Τις απόψεις του για την ΜΠΕ της μελέτης χάραξης νέας σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της Νέας Καρβάλης μέσω Ασπροβάλτας και Αμφίπολης, ανέβασε στην σχετική ιστοσελίδα του Ηλεκτρονικού Περιβαλλοντικού Μητρώου ο επικεφαλής της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία Κώστας Κατσιμίγας, κοινοποιώντας τες ταυτόχρονα στον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου και όλους τους περιφερειακούς συμβούλους της ΑΜΘ.

«Η χάραξη του ανατολικού κλάδου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (τμήμα Θεσσαλονίκης – Νέας Καρβάλης) όπως προτείνεται από τον ΟΣΕ, θα είναι καταστροφική για το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και υπονομεύει το αναπτυξιακό μέλλον όλων των πόλεων της ΒΑ Ελλάδας, με θύματα κυρίως τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα.» υποστηρίζει ο κος Κατσιμίγας και σημειώνει: «Η προτεινόμενη χάραξη μέσω Αμφίπολης και όχι μέσω Σερρών – Δράμας (με νέα χάραξη) αποκόπτει το λιμάνι της Καβάλας με απ’ ευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με την Ανατολική Βαλκανική Ενδοχώρα.»

Όπως τονίζει ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας: «Η διέλευση μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής από Σέρρες και Δράμα έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με την πρόταση του ΟΣΕ διότι:
1. Συνδέει με ένα σύγχρονο και γρήγορο σιδηροδρομικό μέσον έξι, δηλαδή όλα, τα αστικά κέντρα της Β.Α. Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη), μεταξύ τους και με το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.
2. Συνδέει άμεσα το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, που έχει μεγάλο βάθος και με επέκταση του προσήνεμου μόλου της μπορεί να δεχθεί καράβια SUEZ MAX-μόνο αυτό εκτός του Πειραϊκά σε όλη την Ελλάδα- με την Βαλκανική Ενδοχώρα μέσω Σερρών – Προμαχώνα.
3. Οι Σέρρες και η Δράμα έχουν ανάγκη από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο με το οποίο θα διευκολυνθεί η διακίνηση και η διάθεση των παραγόμενων προϊόντων τους.
4. Η χάραξη μέσω Σερρών – Δράμας θα είχε μικρότερο κόστος λόγω της δυνατότητας χρησιμοποίησης σημαντικού αριθμού χιλιομέτρων από την υφιστάμενη χάραξη, όπου υπάρχουν πεδινά τμήματα και ευθείες διαδρομές.

Επιπρόσθετα, η μελέτη πρέπει να κριθεί απορριπτέα διότι:
α) Δεν προβλέπεται η άμεση σύνδεση με το λιμάνι της Νέας Καρβάλης και δεν «κουμπώνει» με την εκπονούμενη εδώ και 20 χρόνια μελέτη Νέας Καρβάλης – Τοξοτών.
β) Δεν προβλέπει διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων, όπως απαιτεί και η Ευρωπαική Ενωση, που θα αναπτύσσονται ταχύτητες και πάνω από 200 χιλ./ώρα με προοπτική της διασύνδεσης της γραμμής αυτής και με το τουρκικό σιδηροδρομικό δίκτυο, για να μιλάμε όχι μόνο για την σύνδεση των λιμανιών της ΒΑ Ελλάδας με τα Παρευξείνια λιμάνια, αλλά και με την Κων/πολη.

Και ο κος Κατσιμίγας καταλήγει λέγοντας:
«Όταν μελετάμε ένα νέο σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα μας σε διασυνοριακές περιοχές, πρέπει να έχουμε άριστη γνώση των δικτύων, αλλά και του προγραμματισμού των γειτονικών χωρών και πρωτίστως πρέπει να μας απασχολούν τα σημεία σύνδεσης των δικτύων καθώς και το προσδοκώμενο μεταφορικό έργο στο εσωτερικό και το εξωτερικό προς όφελος της χώρας μας, του συνόλου των κατοίκων της περιοχής διέλευσης, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα χρηματοδοτήσει το έργο».

Μοιράσου το άρθρο: