Σάκης Αραμπατζής: Ένας δημοσιογράφος –συγγραφέας μετρίως λέγειν αλλά πολλαπλασίως πράττειν

Στην (Ι)δανική πόλη παρουσίασε μια φανταστική συνομιλία με την πόλη. Έθεσε αναπάντητα ερωτήματα και γνωστοποίησε ανεπίδοτες επιστολές. Απολαύσαμε τους παράλληλους μονολόγους και τις ματωμένες συνευρέσεις. Μάθαμε για τους αναπότρεπτους χωρισμούς, αλλά και για τις διαψεύσεις της πραγματικότητας. Ο Σάκης Αραμπατζής περιέγραψε με μαεστρία σκηνικά του ίδιου τόπου, μιας άλλης εποχής αποκαλύπτοντας ένα εφηβικό «παραλήρημα» για τα όνειρα που χάθηκαν στην περιδίνηση του χρόνου. Μας έκανε κοινωνούς σε ένα ταξίδι από τη δεκαετία του ‘ 70 στο απωθητικό σήμερα. Ένα έργο που ανέβηκε από το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών στο πλαίσιο του χειμερινού προγράμματος 2010-2011, στη μικρή σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου «Αστέρια», στις 31 Μαρτίου 2011, με πρωταγωνιστές τη Δέσποινα Μέγγουλη και τον Βαγγέλη Ζλατίντση ήταν η δική μας αρχή για να γνωρίσουμε τον συγγραφέα κι όχι τον δημοσιογράφο που ήδη ξέραμε.

Σάκης Αραμπατζής: Ένας δημοσιογράφος –συγγραφέας  μετρίως λέγειν αλλά πολλαπλασίως πράττεινΟ Σάκης Αραμπατζής γεννήθηκε στις Σέρρες, είναι δημοσιογράφος και εργάζεται στην ΕΡΤ. Υπήρξε εκδότης του σερραϊκου λογοτεχνικού περιοδικού Δρομολόγιο (2003-2006) και έχει δημοσιεύσει τα πεζά έργα: Αναφορά υπ’ αριθμ. 16-4-92 (1994), Εκ του μη όντος (1998), Λοξώς αριστερά (2001) και (Ι)δανική πόλη (2012).
Σάκης Αραμπατζής: Ένας δημοσιογράφος –συγγραφέας  μετρίως λέγειν αλλά πολλαπλασίως πράττεινΤο τελευταίο του έργο «Ο εμφύλιος στις Σέρρες 1946-1949, «Εκ των ημετέρων δυνάμεων»» είναι ένα χρονολόγιο φρίκης μέσα από τις εφημερίδες της εποχής. Εκδόθηκε από την Εταιρεία Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας των Σερρών (Ε.Μ.Ε.Ι.Σ.). Όπως ο ίδιος γράφει στο εισαγωγικό του σημείωμα, ο παρών τόμος αποσκοπεί να διαπραγματευτεί σε τοπικό επίπεδο το περιεχόμενο της μαζικής πληροφόρησης των πολιτών σε σχέση με τον ελληνικό Εμφύλιο πόλεμο στην περιοχή των Σερρών. Η προσέγγιση γίνεται αποκλειστικά μέσα από τα δημοσιογραφικά άρθρα των καθεστωτικών εφημερίδων των «ημέτερων» των Αθηνών: «Εμπρός» και «Ελευθερία» καθώς και των έρερων «ημέτερων» τοπικών: «Η Πρόοδος», «Άρτεμις», «Εθνική Αναγέννησις», «Η Φιλελευθέρα», «Πρωϊα», «Σερραϊκον Βήμα», «Νέοι Καιροί», «Νέος Αγών» και «Εθνική Αναγέννησις».

«Ο Τύπος, ως γνωστόν, ένα από τα βασικότερα ιδεολογικά εργαλεία του συστήματος, και στην περίπτωση του Ελληνικού Εμφυλίου,διαμόρφωσε μια δημοσιογραφική γλώσσα, υιοθετώντας στο έπακρο την ψυχροπολεμική ρητορική, εκφράζοντας περισσότερο πεποιθήσεις, παρά ειδήσεις .» αναφέρει ο Σάκης Αραμπατζής γνωρίζοντας κι εκείνος καλά, όπως μαθαίνει κι ο αναγνώστης του βιβλίου του ότι θα πρέπει σε αυτή την πονεμένη περίοδο να ψάξει κανείς την αλήθεια όχι μέσα στις λέξεις αλλά πίσω τους. «Το μεγάλο προτέρημα του βιβλίου είναι ότι σε παρασέρνει σε μια ανάγνωση παρασκηνιακή» σημειώνει ο Γιώργος Καρτέρης για το βιβλίο και δεν έχει άδικο. Ο Σάκης Αραμπατζής είχε την ιδέα να παρουσιάσει την ιστορία του Εμφύλιου στις Σέρρες σχεδόν αποκλειστικά μέσα από τα δημοσιεύματα του Τύπου εκείνης της εποχής μεταφέροντας το κλίμα της εποχής, την καθημερινότητα, αλλά και ανατριχιαστικές λεπτομέρειες και περιγραφές που συγκλονίζουν. Με συστηματική και επίπονη δουλειά προσθέτει το δικό του λιθαράκι στην ιστορική και πολιτική μελέτη του Εμφυλίου εβδομήντα ένα χρόνια μετά δίνοντας μας μια ακόμη αφορμή για να ασχοληθούμε με την ταραγμένη αυτή περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της χώρας μας.

Φωτογραφία: Σάκης Αραμπατζής, δημοσιογράφος-συγγραφέας κείμενο: Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος