Ο Νίκος Βεργίδης είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Πολιτιστικού Συλλόγου «ΑΚΟΥΕΟΡΑ» ενός καλλιτεχνικού φορέα με πλούσια δραστηριότητα σε όλη την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, σκηνοθέτης , ηθοποιός και τέως καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών ο ίδιος γνωρίζει καλά τους χτύπους του Θεάτρου.

Τον συναντήσαμε με αφορμή την παρουσίαση της θεατρικής παράστασης «Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός» στην Κομοτηνή. «Το έργο αυτό το έχουμε ανεβάσει μέσα στο πλαίσιο μιας γενικότερης πνευματικής δραστηριότητας που έχουμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ενδεχομένως να ενταχθεί και στο πρόγραμμα «Ελλάδα 2021», καθώς ο Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Πατροκοσμάς,όπως ήταν γνωστός, ήταν ο δεύτερος Ρήγας Φεραίος . Ξεσήκωσε όλο το γένος και ιδιαίτερα τους ορεινούς πληθυσμούς της κατεχόμενης χώρας μας, τους Σαρακατσάνους» ανέφερε έχοντας ήδη πίσω του με το θεατρικό του σχήμα τις εξής παραγωγές: «Κύριλλος και Μεθόδιος, οι φωτιστές», «Ολυμπιάδα, η μάνα του Μέγα Αλέξανδρου» και τώρα «Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός», έργα τα οποία όπως λέει ο κος Βεργίδης, «δεν έχουν ξαναπαιχτεί».

«Μας ενδιαφέρουν όλα τα είδη, αλλά επειδή θέλουμε να φέρουμε πιο κοντά τον κόσμο, τους θεατές, με ιστορικά έργα, γιατί αυτά λείπουν από τον κόσμο σήμερα, επιλέγουμε έργα αυτού του είδους. Σήμερα μπορείς να δεις τα πάντα, εκτός από την ιστορία σου και την ταυτότητα σου. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει η πολύ γνωστή αγορά της τηλεόρασης, όπου τα πάντα καλύπτονται κάτω από ένα κατεστημένο και μια εμπορική νοοτροπία, με αποτέλεσμα ο κόσμος να στερείται πνευματικού και ιστορικού έργου που μπορεί να προάγει και την ταυτότητά του, να μάθει κάποια πράγματα παραπάνω.» δηλώνει ο κος Βεργίδης και σημειώνει ότι «Τα τελευταία πέντε χρόνια έχουμε καταλήξει σε επιλογές μη αναγνωρίσιμων ηθοποιών, αυτό είναι σημαντικό να το τονίσω γιατί όταν ο κόσμος παρακολουθεί αναγνωρίσιμους ηθοποιούς αμφιβάλλω αν πραγματικά αν παρακολουθεί το κείμενο, την ιστορία, το θέμα ή βλέπει τον αγαπημένο του ηθοποιό και χαίρεται γι αυτό. Συνεργάζομαι με νέους καλλιτέχνες, πολύ σπουδαίους, μη αναγνωρίσιμους, που δεν συμφώνησαν με κάποια «παιχνιδάκια», ας μου επιτραπεί η λέξη, κάποιων άλλων θιασαρχών. Προσπαθούμε να κάνουμε ποιοτικό θέατρο.»
Το διάστημα 2003-2006 εργάστηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗΠΕΘΕ Σερρών. «Η δική μου εκτίμηση είναι ότι ο κόσμος δεν έχει έρθει, όπως θα περιμέναμε, αν κρίνει κανείς από τον πληθυσμό μιας πρωτεύουσας Νομού. Οι Σέρρες έχουν γύρω στους 90.000 κατοίκους κι ερχόταν 1.000 και 1.200 μετά βίας στο θέατρο. Το θέμα για μένα έχει ξεπεραστεί. Εάν δεν κατευθυνθούν τα ΔΗΠΕΘΕ στο να ενσωματώσουν σε συνεργασίες μαζικούς φορείς που έχουν κι αυτοί με τη σειρά τους μέλη, στελέχη δικά τους, ώστε να μπορούν αυτό το κάτι που γίνεται καλλιτεχνικά, μεθοδευμένα και οργανωμένα από ένα ΔΗΠΕΘΕ να το παρακολουθούν περισσότεροι , θα χαθεί εντελώς.» δηλώνει ο κος Βεργίδης και σημειώνει «Πιστεύω ότι έργα για λίγους είναι πολύ εύκολο να ανεβάσεις, απλά καλλιεργείς ένα περιορισμένο θεατρικό κοινό. Αυτό είναι πάρα πολύ εύκολο. Έργα, όμως, που να αφορούν μαζικούς φορείς, που ενσωματώνουν πάρα πολλά μέλη, αυτό είναι το δύσκολο.»
«Ποια φράση ή ποιό μήνυμα κρατάτε από το έργο του Κοσμά Αιτωλού;» Ρωτήσαμε στο τέλος της κουβέντας μας τον κο Βεργίδη και μοιράστηκε μαζί μας έναν μικρό διάλογο του Κοσμά του Αιτωλού με απλούς ανθρώπους:
-Κοσμάς Αιτωλός:Σχολεία έχετε;
-Πολίτες: Όχι!
-Κοσμάς Αιτωλός:Εκκλησίες έχετε;
-Πολίτες:Ναι, έχουμε δύο.
-Κοσμάς Αιτωλός:Τότε, γκρεμίστε τη μια Εκκλησία και κάντε την σχολείο.
Φώτο: Νίκος Βεργίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Πολιτιστικού Συλλόγου «ΑΚΟΥΕΟΡΑ» συνέντευξη-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: