Κομοτηνή: Χαμηλές οι “πτήσεις” της τοπικής αγοράς

«Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, τα αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα, ο ετήσιος τζίρος των επιχειρήσεων κινήθηκε οριακά σταθερά σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ένα ποσοστό γύρω στο 35% κινήθηκε πτωτικά, είναι πολύ καλύτερο από το περσινό ποσοστό που ήταν γύρω στο 51%.» δηλώνει η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, η κα Κική Κωνσταντινίδου και εξηγεί ότι η περσινή πτώση «έγινε σταθερότητα» για το 2019 και ένα μικρό ποσοστό «έγινε και αύξηση» στις επιχειρήσεις.

«Αυτό δείχνει ότι κινηθήκαμε αρκετά πιο σταθερά το 2019, οι επιχειρήσεις είχανε μια σταθερή οικονομία κλίμακας, μείωσαν κι απορρόφησαν το κόστος των επιχειρήσεων για να μπορέσουν έτσι οι επιχειρηματίες να αυξήσουν την κατανάλωση στα καταστήματά τους. Από την άλλη βλέπουμε ότι η συμμετοχή των τουριστών στο επιχειρηματικό περιβάλλον της Κομοτηνής και της Ροδόπης γενικότερα είναι αρκετά μικρό, γύρω στο 3%.» δηλώνει η κα Κωνσταντινίδου.

Κομοτηνή: Χαμηλές οι “πτήσεις” της τοπικής αγοράς
Η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, η κα Κική Κωνσταντινίδου

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής αν το συγκρίνουμε με την πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα την οποία έχουμε από τον Κάθετο Άξονα που είναι μόλις είκοσι χιλιόμετρα από την πόλη μας βλέπουμε ότι η συνεισφορά των τουριστών στον ετήσιο τζίρο των επιχειρήσεων είναι πάρα πολύ μικρή και γι αυτό χρίζει βελτίωσης.

Η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής διαβεβαιώνει ότι η έρευνα υλοποιήθηκε με επιστημονικό τρόπο γιατί αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο είναι η λήψη όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστων και .ασφαλών στοιχείων. «Φέτος το δείγμα των επιχειρήσεων το οποίο είχαμε ήταν πολύ μεγαλύτερο, θεωρούμε ότι είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο και για τις επιχειρήσεις και για την τοπική κοινωνία και για τους φορείς να το αξιοποιήσουν και να δούμε όλοι μαζί τι θα πρέπει να βελτιωθεί στην επιχειρηματικότητα στο Νομό Ροδόπης.»
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει αυτό που προτείνει ο Εμπορικός Σύλλογος και προσδοκά να γίνει είναι μια καλύτερη αξιοποίηση του Κάθετου Άξονα. «Να μπορέσουμε να βάλουμε ένα ποσοστό των αυτοκινήτων, των επισκεπτών που περνάνε τον Άξονα μέσα στην πόλη μας. Είτε με την καλύτερη χρήση των πινακίδων, είτε με την καλύτερη τοποθέτηση πινακίδων καφέ που αφορούν τα πολιτισμικά μας στοιχεία.»

Για να μπορέσει η περιοχή μας να μιλήσει για ένα τουριστικό προϊόν που θα της αποφέρει κάποια κινητικότητα στην αγορά είναι πάρα πολύ σημαντικό να δρομολογηθεί η ενοποίηση της ακτογραμμής, από το Πόρτο Λάγος μέχρι και την Μαρώνεια υποστηρίζει η κα Κωνσταντινίδου και σημειώνει πως: «Ενοποιώντας αυτή την ακτογραμμή η οποία είναι παραθαλάσσια τονώνουμε την τουριστική κίνηση. Μπαίνοντας ο επισκέπτης από το Πόρτο Λάγος και τη Μαρώνεια θα έχει έναν άξονα 150 χιλιομέτρων να επισκεφτεί. Από την μια θα βλέπει θάλασσα και από την άλλη τα μνημεία της αρχαιότητας.» Παράλληλα, τονίζει πως θα δημιουργηθούν τουριστικά πάρκα και ξενοδοχεία. «Τότε», όπως λέει, «θα μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη της περιοχής με ιδιωτική πρωτοβουλία. Θα μπορούμε να μιλάμε για ένα τουριστικό προϊόν. Είναι βασικό για μας, η σήμανση και η ενοποίηση της ακτογραμμής.»

Από εκεί και πέρα είναι και κάποια άλλα στοιχεία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «Ίσως έχουμε μπερδέψει λίγο τα πράγματα και μιλάμε για καλοκαιρινό τουρισμό και θάλασσα. Υπάρχει η γευσιγνωσία, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο ορεινός τουρισμός, ο αθλητικός τουρισμός κ.α. Δηλαδή, τόνωση τουριστικής κίνησης προς όλες τις κατευθύνσεις.»

Το μεγαλύτερο ποσοστό που επισκέφτηκαν την Ροδόπη ήταν οι Βούλγαροι, οι Τούρκοι, οι Ρουμάνοι κ.α. Ενώ το 2018 υπήρχε μεγαλύτερη κίνηση και ζήτηση στα παιδικά, μετά στα κοσμήματα και στο χρυσό, και μετά στα καφέ, το 2019 αυτό άλλαξε και σημειώνεται μεγαλύτερη κίνηση στα καλλυντικά και στα αξεσουάρ. «Έχουμε και κοσμήματα και χρυσό. ¨Όμως έχει πέσει πάρα πολύ ο χρυσός. Παραμένει σταθερό το ποσοστό στον καφέ και στην εστίαση 6,5 και 7% το 2018 και το 2019 αντίστοιχα.» δηλώνει και καταλήγει με το συμπέρασμα ότι: «Το ποσοστό αυτό δείχνει μια σταθερότητα όσον αφορά στη διασκέδαση. Αν κρίνουμε ότι η πόλη μας είναι μια φοιτητούπολη αυξάνοντας το ποσοστό καφέ και εστίασης, σταδιακά θα έχουμε αύξηση και στις υπόλοιπες κατηγορίες.»
Φώτο: Η κα Κική Κωνσταντινίδου ρεπορτάζ-κείμενο- φωτογραφία: Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος