«Ενώ όλα τα κράτη προσπαθούν να μας κάνουν να προλαμβάνουμε καταστάσεις για να μην επιβαρύνουμε το Εθνικό Σύστημα Υγείας στη δική μας την περίπτωση δυστυχώς έχουμε φτάσει στο σημείο να μην μας ενδιαφέρει από πού προέρχεται μια κοινωνική κατάσταση θα την δούμε αργότερα και θα την λύσουμε. Δυστυχώς δεν γίνεται έτσι.» δηλώνει προβληματισμένος ο διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής, ο κος Ηλίας Βλάχος.

Κάνοντας μια «προσομοίωση» στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας ο έμπειρος εκπαιδευτικός σημειώνει: «Το Υπουργείο Παιδείας εδώ και χρόνια χαρακτηρίζεται από μια ασυνέχεια. Ενώ στο Δημοτικό Σχολείο, που εγώ έχω μια μακρά πορεία 15 ετών, προσπαθούμε να κοινωνικοποιήσουμε τα παιδιά, να μιλήσουμε για την κοινωνία μας, να τα φέρουμε σε επαφή μεταξύ τους, να δούμε τη διαφορετικότητα, να τα αναλύσουμε, να μιλήσουμε για το μπούλινγκ, ξαφνικά φτάνουμε σε μια κατάσταση όπου οι κοινωνικές επιστήμες δεν είναι απαραίτητες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που εκεί φαντάζομαι ότι θα πρέπει να είναι πιο απαραίτητες από οπουδήποτε αλλού. Αυτό είναι οξύμωρο.»

Προτρέπει δε την ηγεσία του Υπουργείου να επανεξετάσει τις αλλαγές αυτές. «Ας το σκεφτούν λίγο καλύτερα στο Υπουργείο κι ας δουν τα πράγματα λίγο πιο διαφορετικά βλέποντας τι συμβαίνει καθημερινά, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και εκτός της χώρας μας με όλες αυτές τις δύσκολες καταστάσεις που σημειώνονται καθημερινά.» δηλώνει ο κος Βλάχος προσθέτοντας «Τα καλλιτεχνικά μαθήματα είναι μια μορφή έκφρασης που είναι απαραίτητη και μπορούν να μας βγάλουν πολλά από τον εσωτερικό μας κόσμο και μάλιστα να μας δείξουν και τι πραγματικά πιστεύουμε για διάφορα ζητήματα που κουβαλάμε βαθιά μέσα μας.»
Σύμφωνα με τον έμπειρο εκπαιδευτικό «Το σύγχρονο σχολείο, το σημερινό σχολείο δεν πρέπει να είναι ένα εξεταστικό κέντρο. Δεν πρέπει να είναι ένα σχολείο το οποίο θα στηρίζεται μόνο στις εξετάσεις. Οι κοινωνικές επιστήμες έχουν πολύ μεγάλη βαρύτητα και θέση στο ωρολόγιο πρόγραμμα η οποία θα πρέπει να ξεκινάει από το Δημοτικό, θα συνεχίζεται στο Γυμνάσιο και θα τελειώνει στο Λύκειο.»

Ο διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής, ο κος Ηλίας Βλάχος

Καταλήγει μάλιστα με την σημείωση ότι: «Δεν θέλω να πιστεύω ότι όλες αυτές οι διαδικασίες γίνονται για να εξοικονομήσουμε πόρους. Η παιδεία δεν σηκώνει άλλο εξοικονόμηση πόρων κι απώλεια θέσεων εργασίας. Ένα κράτος για να μπορεί να λέει ότι είναι σύγχρονο, μοντέρνο και ότι σέβεται τον πολίτη του θα πρέπει να αφιερώσει περισσότερους πόρους στην Παιδεία.»
Φώτο:Ηλίας Βλάχος, διευθυντής Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής ρεπορτάζ-κείμενο – φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: