Το θέμα του ποδηλατόδρομου, τα υπέρ και τα κατά του, συζητήθηκαν εκ νέου. Αυτή τη φορά στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης του δήμου Κομοτηνής. Αφορμή στάθηκε η αναφορά της δημοτικής αρχής ότι θα υπάρξουν και νέες διανοίξεις και νέοι ποδηλατόδρομοι.

Ο Παναγιώτης Μουζακίδης, αγρονόμος τοπογράφος μηχανικός μιλώντας για το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων σημείωσε πως ο ίδιος είναι εναντίον των ποδηλατοδρόμων, αν, όπως είπε, δεν υπάρχει γενικός σχεδιασμός. «Για να υπάρχει Γενικός Σχεδιασμός πρέπει να υπάρξουν και διανοίξεις οδών. Πρέπει να υπάρξει διοχέτευση της κυκλοφορίας αλλού. Πρέπει να αποφύγουμε να μειώσουμε το πλάτος της κυκλοφορίας των οδών.» ανέφερε και σημείωσε ότι τα παραδείγματα είναι πολλά, η Ορφέως, η Νικολάου Ζωϊδη, ιδιαίτερα στις ώρες που υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος. «Πρέπει να το συζητήσουμε και πρέπει να δούμε τι γίνεται με τις διανοίξεις οδών. Δεν γίνεται να φεύγει το ασθενοφόρο από το Σισμανόγλειο ή από το νέο Νοσοκομείο που θα γίνει και για να πάει στο Στρατώνα να πρέπει να περνάει από το κέντρο της Κομοτηνής. Πρέπει να δοθεί μια λύση . Ήμασταν μικρά παιδιά, μεγαλώσαμε και εξακολουθεί η κατάσταση να είναι ίδια αυτό πρέπει να λυθεί κάποια στιγμή» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορά στο θέμα του ποδηλατόδρομου έγινε από έναν ποδηλάτη, τον κο Γρηγόρη Τζενετίδη, « ποδηλάτης», όπως είπε « αλλά δεν χρησιμοποιώ τον ποδηλατόδρομο». Σύμφωνα με τον κο Τζενετίδη Θα πρέπει να ακολουθήσει η Κομοτηνή το παράδειγμα των πεζοδρόμων με χώρο για τη διέλευση των ποδηλάτων. «Στη Βενιζέλου και στην Ερμού όποιον επαγγελματία ρωτήσετε θα σας απαντήσει αρνητικά για την επιστροφή των δύο αυτών οδών στην προτεραία μορφή των δρόμων. Απαιτείται μια συλλογική μελέτη» τόνισε.

«Έχετε κάνει μια μελέτη για τις θέσεις πάρκινγκ που θα χαθούν;» αναρωτήθηκε ο κος Παντελής Χαβιαράς και πρόσθεσε: « Πού θα πάνε αυτά τα αυτοκίνητα; Γιατί στην Νικολάου Ζωϊδη δεν υπήρξε πρόβλεψη για τα αυτοκίνητα;» σημειώνοντας την έλλειψη χώρου πάρκινγκ. « Έχετε κάνει μια μελέτη τι χάσιμο ή της κέρδος έχει για κάθε επαγγελματία ο ποδηλατόδρομος; Να δούμε αν τα υπέρ είναι πιο πολλά από τα κατά ή τα κατά πιο πολλά από τα υπέρ. Ξέρουμε πόσοι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ποδηλατόδρομο;» τόνισε ο κος Χαβιαράς για να προσθέσει «Δεν είμαι υπέρ του αυτοκινήτου. Μ’ αρέσει να προχωρώ και το παιδί μου να παίρνει το ποδήλατό του, αλλά ξέρουμε πόσοι χρησιμοποιούν τον ποδηλατόδρομο; Κάνουμε μελέτες, αλλά γνωρίζουμε τα υπέρ και τα κατά των έργων; Είχαμε κάνει μια συζήτηση με τον κο Πετρίδη και ειπώθηκε ότι θα δημιουργηθούν πάρκινγκ δεν έγιναν όμως.»

Στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Κομοτηνής, ο κος Γιάννης Γκαράνης αναφέρθηκε στην οδό Νικολάου Ζωϊδη από όπου διέρχεται ένα σημαντικό μέρος του ποδηλατόδρομου της πόλης. «Ζω αυτή την οδό από το 1976 γιατί ο πατέρας μου είχε εκεί το περίπτερο. Ήταν μια άθλια οδός, δεν μπορούσες να περάσεις γιατί είχε διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, δεν μπορούσες να περάσεις γιατί το πεζοδρόμιο ήταν μισό μέτρο. Όσον αφορά αυτή την οδό οι κάτοικοι ήθελαν πεζοδρόμιο όχι ποδηλατόδρομο, αλλά το έργο είχε και την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, και τον ηλεκτροφωτισμό τους, ήταν ένα έργο όπως ερχόταν από την ΕΕ. Ποιο μαγαζί σήμερα της Νικολάου Ζωϊδου θα δούλευε αν ήταν όμοια η κατάσταση όπως το 1976; Κανένα! Δεν μπορούσες να περάσεις, δεν είχαν βιτρίνα, αντιθέτως μόνο διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα» ανέφερε ο δήμαρχος για να σημειώσει «Θυμάστε πώς ήταν η Δημοκρίτου; Όπου έγινε ο ποδηλατόδρομος, άλλαξε η πόλη, όπου πήγε καλώς πήγε». Από την πλευρά της δημοτικής αρχής θα εκπονηθούν μελέτες που θα αφορούν στην επιμήκυνση των ποδηλατόδρομων για να γνωρίζει η δημοτική αρχή πού ακριβώς θα πρέπει να τους επεκτείνουν και πού θα πρέπει να γίνουν διανοίξεις.
Φώτο: Οι κ.κ. Π. Μουζακίδης, Γ. Τζενετίδης, Π. Χαβιαράς, Γ. Γκαράνης ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφίες:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: