» για 4-5 χρόνια», υποσχόμενος παράλληλα ότι «θα το ξαναζωντανέψω και θα κάνω όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για να μπορέσουμε να το πετύχουμε.»
Φώτο: Ευριπίδης Στυλιανίδης συνέντευξη-κείμενο:Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος