Κομοτηνή: Γιώργος Κελεσίδης, ένας ταλαντούχος πολλά υποσχόμενος μουσικός

Κομοτηνή:  Γιώργος Κελεσίδης, ένας ταλαντούχος πολλά υποσχόμενος μουσικόςΑκούσαμε μαζί το «Ωδή στη φθορά», μια δική του μουσική σύνθεση που «γράφτηκε» αρχικά για ένα video με αντικαπνιστικό περιεχόμενο, και στην συνέχεια έντυσε μια θεατρική παράσταση. Μια δημιουργία δική του που του άνοιξε έναν διαφορετικό δρόμο, σε μια νέα εμπειρία. «Έχω συνηθίσει να ασχολούμαι με διάφορα είδη μουσικής κι αυτό ήταν καινούργιο» δηλώνει και σεμνά, όμορφα αληθινά ξετυλίγει το δικό του μουσικό «κουβάρι»…

Κομοτηνή:  Γιώργος Κελεσίδης, ένας ταλαντούχος πολλά υποσχόμενος μουσικόςΟ Γιώργος Κελεσίδης, πρωτότοκος γιος δυο πολύ αγαπημένων Κομοτηναίων, του Τέλη Κελεσίδη, δημοσιογράφου και της Ευγενίας Παρτσόγλου, ξεκίνησε την ενασχόληση του με τη μουσική με ποντιακή λύρα. «Έχει πολλά χρόνια. Δεν θυμάμαι ακριβώς πόσα» λέει τώρα ο νεαρός φοιτητής που από μικρό παιδάκι με τη λύρα στο χέρι ανέβαινε πάνω στη σκηνή. Στην πορεία στο Μουσικό σχολείο Κομοτηνής ασχολήθηκε με το Σάζι που το λάτρεψε, αλλά  και με το ούτι και την κιθάρα. «Προσπαθώ να μάθω πλήκτρα και βιολί. Δεν μ’ αρέσει να ασχολούμαι μόνο με ένα όργανο, αλλά ό,τι βρω να το φτάνω σε ένα επίπεδο, να είμαι εγώ ικανοποιημένος μ’ αυτό και από εκεί και έπειτα να το αναπτύσσω.»

Σπουδάζει στην Αρτα, στο Τμήμα Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και δηλώνει πολύ χαρούμενος που βρίσκεται εκεί. «Έχω την ευκαιρία να σπουδάζω με την καθοδήγηση ορισμένων πολύ σεβαστών κι αξιόλογων καθηγητών, οι οποίοι σίγουρα με έχουν βοηθήσει και δεν θα μπορούσα να αγνοήσω τι έχω μάθει από αυτούς» δηλώνει αποκαλύπτοντας πως η δεξιότητα που έχει επιλέξει είναι η ποντιακή λύρα γιατί είναι και το πρώτο του όργανο. Αυτό δεν σημαίνει ότι σταμάτησε να ασχολείται και με τα υπόλοιπα μουσικά όργανα, καθώς, όπως λέει, του αρέσει να υπάρχει μια ρευστότητα, όχι μια αδράνεια.
Κομοτηνή:  Γιώργος Κελεσίδης, ένας ταλαντούχος πολλά υποσχόμενος μουσικός«Θέλω να ασχοληθώ και με άλλα είδη μουσικής πέρα από το παραδοσιακό για το οποίο έχω μια σταθερή ενασχόληση και μια αγάπη. Στην Άρτα εκτός από την μουσική που γράφω μόνος μου κυρίως για θεατρικά, έχω ένα ντουέτο με τον Νίκο Καραχάλιο που παίζει κρουστά, εγώ σ’ αυτό το ντουέτο παίζω κιθάρα, μπάσο και πλήκτρα και ταυτόχρονα υπάρχει ένα σχήμα τελείως διαφορετικής φύσεως και τζαζ και παραδοσιακής μουσικής , σχήμα εναλλακτικής χιπ χοπ μουσικής στο οποίο συμμετέχω παίζοντας δεύτερη κιθάρα και πλήκτρα. Στο σχήμα αυτό έχουμε στα Φωνητικά τον Δημητρη Καρυοφύλη, bit box αντί για κρουστά , τον Μπαρίσοφ Βαλή, στην ηλεκτρική κιθάρα τον θεοδωρή Κούγια και μπάσο τον Γιώργο Σπαθιά, συμφοιτητές μου, έσμιξαν τα μουσικά γούστα μας, δουλεύουμε μαζί” δηλώνει ο ταλαντούχος Γιώργος Κελεσίδης.

Ρωτάμε τον νεαρό δημιουργό τι σημαίνει γι εκείνον η μουσική, πώς νιώθει όταν δημιουργεί για να απαντήσει λέγοντας πώς πάντα αναρωτιόταν πως μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας τη μουσική; «Σίγουρα δεν έχει ένα πολύ τοποθετημένο κι ακριβές νόημα. Αν ρωτήσεις εκατό ανθρώπους: «Τι είναι η μουσική;» Σίγουρα θα πάρεις απαντήσεις διαφορετικές μεταξύ τους. Για μένα η μουσική είναι ένας τρόπος έκφρασης. ¨Όταν συνθέτω εγώ μουσική προσπαθώ να κοιτάω ένα βήμα παραπάνω , πέρα από την βασική αρμονία και τα στοιχεία αρμονίας. Μ΄αρέσει να το βλέπω σαν μια σύνθεση ορισμένων ήχων τα οποία με την αλληλεπίδραση τους μπορούν να μας τοποθετήσουν σε ένα ηχοτοπίο, κάτι διαφορετικό από την άποψη ότι ο πρωταρχικός μου στόχος δεν ήταν απαραίτητα ότι θα δημιουργήσω μια μελωδία την οποία θα δείξω στον ακροατή και μπορεί να του αρέσει, αλλά το να φτιάξω μια μελωδία, το να φτιάξω ένα τοπίο το οποίο θα βάλει τον ακροατή στο κέντρο της σύνθεσης που έχω ετοιμάσει και παρουσιάζω.»

Όσον αφορά στα σχέδια του όπως μας είπε ο Κομοτηναίος δημιουργός θα ήθελε να ασχοληθεί πάρα πολύ με τη μουσική για θέατρο, όπως κάνει τώρα και πιθανότατα στο μέλλον και με τον κινηματογράφο, που, όπως σημείωσε, είναι μεγάλη του αγάπη. «Γενικότερα μου αρέσει πάρα πολύ να μελετάω πώς μπορεί να γραφτεί μια μουσική η οποία πρόκειται να προβληθεί, πώς μπορεί να γραφτεί κάτι που δεν θα το ακούσει ο ακροατής ενεργητικά, αλλά παθητικά. Στον Κινηματογράφο δεν αντιλαμβανόμαστε ότι ακούμε μουσική, κι όμως μας επηρεάζει αυτή η μουσική πέρα από το συναισθηματικό κομμάτι σε ένα ψυχολογικό επίπεδο. Πιστεύω ότι είναι πολύ προσεκτικά γραμμένη και ο τρόπος που οι συνθέτες μουσικής κινηματογράφου συνθέτουν είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που έχουμε συνηθίσει να ακούμε ενεργητικά είτε ακούγοντας κλασσική μουσική είτε ο,τιδήποτε άλλο».

Στις 31 Ιουλίου ο Γιώργος Κελεσίδης με έναν καλό του φίλο, τον Θεοδόση Αμπατζιάνη θα παίξουν μαζί στην παραλία Μέσης. Με λύρα, κιθάρα και ταμπουρά θα βρεθεί κοντά σε έναν άνθρωπο που όπως λέει, τον έχει στην καρδιά του…

Κλείσαμε την κουβέντα μας με μια ακόμη δική του «ιδέα», που έγινε μουσική…Ένα τελετουργικό κομμάτι, που δημιουργεί μια ατμόσφαιρα, το ονομάζει: «Το κάλεσμα του κενού», δάνειο ο τίτλος, μιας φράσης των Γάλλων, με την οποία εκφράζουν πιο μελαγχολικές σκέψεις και ιδέες. Μια σύνθεση του Γιώργου Κελεσίδη για θέατρο, ένα ακόμη δείγμα του πλούσιου ταλέντου του.
Φώτο: Ο Γιώργος Κελεσίδης στο στούντιο της ΕΡΤ Κομοτηνής ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος