Κομοτηνή: Ποτέ την Κυριακή

Κομοτηνή: Ποτέ την Κυριακή
Η κα Δέσποινα Χατζημάνου

Δεν ικανοποίησε τη μεγάλη πλειοψηφία των εμπόρων η αγοραστική κίνηση της Κυριακής 14 Ιουλίου σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας. Η Κομοτηνή, με προτροπή του Εμπορικού Συλλόγου, δεν άνοιξε καν τα καταστήματα, έχοντας ήδη βγάλει τα συμπεράσματά της από τις “άνυδρες” οικονομικά Κυριακές, που προηγήθηκαν με τα καταστήματα ανοιχτά.

Στην έρευνα αυτή σε ποσοστό 58% οι έμποροι υποστηρίζουν ότι το άνοιγμα των Κυριακών δεν έχει συμβάλει καθόλου στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα. Σύμφωνα με την κα Δέσποινα Χατζημάνου, μέλος του Σωματείου Ένδυσης Υπόδησης Κομοτηνής το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές απασχολεί τους εμπόρους τα τελευταία χρόνια με την θεσμοθέτηση των 7 Κυριακών, που παραμένουν τα καταστήματα ανοικτά. «Ο κόσμος δεν έχει χρήμα για να βγει στην αγορά και όχι δεν έχει χρόνο για να επισκεφτεί τα καταστήματα μας.» δηλώνει η έμπειρη καταστηματάρχης και σημειώνει ότι οι 7 θεσμοθετημένες Κυριακές το χρόνο, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, έδειξαν ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από το καταναλωτικό κοινό για να επισκεφτούν τα καταστήματα.

Κομοτηνή: Ποτέ την Κυριακή«Οι περισσότεροι καταναλωτές τις Κυριακές βγαίνουν για να κάνουν μια έρευνα αγοράς κι όχι στην πραγματικότητα για να ψωνίσουν. Είναι πολύ περιορισμένος ο αριθμός των καταστημάτων που δουλεύουν εκείνη την ημέρα. Θεωρώ ότι από το άνοιγμα των Κυριακών πανελλήνια επωφελούνται μόνο οι αλυσίδες καταστημάτων.»
Όσον αφορά στην προσέλκυση επισκεπτών από διπλανές πόλεις, όπως τονίζει η κα Χατζημάνου, έχουν κι αυτοί την δική τους αγορά ανοιχτή. «Αν υπάρχει χρήμα στις τσέπες τους, θα βγουν κι αυτοί στη δική τους αγορά, οπότε εκ των πραγμάτων δεν θα έρθουν στην δική μας.»

Όπως τονίζει τόσο η ίδια, όσο και οι συνάδελφοί της με τους οποίους φροντίζει να μιλά καθημερινά, θα ήταν θετικοί για άνοιγμα την Κυριακή, αν υπήρχε πραγματικά ενδιαφέρον. «Αλλά να μην υπάρχει αγοραστική δύναμη και να πληρώνουμε επιπλέον ρεύμα και υπαλλήλους, εεε είμαστε αρνητικοί. Είναι μόνο έξοδα και μηδέν οφέλη. Ο επαγγελματίας από την στιγμή που θα βάλει το κλειδί στο μαγαζί του, τα έξοδα ξεκινούν να τρέχουν» δηλώνει και σημειώνει ξανά με νόημα «Αν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον στο καταναλωτικό κοινό, φυσικά και είμαστε όλοι θετικοί στο να είναι κάποιες Κυριακές τα καταστήματα ανοιχτά, τώρα υπάρχουν 7 θεσμοθετημένες Κυριακές, αρκούν.»

Επισκέπτες από γειτονικές χώρες
Τι γίνεται, όμως, με τους επισκέπτες από γειτονικές χώρες; “Το καλοκαίρι σημειώνεται όντως μια επισκεψιμότητα, αλλά στις παραλίες της Ροδόπης κι όχι στα μαγαζιά της Κομοτηνής” υποστηρίζει και σημειώνει “Χρειάζονται υποδομές και πολύ αγώνα. Έχουμε δρόμο μπροστά μας, θεωρώ ότι με την πίεση των τριών βουλευτών , των τοπικών φορέων και με πολύ μελέτη και ιδέες από εμάς τους ίδιους τους ελεύθερους επαγγελματίες, μπορούμε να καταφέρουμε να μπαίνουν και μέσα στην πόλη, να έρχονται όλη την εβδομάδα που είναι ανοιχτά τα καταστήματα.» δηλώνει η κα Χατζημάνου.
Αρκεί το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων;
Ένα άλλο θέμα που τίθεται συχνά από καταναλωτές, αλλά και καταστηματάρχες είναι οι ώρες λειτουργίας των καταστημάτων. «Λένε κάποιοι ότι είναι λίγες, μας συγκρίνουν με μεγαλύτερες πόλεις, για παράδειγμα την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα, πόλεις με τουρισμό και λιμάνια. Η Κομοτηνή το καλοκαίρι χάνει το 30 με 40% των καταναλωτών της, φοιτητές , αλλά και ντόπιοι που παραθερίζουν αλλού,οπότε η κίνηση είναι μειωμένη. Μπορούν να βγουν και να ψωνίσουν κάθε μέρα 08:30-14:30 και την Τρίτη και την Πέμπτη 18:30 μέχρι 21:30. Όπως και το Σάββατο. Είναι αρκετός ο χρόνος» καταλήγει καλώντας τους κατοίκους της περιοχής να εμπιστευτούν την τοπική αγορά.
Φώτο: Δέσποινα Χατζημάνου ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος