Ο κάθετος άξονας Κομοτηνής-Νυμφαία- Μακάζα δόθηκε στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2017. Το έργο κόστισε 100 εκ ευρώ και είναι μήκους 22, 5 χλμ . Είναι ένας δρόμος με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και διαθέτει 5 σήραγγες.
Το έργο το ανέμενε ο κόσμος της αγοράς χρόνια ολόκληρα. Ωστόσο, από τη στιγμή που δόθηκε στην κυκλοφορία, αποδείχθηκε πως η περιοχή δεν ήταν έτοιμη να αξιοποιήσει αυτό το έργο και να τονώσει την τοπική οικονομία.

Αυτή τη στιγμή από τον άξονα δεν επιτρέπεται να διέρχονται τουριστικά λεωφορεία, κόβοντας και περιορίζοντας την δυναμική του μόνο στα επιβατικά αυτοκίνητα των τουριστών επισκεπτών.
Στο πρόσφατο 4ο Ανώτατο Συμβούλιο συνεργασίας μεταξύ Βουλγαρίας-Ελλάδας, που έγινε στην Αλεξανδρούπολη, σε επίπεδο πρωθυπουργών κ.κ. Μπορίσωφ και Μητσοτάκη, ο τελευταίος, μετά την σύσκεψη φορέων στην Ροδόπη, είπε πως θα επιδιώξει λύση για το θέμα αυτό. Ήδη επεξεργάζονται τη λύση οι δύο αρμόδιοι υπουργοί από Ελλάδα και Βουλγαρία.

Λόγω της μεγάλης εκροής Ελληνικού αγοραστικού δυναμικού προς την Βουλγαρία, οι επαγγελματίες έχουν ζητήσει από την πολιτεία να υπάρξουν έλεγχοι, προκειμένου να περιορισθεί το παρεμπόριο και το λαθρεμπόριο. Το επόμενο χρονικό διάστημα και μάλιστα πριν από το καλοκαίρι, θα τοποθετηθεί ένας οικίσκος-σημείο ελέγχου πάνω στον κάθετο άξονα από την Ελληνική πλευρά, για τα παρανόμως εισαγόμενα είδη.
Μάλιστα παρατηρείται και το εξής οξύμωρο σχήμα, να ζητούν οι φορείς διόδια, προκειμένου να ανασχέσουν την τεράστια ροή αγοραστικού κοινού που πάει στην Βουλγαρία.


Από την άλλη υπάρχουν φωνές που υποστηρίζουν την Σιδηροδρομική Εγνατία και την σύνδεση της Βουλγαρίας με την Ελλάδα και συγκεκριμένα με το λιμάνι της Καβάλας και μέσω Δράμας Προμαχώνα , αλλά και μέσω Κομοτηνής Πετκόβας, που θα πρέπει να κατασκευασθεί.
Το θέμα γνωρίζει πολύ καλά ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜ-Θ, Κώστας Κατασιμίγας
Ακούστε το ηχητικό του κ. Κατσιμίγα στην ΕΡΤ

https://drive.google.com/open?id=1xe4nk0TFzxWeCflTWARY8gPhMDHCv0-R

Το άνοιγμα των συνόρων φαίνεται να αγκαλιάζει και την Υγεία, καθώς βάσει ενός προγράμματος που άμεσα ξεκινάει, 100 ωφελούμενοι κάτοικοι της Ελλάδας και της Βουλγαρίας θα παρακολουθούνται στενά ιατρικά.
Άμεσα ξεκινάει το διασυνοριακό πρόγραμμα μεταξύ των Δήμων Κομοτηνής και Κιρκόβου Βουλγαρίας, στο πλαίσιο του Ίντερεγκ. Το εν λόγω πρόγραμμα προβλέπει την στενή ιατρική παρακολούθηση 100 ατόμων από την Κομοτηνή και ανάλογο αριθμό από την πλευρά του Κιρκόβου. Τα άτομα αυτά είναι άνω των 67 ετών, χρόνιοι πάσχοντες.
Στόχος του προγράμματος είναι η πρόληψη και η παρακολούθηση της υγείας αυτών των ατόμων, γι’ αυτό και έχουν προμηθευτεί συσκευές Οξυγόνου, πιεσόμετρα, μετρητές παλμών κ.α., με τα οποία θα ελέγχουν την κατάσταση των ασθενών.

Οι Προοπτικές φαίνονται να είναι ευοίωνες και για την ανάπτυξη του τουρισμού των ΑΜΕΑ, καθώς σε ολόκληρη την ΑΜ-Θ, υπάρχουν μηχανισμοί sea trac, Ελληνική πατέντα του πανεπιστημίου Πατρών, που επιτρέπουν την αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα.
Στην ΑΜ-Θ είναι 14 τα σημεία όπου έχει τοποθετηθεί ο μηχανισμός sea trac.
Τα τελευταία χρόνια πάντως καταγράφηκε εντονότατο ενδιαφέρον από ΑΜΕΑ της Βουλγαρίας για παραθέριση στην περιοχή. Μένει να δούμε πόσο γρήγορα θα είναι τα αντανακλαστικά των επαγγελματιών, για να υπάρξουν καταλύματα προσβάσιμα για ΑΜΕΑ, (σ.σ. τουαλέτες, είσοδοι κτιρίων).
Από πλευράς ΕΕ πάντως δίνονται χρήματα για τον προσβάσιμο τουρισμό των ΑΜΕΑ και είναι κρίμα η Ελλάδα να μην έχει απορροφήσει το ποσοστό που θα μπορούσε να απορροφηθεί.
Και αυτά αφορούν και τους δύο βαθμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίοι θα πρέπει να αναζητήσει τα προγράμματα…
Για παράδειγμα στη Ροδόπη δεν καταγράφεται η απορροφητικότητα που θα μπορούσε να υπάρχει, όπως λόγου χάρη ο Δήμος Συκεών, ο οποίος παρουσιάζει την υψηλότερη απορροφητικότητα κονδυλίων από ΕΕ, σχετικά με προγράμματα που αφορούν ΑΜΕΑ και προσβασιμότητα.

Ακούστε το ηχητικό του κ. Καρούντζου στην ΕΡΤ

https://drive.google.com/open?id=14ZgsO6I_wbRCDQFqsLeKFbCIOefXtQO3

Μοιράσου το άρθρο: