«Αυτός είναι ο ρόλος των δημοσιογράφων μια προβολή των τόπων και των περιοχών που μπορούν να προσελκύσουν τον ενδιαφέρον» δηλώνει η κα Τέσσα Δουλκέρη, καθηγήτρια Επικοινωνίας στο Α.Π.Θ. και προτρέπει: «Κυρίως να εκμεταλλευτείτε την παράδοση, δηλαδή όπως η Ξάνθη έχει το καρναβάλι το οποίο πρέπει να πάρει μεγαλύτερη διάσταση, ώστε να γίνει ένας μεγαλύτερος πόλος έλξης. Μπορεί να είναι ένα άλλο έθιμο το οποίο αφορά για παράδειγμα έναν γάμο ή μια κάποια άλλη παραδοσιακή δραστηριότητα- μορφή για να προσελκύσει το ενδιαφέρον. Από εκεί και πέρα η ιστορία και ο πολιτισμός για όλη την Ελλάδα και ειδικά για τη Θράκη επίσης είναι πολύ σημαντικό κομμάτι.»

Σύμφωνα με την κα Δουλκέρη θα πρέπει να δουν οι υπεύθυνοι τι υπάρχουν στα μουσεία, ποιες αρχαιότητες πρέπει να επισκεφτεί ο επισκέπτης. «Και το πιο βασικό ότι εκείνο που δεν γνωρίζουν για τη Θράκη είναι οι ακρογιαλιές, είναι οι ακτές , η θάλασσα. Επίσης θα μπορούσαν να γίνουν ειδικά αφιερώματα. Είναι πολύ σημαντικό γι αυτό αναφέρομαι στο ρόλο των δημοσιογράφων.»

Η κα Τέσσα Δουλκέρη, καθηγήτρια Επικοινωνίας στο Α.Π.Θ.

Όπως εξηγεί η καθηγήτρια Επικοινωνίας κάποιες φωτογραφίες, κάποια συνεργασία με τα ξενοδοχεία και τις ταβέρνες, όπου θα μπορούσαν να περάσουν ένα ωραίο τριήμερο- τετραήμερο προσκεκλημένοι δημοσιογράφοι στην περιοχή της Θράκης. «Να φάνε σε μια ωραία ακρογιαλιά , να γευτούν παραδοσιακά εδέσματα τα οποία δεν μπορούν να τα βρούνε αλλού. Αυτό όμως πρέπει να προβληθεί και πρέπει να γίνει πόλος έλξης. Έχουμε τον πολιτισμό, την ιστορία, την παράδοση, αλλά είναι και η καθημερινότητα. Και εκείνο που πρέπει να περάσει στο μυαλό των τουριστών είναι η πρόσβαση ότι είναι εύκολο να έρθει κανείς με αεροπλάνο, τρένο, αυτοκίνητο. Πρέπει να γίνει γνωστό για τους κατοίκους της Νότιας Ελλάδας ότι η Θράκη δεν είναι απομακρυσμένη περιοχή .»
Δεν παραλείπει να σημειώσει ότι δεν θα πρέπει να συνδυάσουν την εδώ επίσκεψη με ένα «ταξίδι» στην Τουρκία. «Είναι λάθος αυτό που κάνουν τα τουριστικά γραφεία. Η Θράκη είναι ένας αυτόνομος προορισμός. Μπορεί να γίνει είτε με ένα γραφείο ταξιδιών η επίσκεψη εδώ αλλά και από μόνος του ο καθείς μπορεί να έρθει με ένα τρένο, να νοικιάσει ένα αυτοκίνητο και να γυρίσει. Δεν είναι πια τόσο μακρινή απόσταση. Είτε να έρθει κατευθείαν κι ας μοιράσει την απόσταση φθάνοντας με αεροπλάνο στη Θεσσαλονίκη και από εκεί οδικώς.»
Όπως τονίζει η κα Δουλκέρη πρέπει να γίνουν αυτές οι επισκέψεις με πρωτοβουλία των Δήμων, της Περιφέρειας και των δημοσιογράφων. «Η Θράκη έχει στεριά δεν είναι απομακρυσμένο νησί, δεν είναι η εικόνα του Έβρου που είχε περάσει στο παρελθόν και σήμαινε «δυσμενής μετάθεση». Η πρόσβαση είναι το κλειδί . Πρέπει να δοθεί έμφαση ότι η Θράκη είναι ένας εύκολος προορισμός. Συνδυάστε το με την εποχή, τις δράσεις, τις εορτές, τις πεζοπορίες που μπορούν να τραβήξουν το ενδιαφέρον.»
Τέλος, δεν παραλείπει να σημειώσει ότι: «Διαπιστώνουμε ότι η Θράκη είναι ξεχασμένος προορισμός και την ανακαλύπτουμε σε συνδυασμό με την Τουρκία το οποίο είναι απαράδεκτο. Η Θράκη είναι Ελλάδα, παραμένει ένας αγαπημένος προορισμός και το ξεχνάμε. Μια ιστορική επέτειος θα μπορούσε να τραβήξει το ενδιαφέρον. Υπάρχουν χιλιάδες τρόποι για να αναδειχθεί ένας τόπος και τρεις είναι αυτοί που θα το κάνουν:Η περιφέρεια, οι δήμοι και οι δημοσιογράφοι.»
Φώτο: Τέσσα Δουλκέρη ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: