Μια διαφορετική σίγουρα έκθεση ζωγραφικής είναι αυτή του Κομοτηναίου ζωγράφου, του κ. Θεόδωρου Μαρκόπουλου που εκτίθεται στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης στην Ξάνθη. Μια έκθεση «μεταφορά» στον καμβά των στίχων του ομώνυμου τραγουδιού των Dire Straits, Telegraph Road…

«Κάθε στίχος είναι και ένας πίνακας, είναι 31 οι πίνακες και λένε μια ιστορία η οποία γράφτηκε το 1980 και αναφέρεται στο ξεκίνημα της ανάπτυξη του Telegraph Road, ενός υπαρκτού δρόμου και έχει ως θέμα την οικονομική ανάπτυξη και τις αλλαγές που ακολούθησαν τις επόμενες δεκαετίες.» δηλώνει ο δημιουργός μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής. «Είναι», όπως λέει, «μια μεταφορά της αμερικανικής ανάπτυξης και της διάλυσης των ονείρων του ανθρώπου δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανεργία.»

Τι ήταν αυτό που τον παρακίνησε; «Οι στίχοι του τραγουδιού μου είχαν κάνει τόσο μεγάλη εντύπωση που ένιωσα την ανάγκη να πω την ιστορία τους με το δικό μου τρόπο» απαντά και προσθέτει απλά «Μιας και η δική μου κλίση ήταν στη ζωγραφική σκέφτηκα να τους εικονο-ποιήσω. 31 συνολικά πίνακες, 31 και οι στίχοι, ένας πίνακας για κάθε στίχο.»

Με κεντρικό μήνυμα την οικονομική κρίση, την διάλυση των ονείρων μας κάποια στιγμή στην πορεία, αλλά και την ελπίδα ότι με την αγάπη ξεπερνιούνται όλα ο Θοδωρής Μαρκόπουλος παρουσιάζει την 4η ατομική έκθεση στην Ξάνθη! Κομοτηναίος γέννημα Θρέμμα έχει ήδη παρουσιάσει τις πρώτες τρεις ατομικές εκθέσεις στην Κομοτηνή. Η 4η φιλοξενείται στο ζεστό, οικείο και προσεγμένο χώρο του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης.

«Η ανάπτυξη της κοινωνίας μας γενικότερα, η πορεία μας ως άνθρωποι μέσα στην κοινωνία που έχει τις καλές της και τις άσχημες πλευρές της με προβληματίζουν και με εμπνέουν ταυτόχρονα. Αυτό ήθελα να δείξω και αυτό θα ήθελα να βρει ο καθένας μέσα από τα έργα μου. Ένα κομμάτι του εαυτού του που να τον εκφράζει μέσα από τη δική του προσωπική πορεία.» εξομολογείται και στην παρατήρησή μας ότι κάθε δική του ιστορία έχει τουλάχιστον «μια πινελιά ελπίδας» παραδέχεται πως «Πάντα η ελπίδα με συντροφεύει.»
Φώτο: Στιγμιότυπα από την έκθεση ζωγραφικής Ρεπορτάζ-κείμενο: Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: