Σε απάντηση της σχετικής Αναφοράς που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων από τον Βουλευτή κ. Ιλχάν
Αχμέτ ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης τονίζει πως η ∆ΕΗ καθώς και ορισμένοι άλλοι ιδιωτικοί πάροχοι έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη διευκόλυνση των καταναλωτών και της εξυπηρέτησης του κοινού, με βάση και τις προβλέψεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου Α’ 75/30.03.2020.

Επίσης,σημειώνει ότι: το Υπουργείο γνωστοποιεί ότι υπάρχει σαφές πλαίσιο προστασίας των ευάλωτων ομάδων το οποίο παραμένει σε ισχύ και επιδιώκεται συστηματικά η αναζήτηση των οφειλών των στρατηγικών κακοπληρωτών.

Η απάντηση της ΔΕΗ έχει ως εξής:
Κύριε Υπουργέ,
Σε απάντηση της ανωτέρω Αναφοράς, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Ιλχάν Αχμέτ, με θέμα «Παράταση αποπληρωμής οφειλών προς τις εταιρίες ενέργειας για να μη διακόπτεται η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε επιχειρήσεις, εμπόρους και επαγγελματίες που έχουν αναστείλει τις δραστηριότητες τους», για τα θέματα που αφορούν στη ΔΕΗ, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τα εξής:
Η ΔΕΗ ως Επιχείρηση με έντονη κοινωνική ευαισθησία και επίγνωση, έχει αποδείξει έμπρακτα τη στήριξη των πελατών της όλα αυτά τα χρόνια και ιδιαίτερα σε αυτή τη δοκιμασία, στέκεται δίπλα στην ελληνική κοινωνία.
Πλην όμως, πρωταρχικής σημασίας για την Επιχείρηση είναι η διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της χώρας, ώστε όλοι να μπορούν να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και η βιωσιμότητα της ίδιας της Επιχείρησης, που πλήττεται οικονομικά τη δύσκολη αυτή περίοδο. Στο πλαίσιο αυτό και στο βαθμό των δυνατοτήτων της, ανήγγειλε μια σειρά έκτακτων μέτρων οικονομικής ελάφρυνσης και βελτίωσης της εξυπηρέτησης των πολιτών, προκειμένου να περιορίσουν τις δαπάνες τους για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν ευκολότερα στην εξόφληση των λογαριασμών τους.
Παράλληλα, από τον Οκτώβριο του 2019 παρέχει ένα απλούστερο σύστημα διακανονισμών, με ευνοϊκότερους όρους, χαμηλότερες προκαταβολές και μεγάλο αριθμό δόσεων. Ειδικά δε για τους πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και εν γένει τους Ευάλωτους πελάτες, παρέχεται δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών τους σε πολυάριθμες δόσεις, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας. Σε κάθε περίπτωση, η ρύθμιση των οφειλών και οι όροι που τη συνοδεύουν αποτελούν θέματα τα οποία η Επιχείρηση συνεχώς επανεξετάζει, προς όφελος όλων.
Αναφορικά με τις διακοπές ρεύματος, δεδομένων των ακραίων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά, λαμβάνεται υπόψη η ιστορικότητα πληρωμών των πελατών καθώς και οι καταγεγραμμένες ιδιαίτερες συνθήκες, όπως για παράδειγμα, όσων είναι ενταγμένοι στο Μητρώο Ευάλωτων πελατών μέσω ΗΔΙΚΑ, ήτοι οι δικαιούχοι του κοινωνικού οικιακού τιμολογίου, άτομα με μηχανική υποστήριξη, ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών.
Τα παραπάνω θεωρούμε ότι συνιστούν ένα επαρκές πλαίσιο εξυπηρέτησης των πελατών κατά την κρίσιμη αυτή περίοδο που διέρχεται η χώρα αλλά και η ίδια η Επιχείρηση. Για το λόγο αυτό η ΔΕΗ καλεί τους πελάτες να καταβάλουν κάθε προσπάθεια να παραμείνουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και όσοι αντιμετωπίζουν δυσχέρειες στην αποπληρωμή των οφειλών τους να υποβάλουν αίτημα για ρύθμιση της οφειλής τηλεφωνικά, καλώντας στην ειδική γραμμή τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, 11770.
Τέλος, τα μέτρα για την κοινωνική προστασία και την αντιμετώπιση της Ενεργειακής Πενίας καθορίζονται με Υπουργικές Αποφάσεις και η ΔΕΗ εφαρμόζει τις όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις εγκρίνονται από τις εποπτεύουσες Αρχές.

Μοιράσου το άρθρο: