Η πιο σημαντική προϋπόθεση στις εξαγωγές είναι η κωδικοποίηση, το γνωστό barcode, καθώς αυτό θα πρέπει να είναι μοναδικό κι αναγνωρίσιμο παντού τονίζει ο κος Δημήτρης Χρήστου, Director Market Development με αφορμή τη συμμετοχή του στην εκδήλωση που διοργάνωσαν από κοινού το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης , το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών –Βιοτεχνιών Ροδόπης .

Ο κος Δημήτρης Χρήστου

« Πρόκειται για ένα καθαρά τεχνικό βήμα» όπως λέει, « που είναι όμως απαραίτητο για να προχωρήσουν οι εξαγωγές». Οι ενδιαφερόμενοι, σύμφωνα με τον κο Χρήστου, θα πρέπει να εγγραφούν σε ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο όπως το GSI Association Greece αρκεί οι κωδικοί να είναι GSI, και αποδεκτοί από τον πελάτη των επιχειρήσεων οπουδήποτε στον κόσμο.

Σύμφωνα με τον Γιάννη Μωύσογλου, Country Manager & Senior Regulatory Advisor, Registrar Corp ένα πολύ σημαντικό κριτήριο για να πουλήσει κανείς μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου έχει να κάνει με τη συμμόρφωση καταρχήν στο FDA από την ετικετοποίηση και από την συσκευασία. Ταυτόχρονα είναι ένα κανάλι το οποίο θα μπορούσαν οι Έλληνες εξαγωγείς με τη σωστή προετοιμασία και κυρίως με την κατάλληλη διαχείριση της εφοδιαστικής τους αλυσίδας να απευθυνθούν απευθείας στους Αμερικανούς καταναλωτές ταυτόχρονα με όποια μοντέρνα κανάλια θα μπορούσαν να στοχεύσουν.

Ο κος Γιάννης Μωύσογλου

«Η προσαρμογή των επιχειρήσεων είναι όλο και συχνότερη» δηλώνει και σημειώνει ότι « Η εταιρεία μας προσπαθεί να εκπαιδεύσει επιμελητήρια και φορείς. Πρώτο μας μέλημα είναι τα βήματα που πρέπει να παρακολουθεί η παραγωγική μονάδα και ταυτόχρονα από την άλλη πλευρά του εισαγωγέα ή του κρατικού φορέα, πώς θα υποστηρίξει τις παραγωγικές μονάδες.»
Όσον αναφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο; Σύμφωνα με τον Γιάννη Μωύσογλου είναι ένα κανάλι που δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως από τις ελληνικές επιχειρήσεις ακόμη και από τις μεγάλες εταιρείες. Για παράδειγμα ένα προϊόν μεγάλης ελληνικής εταιρείας που παράγει προϊόντα σε κονσέρβα δεν αξιοποιεί το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου , έχει πολύ μεγάλη κίνηση σε χονδρική. Ο χονδρέμπορας πουλάει το προϊόν του 3,5 δολάρια στο ράφι , ενώ ο ίδιος χονδρέμπορας το πουλάει 6,5 δολάρια στο διαδίκτυο χωρίς η παραγωγική μονάδα να έχει κάποιο κέρδος ή να μπορέσει να αξιοποιήσει απευθείας το κανάλι της Amazon. “Για εταιρείες Ελληνικές , μικρές, μεσαίες και μεγάλες, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένα κανάλι που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί περαιτέρω.» υποστηρίζει γνωρίζοντας καλά πως οι προοπτικές πωλήσεων μέσω E- Commerce, όπως οι πωλήσεις μέσω Amazon είναι μεγάλες.
Φώτο: Οι κ.κ. Δημήτρης Χρήστου και Γιάννης Μωύσογλου ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφίες:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: