ΚΚΕ:Στη Βουλή η οικονομική στήριξη των ιδιοκτητών ταξί

Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών με θέμα τα Μέτρα οικονομικής στήριξη για τους αυτοαπασχολούμενους ιδιοκτήτες ταξί κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ: Καραθανασόπουλος Νίκος, Κομνηνάκα Μαρία, Μανωλάκου Διαμάντω, Στολτίδης Λεωνίδας και Συντυχάκης Μανώλης.

” Οι αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες ταξί σε όλη την Ελλάδα εδώ και εννέα μήνες, βιώνουν οδυνηρές επιπτώσεις λόγω των μέτρων περιορισμού που έχουν ληφθεί για την πανδημία. Ο κλάδος έχει υποστεί μείωση τζίρου της τάξης 70 – 80% αφού έχει συρρικνωθεί το μεταφορικό έργο, ενώ ακόμα και την περίοδο Ιουνίου-Οκτωβρίου που δεν υπήρχαν μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, η τεράστια μείωση των τουριστικών αφίξεων επέδρασε ιδιαίτερα αρνητικά στα εισοδήματα και αυτής της κατηγορίας επαγγελματιών. Τη μείωση των εισοδημάτων επέτειναν οι περιορισμοί στον αριθμό των επιβατών, καθώς και τα πρόσθετα έξοδα για το κόστος απολύμανσης, προμήθειας μασκών και υλικών που απαιτούνται για την καθαριότητα των οχημάτων.
Πλέον τίθεται σοβαρό θέμα επιβίωσης των ίδιων και των οικογενειών τους, ενώ την ίδια ώρα, το νέο lockdown διογκώνει συνεχώς τα χρέη τους.” αναφέρουν στο κείμενο της ερώτησής τους.

Παράλληλα, σημειώνουν ότι:”Η κυβέρνηση, η οποία έχει πολύ σοβαρές ευθύνες για την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα, δεν έχει λάβει ουσιαστικά μέτρα οικονομικής στήριξης γενικά για το συγκεκριμένο κλάδο. Η πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών ταξί, δεν εντάσσεται καν σε αυτά τα μέτρα, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα της επιστρεπτέας προκαταβολής, στο οποίο εντάχθηκε ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτής της κατηγορίας επαγγελματιών, ενώ στη φάση του δεύτερου lockdown δεν κατέβαλε ούτε καν το πενιχρό επίδομα ειδικού σκοπού, το οποίο είχε καταβληθεί την περασμένη άνοιξη. Την ίδια ώρα, δαπανά εκατοντάδες εκατομμύρια για τη στήριξη των μεγάλων εταιριών μεταφοράς, με πρόσφατο παράδειγμα των προκλητική παροχή 120 εκατ.ευρώ στην Aegean.”

Και τονίζουν ότι: “Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες ταξί προχωράνε σε σειρά κινητοποιήσεων αυτό το διάστημα, σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και στην Αθήνα, διεκδικώντας επιπρόσθετα μέτρα προστασίας του εισοδήματός τους.”

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι προτίθεται να κάνει ώστε:
Να ενταχθούν άμεσα όλοι οι επαγγελματίες στο επίδομα ειδικού σκοπού, όπως και να δοθεί η δυνατότητα ένταξης στον ερχόμενο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής, με μόνη προϋπόθεση να έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω από 12.000 ευρώ.
Να επιστρέψει το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ από το οικονομικό έτος 2019. Να καταργηθεί το τέλος επιτηδεύματος.
Να απαλλαγούν οι επαγγελματίες -με προτεραιότητα όσους έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω από 12.000 ευρώ, από την καταβολή εισφορών ατομικής ασφάλισης για όσο διάστημα κρατούν τα έκτακτα μέτρα, χωρίς απώλεια συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων. Το κράτος να καλύψει πλήρως τις ασφαλιστικές εισφορές, συνταξιοδοτικές και υγείας, ξεκινώντας από το Μάρτιο, μήνα επιβολής των περιοριστικών μέτρων
Να ανασταλούν κάθε είδους μέτρων αναγκαστικής είσπραξης – κατασχέσεις, πλειστηριασμοί, δεσμεύσεις λογαριασμών – που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν δρομολογηθεί για χρέη είτε προς Δημόσιο είτε προς ιδιώτες, πρώην ΔΕΚΟ, προμηθευτές κ.ά.
Να ανασταλούν όλες οι δανειακές υποχρεώσεις, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Να διαγραφεί τμήμα των χρεών προς την εφορία και τις τράπεζες. Να διαγραφεί το 30% του κεφαλαίου για τους εν ενεργεία εργαζομένους και αυτοαπασχολούμενους και το 50% για όσους είναι άνεργοι.
Να μειωθεί το κόστος του πετρελαίου κίνησης, μειώνοντας τους φόρους που επιβάλλονται στην τιμή του, τουλάχιστον κατά 50%.
Να υπάρξει επιδότηση για αντικατάσταση του οχήματος και του ταξίμετρου με χρήματα από το ΕΣΠΑ, αφού άμεσα το μεγαλύτερο ποσοστό αυτοκινήτων πρέπει να αντικατασταθεί.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος