Οι κυρίες Άννα Φραγκουδάκη και Θάλεια Δραγώνα έχοντας στο πλευρό τους συνεργάτες του προγράμματος.

Συναντήθηκαν πέντε νύχτες και έξι μέρες στις «Πέτρινες Κατασκηνώσεις» της Μαρώνειας. Μαθητές, Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι, μέλη των Δημιουργικών Εργαστηρίων Νέων. Έζησαν αξέχαστες στιγμές, έπαιξαν, χάρηκαν τη θάλασσα, αλλά και έμαθαν να: Στήνουν σκηνές, να προσανατολίζονται, να παρέχουν πρώτες βοήθειες, την ιστορία του τόπου, να συνεργάζονται.

Η κα Οσμάνογλου με την Κιζέμ και τον Τζιχάν

Ακολούθησαν τα δέκα βήματα του Οδυσσέα
«Η φετινή κατασκήνωση είχε πέντε διανυκτερεύσεις και έξι μέρες. Περισσότερο ασχοληθήκαμε με την αίσθηση της υπευθυνότητας, δουλέψαμε αυτό το κομμάτι με τα παιδιά και το πώς αυτό μπορώ και το αναπαράγω σε διαφορετικά πλαίσια στη ζωή μας.» δηλώνει η Σεβάλ Οσμάνογλου συντονίστρια στα Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων και σημειώνει «Από την πρώτη μέρα που ήρθαμε θέλαμε να δουν τα παιδιά πως μπορούμε και να είμαστε σε ένα χώρο που μας φιλοξενεί όλους μαζί, παίρνοντας ο καθένας την ατομική του ευθύνη και να δουλεύουμε ομαδικά. Φέτος δουλέψαμε με ένα πολύ δημιουργικό τρόπο, παίζοντας ένα παιχνίδι χαμένου θησαυρού μαθαίνοντας την ιστορία της Μαρώνειας. Ακολουθήσαμε τα δέκα βήματα του Οδυσσέα στη Μαρώνεια. Στην αρχή τα παιδιά λέγανε «μα δεν είμαστε στο σχολείο, γιατί να το κάνουμε», αλλά στη συνέχεια το χάρηκαν.»
Έμαθαν να παρέχουν πρώτες βοήθειες
Ειδικοί εκπαιδευτές δίδαξαν στα παιδιά πώς μπορούν να κατασκηνώσουν κάπου, πώς μπορούν να προσανατολιστούν. «Έμαθαν από δύο πολύ καλούς εκπαιδευτές πώς στήνουν σκηνές, πώς προσανατολιζόμαστε τη μέρα και τη νύχτα. Έκαναν κανό καγιάκ στη θάλασσα. Εκπαιδεύτηκαν στην παροχή πρώτων βοηθειών από ειδικό γιατρό» εξηγεί η κα Οσμάνογλου.
Για την Κιζέμ από την Ξάνθη ήταν η 4η χρονιά στην κατασκήνωση «έχω ζήσει αξέχαστες στιγμές, έχω πολλές αναμνήσεις. Η παρέα και ο χώρος νομίζω ότι συνέβαλαν σ’ αυτό. Γελάμε πολύ. Προτείνω σε όλα τα παιδιά να πάνε κατασκήνωση» δηλώνει και ο Τζιχάν Τοπάλ Σουκριν στο 3ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης, μαθητής στην 3η Λυκείου προσθέτει πως θα επιστρέψει στο σπίτι του «με  πολλές εμπειρίες και εντυπώσεις ». Όπως τονίζει ο νεαρός μαθητής «Πιο πολύ του άρεσε που ήταν με την παρέα του. «Περνάω μια χαρά μαζί τους»
λέει και γελά αποκαλύπτοντας τα όνειρα του « Θέλω να ασχοληθώ με το ποδόσφαιρο και να σπουδάσω πληροφορική.»

Θάλεια Δραγώνα: Η ελληνομάθεια της καθημερινής ζωής 
«Η κατασκήνωση αυτή είναι μια δράση που κάνουμε κάθε χρόνο. Είναι δράση λιγότερο συνδεδεμένη με τα μαθήματα αυτά καθαυτά, δεν έχει μαθήματα ελληνομάθειας η κατασκήνωση έχει μια φυσική ελληνομάθεια, την ελληνομάθεια της καθημερινής ζωής, της ανταλλαγής μεταξύ των παιδιών, των ανθρώπων που δουλεύουν, των παιδιών της πλειονότητας και της μειονότητας» δηλώνει η κα  Θάλεια Δραγώνα, υπεύθυνη του προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, επισκέφτηκαν μαζί με την κα Άννα Φραγκουδάκη  το χώρο της κατασκήνωσης. Συνομίλησαν με τα παιδιά, αλλά και τους εκπαιδευτικούς. «Τα παιδιά ζούνε μια ζωή όπου καλλιεργείται η έννοια της συμβίωσης, η έννοια, του να λύνουν από κοινού προβλήματα, του να αντιμετωπίζουν από κοινού την καθημερινότητα σε μια άσκηση κοινής ζωής, συλλογικότητας, συνεργασίας. Μας ενδιαφέρει πάντοτε τα παιδιά να μάθουν να συνεργάζονται γιατί αυτό είναι που θέλουμε να μεταφέρουν μετά στη ζωή τους έξω από την κατασκήνωση. Δηλαδή, πώς μπορούν να δουν τα θέματα μέσα από μια συνολική ματιά, πώς το ατομικό – που είναι κάτι το οποίο δεν θέλουμε να μειώνεται, αντιθέτως το κάθε υποκείμενο να ενδυναμώνεται – θα ενδυναμώνει την έννοια της ομάδας, τη συλλογικότητα, την κοινή επίλυση προβλημάτων.» Και καταλήγει σημειώνοντας ότι κατασκήνωση αυτή ολοκληρώνει τα 22 χρόνια του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων «Είναι η τελευταία μας δράση στα 22 αυτά χρόνια. Τις μέρες αυτές τέλειωσαν και τα μαθήματα ΚΕΣΠΕΜ.»
Φώτο: Η κα Άννα Φραγκουδάκη, η κα Θάλεια Δραγώνα με τους συνεργάτες του Προγράμματος. Η κα Σεβάλ Οσμάνογλου με τα δύο παιδιά ρεπορτάζ κείμενο φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: