Έναν ιδιαίτερο τρόπο να στηρίξει γονείς και μαθητές βρήκε ο δάσκαλος Βαγγέλης Αλεξόπουλος εν όψει της έναρξης της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς. Προσφέρει εντελώς δωρεάν τις γνώσεις και την εμπειρία του, για δεύτερη μάλιστα χρονιά, με σκοπό να οργανώσει τη μελέτη των μαθητών δημοτικού στο σπίτι διδάσκοντας τους στρατηγικές για τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Ιστορίας.

Ο κος Βαγγέλης Αλεξόπουλος

Ήδη στο κάλεσμά του ανταποκρίθηκαν οι γονείς επτά παιδιών. «Προσφέρουμε τις γνώσεις και την εμπειρία μας πάνω σε θέματα οργάνωσης της μάθησης και της μελέτης στο σπίτι, κυρίως έχει να κάνει με τα μαθήματα των μαθηματικών, της ιστορίας και της γλώσσας, αλλά και γενικότερα για το χώρο και το χρόνο τους. Σημαντικά σημεία για κάθε μαθητή στο δημοτικό αλλά και για μετά, στην υπόλοιπη μαθητική του ζωή» δηλώνει ο κος Αλεξόπουλος και σημειώνει ότι εξακολουθεί να είναι έτοιμος να βοηθήσει οποιοδήποτε γονέα του το ζητήσει.
Το πρόγραμμα του περιλαμβάνει και την παρουσίαση στρατηγικών για τη μελέτη της ιστορίας. Στρατηγικές για το πώς θα μάθει κανείς το μάθημα πιο αποτελεσματικά; Πώς μπορούν να λυθούν μαθηματικά προβλήματα πιο εύκολα; Ακόμη και για την εκμάθηση της Ορθογραφίας της Γλώσσας. «Οι απορίες είναι περισσότερες από τους γονείς. Γνωρίζοντας ότι τελειώνει το καλοκαίρι και ξεκινά το σχολεία νιώθουν μια απελπισία, τόσο οι ίδιοι, όσο πολύ περισσότερο οι μικροί μαθητές, καθώς πρέπει να μπουν σε άλλους ρυθμούς.» δηλώνει ο δραστήριος δάσκαλος που στις συναντήσεις του καταγράφει προβληματισμούς των γονέων, αλλά και τις δυσκολίες των παιδιών. Αν χρειαστεί και δεύτερη συνάντηση, υπάρχει διάθεση από την πλευρά του να την πραγματοποιήσει, καθώς υπάρχει πάντα ανάγκη για βοήθεια.

φώτο αρχείο ΕΡΤ

Τα τελευταία εννέα χρόνια δάσκαλος ο Βαγγέλης Αλεξόπουλος διακρίνει μεγάλες δυσκολίες στους μαθητές, κυρίως στην οργάνωση του χώρου και του χρόνου. Από εκεί ξεκινούν πολλά. «Δεν μπορείς να έχεις ένα άτακτο πρόγραμμα μελέτης, ένα δωμάτιο που δεν είναι καθόλου ευνοϊκό για να διαβάσεις. Ένα γραφείο που έχει ο,τι πάνω του, πέρα από τα βιβλία και τα τετράδια του παιδιού και τα άλλα χρήσιμα εργαλεία για να διαβάσει. Οι ώρες που «τρώνε» πολλά παιδιά στο διάβασμα είναι ατελείωτες, 4 και 5 ώρες , σέρνονται για να μάθουν ορθογραφία και μάθημα ιστορίας. Αυτό κάτι δείχνει, έχει να κάνει με την οργάνωση χρόνου και χώρου και μετά με την επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής. Δεν υπάρχει μια στρατηγική για όλους τους μαθητές, υπάρχουν πολλές στρατηγικές. Κάθε μαθητής είναι διαφορετικός, κάθε εγκέφαλος είναι διαφορετικός και πρέπει να βρούμε εμείς ποια στρατηγική θα εφαρμόσουμε στο κάθε παιδί.»

Διδάσκοντας στρατηγικές μελέτης
Ένα παράδειγμα στρατηγικής στην Ορθογραφία είναι: «Όταν βλέπουμε το παιδί μας να δυσκολεύεται σε κάποιες λέξεις, θα πρέπει να το βοηθήσουμε να χρησιμοποιήσει όλες του τις αισθήσεις. Έτσι, οι γονείς θα πρέπει να πάρουν ένα μαρκαδόρο χρωματιστό, να διορθώσουν πάνω στη λέξη με ένα χρωματιστό κόκκινο ή μπλε στο γράμμα αυτό , να το κάνουν πιο μεγάλο κι έτσι να αποτυπωθεί στη μνήμη του παιδιού το λάθος αυτό. Μετά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και την επαναλληπτικότητα να το γράψει κάποιος το λάθος χρωματιστά, να το διορθώσει. Είναι πολύ απλό , αλλά δεν το κάνουν. Δεν χρησιμοποιούν τα χρώματα, τη μεγέθυνση, την οπτική μνήμη και δεν κάνουν την επανάληψη για να το μάθουν. Μια άλλη στρατηγική για τα μαθηματικά είναι οι λέξεις «κλειδιά». Μπορούμε να τις ξεχωρίσουμε. Αν για παράδειγμα μέσα στο πρόγραμμα υπάρχει η λέξη: «Περισσότερο», ποια πράξη θα κάνεις; Είναι ξεκάθαρο, θα κάνεις την πρόσθεση , όταν το γνωρίζεις δεν δυσκολεύεσαι στην επίλυση του προβλήματος. Μαθαίνουμε λέξεις «κλειδιά» στα παιδιά. Επίσης , στην ιστορία αντί για ένα κείμενο που θα το διαβάσουν μια φορά, κοιτάμε τον τίτλο της ενότητας, του μαθήματος, τις φωτογραφίες, τη λεζάντα. Προσπαθώ να φτιάξω νοητές συνδέσεις με το προηγούμενο και το επόμενο μάθημα. Για να μένουν περισσότερο στη μνήμη. Υπάρχουν τρόποι να ενισχύσουμε τη μάθηση.»
Φώτο: Βαγγέλης Αλεξόπουλος ρεπορτάζ –κείμενο-φωτογραφίες:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: