«Τι συμβαίνει με τα οχήματα ξένων κρατών που έρχονται και κυκλοφορούν στην Ελλάδα τώρα το καλοκαίρι;» Ρωτήσαμε τον κ. Φύλλη Κατσανούδη, ασφαλιστικό πράκτορα θέλοντας να πληροφορηθούμε τι γίνεται σε περίπτωση που προκύπτει ένα ατύχημα με αλλοδαπό οδηγό; «Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο Έλληνας κάτοχος του αυτοκινήτου είναι να καλέσει την αστυνομία για να γίνει η καταγραφή του περιστατικού διότι η αλλοδαπή ασφαλιστική εταιρεία δεν θα δεχθεί την απλή δήλωση ατυχήματος που θα κάνουμε, αλλά θα απαιτήσει και τη βεβαίωση της αστυνομικής αρχής.» απάντησε φανερώνοντας από το ξεκίνημα της κουβέντας μας ότι τίποτα δεν είναι απλό σε ένα τροχαίο με ιδιοκτήτη αυτοκινήτου από το εξωτερικό.

«Καλούμε την φροντίδα μας να μας κάνει καταγραφή του συμβάντος και ταυτόχρονα καλούμε και την αστυνομία για να μας δώσει το δελτίο συμβάντος που θα απαιτηθεί κατόπιν για να μας δώσει ο ασφαλιστής την ασφαλιστική εταιρεία. Θα επικοινωνήσουμε μέσω του γραφείου διεθνούς ασφάλισης για την αποζημίωσή μας, αυτή είναι η πρώτη διαδικασία που μπορούμε να κάνουμε, η νομική μας διαδικασία.» σημείωσε ο κος Κατσανούδης και εξήγησε ότι ακολουθεί η διαδικασία της αποζημίωσης. «Θα ζητήσει ο ασφαλιστής μας να έρθει ο πραγματογνώμων από το γραφείο διεθνούς ασφάλισης ή της ασφαλιστικής εταιρείας που τυχόν εκπροσωπείται στην Ελλάδα από κάποια άλλο γραφείο , συνήθως δικηγορικό της Αθήνας. Θα καταγράψει το ύψος της ζημιάς, θα προχωρήσουμε στην επισκευή, θα κόψουμε τα τιμολόγια που πρέπει και από εκεί και μετά ξεκινά ο «Γολγοθάς» διότι οι ασφαλιστικές εταιρείες των χωρών κρατών θέλουν να μας αποζημιώσουν με τιμές των χωρών τους.»
Όπως τονίζει ο κος Κατσανούδης σ ‘ αυτές τις περιπτώσεις δυστυχώς είμαστε υποχρεωμένοι να καταθέσουμε αγωγές και να ζητήσουμε την αποζημίωση μέσω των ελληνικών δικαστηρίων. «Στο τέλος θα δικαιωθούμε, αλλά όπως γνωρίζετε θα έχουμε μια καθυστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης. Εάν είμαστε σύμφωνοι με μια ασφαλιστική εταιρεία που τυχόν εκπροσωπείται σωστά στην Ελλάδα, η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει τρεις με τέσσερις μήνες στην καλύτερη περίπτωση. Όταν θα μας αρνηθούν την αποζημίωση γιατί δεν θα συμφωνούν με το ύψος των επισκευών στην Ελλάδα, τότε θα πάμε δικαστικά και συνήθως αυτές οι υποθέσεις ξεκαθαρίζουν δικαστικά μετά από τρία χρόνια περίπου κατά μέσο όρο.»

Όσον αφορά στα ανασφάλιστα ξένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους; Ο έμπειρος ασφαλιστής είναι κατηγορηματικός: «Δεν μπορεί να εισέλθει στη χώρα ανασφάλιστο όχημα. Αν εισέλθει και παραμείνει ανασφάλιστο επειδή έχει λήξει η ασφάλεια ενώ κυκλοφορεί στη χώρα, γίνεται πάλι η ίδια διαδικασία, θα αναλάβει πάλι ο ασφαλιστής μας να επικοινωνήσει με το γραφείο διεθνούς ασφάλισης με το επικουρικό κεφάλαιο από το οποίο θα αποζημιωθεί με καθυστέρηση.»
Οι βλάβες σε αναλογία περισσότερες από τα ατυχήματα. Όσο η οικονομική δυνατότητα μειώνεται , τόσο τα οχήματα μένουν ασυντήρητα και σημειώνονται περισσότερες βλάβες. Περίπου το 65% των κλήσεων για βοήθεια είναι για περιπτώσεις βλαβών. Μπορεί να είναι ένα απλό λάστιχο ή κάτι πιο σοβαρό και ένα 35% αφορά τα περιστατικά που έχουν σχέση με τροχαίο ατύχημα δηλώνει ο κος Κατσανούδης και προτρέπει όλους: « Να επιλέγουν τη σωστή ασφαλιστική εταιρεία για να μπορούν μέσω του φιλικού διακανονισμού να αποζημιώνονται άμεσα και γρηγορότερα και να υπογράφουν όταν έχουν υπαιτιότητα τη δήλωση του ατυχήματος διότι είναι ηθικό και δίκαιο να γίνεται αυτό και να ξεκαθαρίζει γρήγορα η δήλωση του αναίτιου οδηγού.»
Φώτο: Ο κος Φύλλης Κατσανούδης, ασφαλιστής ρεπορτάζ-κείμενο:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: