«Πολλά χρόνια βασανιζόμουν για να δώσω μια εξήγηση στην εμμονή που υπάρχει για να διέλθει η νέα σιδηροδρομική χάραξη Νοτίως των λιμνών και να παρακάμψει τις Σέρρες και τη Δράμα.» εξομολογείται ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας, κος Κώστας Κατσιμίγας μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής για την διέλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από Ασπροβάλτα και Αμφίπολη.

«Η σιδηροδρομική σύνδεση που αυτή τη στιγμή συζητιέται είναι ουσιαστικά η σύνδεση του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Φιλαδέλφειας που είναι στο 21ο χιλιόμετρο της γραμμής Θεσσαλονίκη – Κιλκίς, η οποία θα καταλήξει στον Αμυγδαλεώνα της Καβάλας, όπου θα είναι και ο Σταθμός από εκεί και πέρα η γραμμή δεν αμφισβητείται από πού θα περάσει: Νέα Καρβάλη , Ξάνθη Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, δηλαδή η γραμμή θα ακολουθήσει τα ίδια χνάρια της σημερινής γραμμής» εξηγεί προσθέτοντας ότι «Το ζήτημα είναι ότι από το συγκεκριμένο σημείο που λέμε, από τη Φιλαδέλφεια ή τον Γαλλικό μέχρι τον Αμυγδαλεώνα, υπάρχει η γραμμή που προτείνει ο ΟΣΕ νότια των λιμνών Κορώνεια και Βόλβη και η διαδρομή για την οποία επιμένω εγώ, από Σέρρες και Δράμα. Και μιλάμε για καινούργια χάραξη και δεν μιλάμε για την υφιστάμενη χάραξη γιατί όπως είναι γνωστό η υφιστάμενη πηγαίνει Δοϊράνη, Βόρεια Μακεδονία κ.α. Η απόσταση των δύο γραμμών και στις δύο περιπτώσεις είναι 155 χιλιόμετρα, δηλαδή δεν είναι πιο μεγάλη η διαδρομή από Σέρρες Δράμα όπως πιστεύουν οι περισσότεροι οι οποίοι θέλουν να πιστεύουν και εμμένουν σ’΄αυτό οι αποστάσεις είναι χιλιομετρημένες.»
Ο κος Κατσιμίγας καταθέτοντας για μια ακόμη τη δική του πρόταση σημειώνει πως έτσι, έξι αστικά κέντρα,οι Σέρρες, η Δράμα, η Καβάλα, η Ξάνθη, η Κομοτηνή και η Αλεξανδρούπολη θα συνδέονται μεταξύ τους με ένα γρήγορο μεταφορικό μέσο , με λεπτά της ώρας, κι από μόνες τους αυτές οι έξι θα δημιουργήσουν ένα καινούργιο αναπτυξιακό πόλο. Ταυτόχρονα στο λιμάνι της Καβάλας, που είναι το δεύτερο βαθύτερο λιμάνις τη χώρας, με μια επέκταση θα μπορούν να δένουν πλοία που διέρχονται από την καινούργια διώρυγα του Σουέζ .

Σύμφωνα με τον κ. Κατσιμίγα ξεκάθαρα, η σιδηροδρομική χάραξη, όπως προτείνεται από τον ΟΣΕ, ο σχεδιασμός της , είναι υπέρ των συμφερόντων του Νομού θεσσαλονίκης διότι η διέλευση αυτού του τρένου θα εξυπηρετήσει το Σταυρό, την Ασπροβάλτα και τα Βρασνά.
Φώτο:Κώστας Κατσιμίγας, ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: