Με κάμερες και GPS είναι αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουν για να προστατέψουν τις κυψέλες  τους οι μελισσοκόμοι της Ροδόπης. « Πάντα υπάρχουν περιπτώσεις κλοπών» δηλώνει ο κος Χαλήλ Ιμπράμ μελισσοκόμος – πωλητής μελισσοκομικών ειδών, και σημειώνει πως «Αυτός που πιάνεται με το κλεμμένο μελίσσι διώκεται για κακουργηματική πράξη. Οπότε, δεν αξίζει να κινδυνέψει κάποιος κλέβοντας πέντε μελίσσια. Ας ζητήσει από κάποιο μελισσοκόμο κι εκείνος σίγουρα θα τον βοηθήσει στο ξεκίνημά του.»

«Παράξενη» χρονιά
Παρά το γεγονός ότι η χρονιά ήταν «λίγο παράξενη» με: βροχές,  βοριάδες, που κράτησαν μήνες, ξηρασία, οι μελισσοκόμοι της Ροδόπης κατάφεραν να συλλέξουν ικανοποιητική ποσότητα μελιού. Εκείνο που τους απασχολεί τώρα είναι το γεγονός ότι ο κίνδυνος θνησιμότητας των μελισσιών είναι ορατός. Ήδη ο πληθυσμός μειώθηκε κατά πολύ, καθώς δεν μπόρεσαν να αναπαραχθούν. Ο προβληματισμός συνεχίζεται, καθώς, αν δεν ανανεωθεί ο πληθυσμός το Φθινόπωρο, πάντα παρουσιάζεται πρόβλημα το χειμώνα.
«Κατά μέσο όρο το μελίσσι που κινήθηκε έβγαλε 18-20 κιλά η κυψέλη» δηλώνει ο κος Χαλήλ Ιμπράμ κι εξηγεί ότι «Όποιος «κυνήγησε» την ανθοφορία, έβγαλε μέλι. Απαιτείται τρεις και τέσσερις και πέντε μετακινήσεις για να πεις ότι «κυνηγάς» την ανθοφορία.» Ο ίδιος φέτος μετέφερε τις κυψέλες του μέχρι τη Δράμα.

Άνθιση της αμυγδαλιάς το Μάρτιο, το παλιούρι και το αγριοτρίφυλο ακολουθούν, ακόμη και τώρα η σουσούρα είναι ανθισμένη, λίγα μόνο στοιχεία της πολύ μεγάλης ανθοφορίας που υπάρχει στην περιοχή. Συν οι ηλίανθοι και τα βαμβάκια. «Ιδιαιτέρα, το βαμβακίσιο μέλι έχει μεγάλη ζήτηση κυρίως στην Αθήνα.» δηλώνει ο κος Χαλήλ Ιμπράμ.

«Τα προηγούμενα χρόνια», όπως λέει, «υπήρχε ενασχόληση με την μελισσοκομία, αλλά ο κόσμος δεν ήξερε ότι έπρεπε να καταναλώνει μέλι.» Παρατηρεί κι εκείνος την κρίση να έχει οδηγήσει πολλούς στο χώρο «Αν τα καταφέρει, αυτά που δαπανά σε πρώτη φάση, θα τα πάρει και πίσω. Βέβαια θα πρέπει να προσπαθήσει. Γι αυτό πάντα λέμε ότι ξεκινάς με τα λίγα. Γνωρίζεσαι με τα μελίσσια και μετά αποφασίζεις τι θα κάνεις.»
Φώτο: Ο κος Χαλήλ Ιμπράμ ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: