Η κα Λένα Χατζή, υποδιευθύντρια στο Μειονοτικό Γυμνάσιο Λύκειο Κομοτηνής έχει κάθε λόγο για να καμαρώνει για τον μαθητή της, τον Γιουσούφ Αρήφ. Μαθητής της Γ’ Λυκείου συμμετείχε ο ίδιος και οι συμμαθητές του σε ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι στην Αθήνα. μάλιστα ο Γιουσούφ Αρήφ ήταν και μέλος της Βουλής των Εφήβων.

Η κα Λένα Χατζή, υποδιευθύντρια στο Μειονοτικό Γυμνάσιο Λύκειο Κομοτηνής έχει κάθε λόγο για να καμαρώνει για τον μαθητή της, τον Γιουσούφ Αρήφ

«Κάθε χρόνο πραγματοποιείται και μια καινούργια Σύνοδος, εγώ συμμετείχα σ’ αυτή του Σεπτεμβρίου του 2019 και μίλησα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, το Περιβάλλον, την Τέχνη και την Τοπική Ιστορία. Ήταν μια καλή εμπειρία. Μου άρεσε πάρα πολύ, ήταν τέλεια. Συνάντησα νέους ανθρώπους, έκανα καινούργιους φίλους. Συμμετείχα σε έναν κορυφαίο δημοκρατικό θεσμό, η φιλοξενία ήταν άψογη, οι υπεύθυνοι μας φέρθηκαν πολύ καλά και απέκτησα νέες εμπειρίες και βιώματα.» δήλωσε ενθουσιασμένος στην ΕΡΤ Κομοτηνής. Δεν παρέλειψε δε να ευχαριστήσει τους αγρότες γονείς του στο Μέγα Πιστό. «Τους ανάφερα αναλυτικά πόσο ωραία πέρασα, ότι ήταν υπέροχα και τους εξήγησα τι κάναμε» δηλώνει και σπεύδει να τους ευχαριστήσει πολύ για όλα όσα του έχουν προσφέρει. «Φιλοδοξώ να τους κάνω περήφανους» λέει και κάνει την κα Λένα Χατζή να καμαρώνει διπλά για τον μαθητή της.

«Φέτος ήταν μια διαφορετική διαδικασία γιατί η συμμετοχή στη Βουλή των Εφήβων είχε τίτλο «Βήματα Δημοκρατίας κάνοντας πράξη τη συμμετοχή » και συμπεριλάμβανε τη συμμετοχή» δηλώνει η κα Χατζή και αναφέρει το παράδειγμα του Γιουσούφ , ενός από τους 800 συνολικά μαθητές του Σχολείου που ανταποκρίθηκαν άμεσα. Ένας από τους 42 μαθητές του Τμήματος Β1, το οποίο δέχτηκε να συμμετάσχει μετά από ενημέρωση που τους έκανε η ίδια.

«Οι μαθητές και οι μαθήτριες ασχολήθηκαν επί μήνες κάνοντας διάφορα βήματα, βήματα Δημοκρατίας, μιλώντας για Δικαιώματα πολιτών, εργαζομένων, γυναικών για πάρα πολλά θέματα ακόμη και ιστορίας» δήλωνε η κα Χατζή και προσθέτει « Ασχοληθήκαμε με την ιστορία του τόπου μας, έμαθαν οι μαθητές πάρα πολλά: Για τα χωριά τους, για τις ιστορίες της περιοχής τους. Κάναμε βήματα πολιτισμού, επισκεπτόμενοι διάφορα θέματα ενδιαφέροντος, ιστορίας και πολιτισμού. Όχι μόνο στην Κομοτηνή, στην περιοχή μας, αλλά και στην Αθήνα, όταν με όλο το Τμήμα επισκεφτήκαμε τη Βουλή των εφήβων.»

Όπως εξήγησε η κα Χατζή, όλο το Τμήμα κατέβηκε στην Αθήνα. «Πήγαμε στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, πήγαμε στο Μουσείο της Ακρόπολης, στην Ακρόπολη, σε θέατρα, περπατήσαμε στην Αθήνα» δήλωσε προσθέτοντάς πως αυτού του είδους οι δράσεις σφίγγουν τις σχέσεις και φέρνουν σε επικοινωνία μαθητές από άλλες περιοχές. «Είχαμε συνεργασία με μαθητές από το 8ο Λύκειο Αθηνών και διαδικτυακή μέσω της πλατφόρμας της Βουλής των Εφήβων, όπου αναρτούσαμε τις δράσεις μας και όταν κατεβήκαμε στην Αθήνα οι μαθητές, οι καθηγητές και ο διευθυντής του σχολείου μας υποδέχτηκαν και μας έκαναν ξενάγηση στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας. Τα παιδιά γνωρίστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις. Έδειξαν ενδιαφέρον για τη συνύπαρξη και τη συμβίωση Χριστιανών και Μουσουλμάνων στην περιοχή μας.»

«Πιο πολύ με εντυπωσίασε πόσο μεγάλη πόλη είναι!» δηλώνει ακόμη εντυπωσιασμένος ο νεαρός μαθητής προσθέτοντας πως σε μια τέτοια πόλη είναι πολύ εύκολο να κάνει κανείς πράγματα, αυτόνομα κι ανώνυμα σε αντίθεση με την μικρή κοινωνία του χωριού, όπου όλοι ξέρουν που πάει κάποιος και τι κάνει. Η ψυχολογία είναι το αντικείμενο που τον ενδιαφέρει περισσότερο χωρίς να κρύβει από τώρα το ενδιαφέρον του για την πολιτική. «Ναι, γιατί όχι;» δηλώνει και χαμογελά προσθέτοντας «με ενδιαφέρει γιατί μέσα από την Πολιτική μπορούμε να αλλάξουμε πιο εύκολα τον κόσμο.» Μάλιστα θέτει και τις προτεραιότητές του με πρώτη αυτή του περιβάλλοντος. «Θα φρόντιζα το περιβάλλον, θα έδειχνα βαρύτητα στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων.»

800 μαθητές και 40 εκπαιδευτικοί στο Μειονοτικό Γυμνάσιο Λύκειο Κομοτηνής, αριθμός που αναμένεται να ανέβει κι άλλο με την άφιξη των αναπληρωτών. «Μας προτιμάει ο κόσμος» δηλώνει και προσθέτει ότι υπάρχουν καθηγητές – εκπαιδευτικοί που κάνουν τη δουλειά τους πάρα πολύ καλά. «Ενδιαφερόμαστε για τους μαθητές και παρόλο που έχουμε τάξεις με πολλούς μαθητές τα καταφέρνουμε και κάνουμε πολλές δράσεις. Το σχολείο μας έχει διακρίσεις σε αγώνες, αθλητικούς και καλλιτεχνικούς, ανεβάζει θεατρικές παραστάσεις, δίνει συναυλίες. Προσπαθούμε να κάνουμε τέτοιες δραστηριότητες, να έχουμε μια εξωστρέφεια, να κοινωνικοποιούνται οι μαθητές μας και να έχουν ποικίλες εμπειρίες και βιώματα. Μας ενδιαφέρει να είναι υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες . Οι μαθητές μας αποκτούν συνείδηση και έχουν ρόλους και υπευθυνότητα» δηλώνει και καταλήγει με τη σημείωση «Παλεύουμε με προβλήματα που έχουν όλα τα σχολεία φυσικά, έλλειψη κάποιων ειδικοτήτων, κενά και ελλείψεις . παρόλο αυτά πιστεύω ότι με μεράκι και με θέληση θα τα καταφέρουμε.» Απόδειξη τρανή ο μαθητής της, ο Γιουσούφ Αρήφ που λέει το δικό του ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στους γονείς του. « Ευχαριστώ πολύ με βοήθησαν σε ό,τι έχω κάνει μέχρι τώρα.»

Φώτο: Η κα Λένα Χατζή και ο μαθητής της ο κος Γιουσούφ Αρήφ ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: