Σε κακή πληροφόρηση, καχυποψία ή εσκεμμένη παραπληροφόρηση αποδίδει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τις κινητοποιήσεις που έγιναν σήμερα στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων όπως και τα περισσότερα μουσικά σχολεία της χώρας. Με ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου του υπουργείου, επισημαίνει ότι, σκοπός των σχεδιαζόμενων αλλαγών στον ιδρυτικό νόμο για τα σχολεία αυτά δεν είναι άλλος από τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους, το υπουργείο λαμβάνει υπόψη τις παρατηρήσεις και τις διαφωνίες στο άρθρο 40, ανακοινώνει τη σύσταση επιτροπής ειδικών σε θέματα μουσικών και καλλιτεχνικών σπουδών απαλλαγμένη από θέματα αρμοδιότητας των υπηρεσιών Σπουδών και Προσωπικού, την κάλυψη των σχολείων με εξοπλισμό.

‘Όλοι οι μαθητές σήμερα του Μουσικού Γυμνασίου και του Μουσικού Λυκείου Τρικάλων πραγματοποίησαν αποχή τις τελευταίες ώρες των μαθημάτων τους και διαμαρτυρία εντός του αύλειου χώρου του σχολείου, με τη συμπαράσταση εκπαιδευτικών και γονέων. Με πανό, συνθήματα και μουσικά όργανα οι μαθητές του σχολείου διατράνωσαν την αντίθεσή τους στο σχέδιο νόμου για τα μουσικά σχολεία, δηλώνοντας αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους, έως ότου αποσυρθεί το νομοσχέδιο, το οποίο κάθε άλλο παρά αναβαθμίζει τα μουσικά σχολεία, όπως είπαν, αντιθέτως τα υποβαθμίζει και μεταβάλλει τον χαρακτήρα τους.

Αιτήματα

Οι μαθητές σε δηλώσεις τους στην ΕΡΤ υπογράμμισαν ότι με το σχέδιο νόμου απαλείφεται όποια αναφορά στην υποχρέωση της πολιτείας στον εξοπλισμό των μουσικών σχολείων. Επίσης, στο σχέδιο νόμου δεν καταγράφεται η ονομασία «Μουσικό Γυμνάσιο» και «Μουσικό Λύκειο». «Αναρωτιόμαστε – είπαν οι μαθητές – ποιοι θα φοιτούν σε αυτά τα σχολεία και τι θα είναι αυτά;».

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που εξέθεσαν παιδιά και εκπαιδευτικοί είναι η απουσία αναφοράς στην υποχρέωση της πολιτείας για τον εξοπλισμό των μουσικών γυμνασίων και λυκείων. Επίσης, το συγκεκριμένο άρθρο έρχεται να ενισχύσει την ήδη προβληματική και με ασάφειες νομοθεσία, που αφορά στα μουσικά σχολεία.

Συγκεκριμένα, όπως υποστήριξαν εκπαιδευτικοί και μαθητές, το υπουργείο μέσω του νομοσχεδίου επιχειρεί να καταργήσει τις καλλιτεχνικές επιτροπές. «Θέλουν – ανέφερε γονιός μαθητή του μουσικού γυμνασίου Τρικάλων – να υποβαθμίσουν τα μουσικά σχολεία της χώρας, να τα κάνουν σχολεία μουσικής ενθάρρυνσης και όχι μουσικής εξειδίκευσης, Επιδιώκουν να τα υποβαθμίσουν, να μην προσλαμβάνονται καθηγητές, τα παιδιά να μην μορφώνονται μουσικά, οπότε να γεμίσουν τα ιδιωτικά ωδεία. Πολλά παιδιά που έβγαιναν από τα σχολεία πήγαιναν σε μουσικά πανεπιστήμια,  τα σχολεία αυτά άλλαξαν τα μουσικά πράγματα της χώρας. Καταργούν την καλλιτεχνική επιτροπή, που ουσιαστικά στηρίζει τα σχολεία τόσα χρόνια, καθώς ήταν υπεύθυνη στο υπουργείο για τα 48 και άνω σχολεία. Επομένως, οδηγούν τα πράγματα σε ένα πισωγύρισμα τριάντα χρόνων και βάλε, με όποιες συνέπειες».

Πώς τα ατομικά μαθήματα γίνονται ομαδικά…

Σήμερα όλοι οι μαθητές του σχολείου ήταν στην αυλή. Και ζητούσαν να μην υποβαθμιστούν τα μουσικά σχολεία, να μην υποβαθμιστεί ο χαρακτήρας τους, αλλά αντιθέτως να ενισχυθεί. «Είναι ντροπή – δήλωσαν μέλη του δεκαπενταμελούς – να μην διορίζονται καθηγητές σε έναν θεσμό όπως τα Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια, που προάγουν τον πολιτισμό. Θέλουν με το νομοσχέδιο να καταργήσουν τα ατομικά μαθήματα. Άφησαν τόσο καιρό τα σχολεία χωρίς προσωπικό, με αποτέλεσμα σήμερα στα ατομικά μαθήματα να βρίσκονται 6 και 7 παιδιά στην τάξη και να έχει το καθένα μόνο ένα δεκάλεπτο διδασκαλίας, ώστε να έρθουν πλέον και να μιλήσουν για κατάργηση των ατομικών μαθημάτων. Καταργούν την καλλιτεχνική παιδεία στην ουσία με το να μη διορίζουν ούτε καν αναπληρωτές στα μουσικά σχολεία. Υπάρχουν μαθητές που έχουν κάνει μόλις τρία μαθήματα σε συγκεκριμένα όργανα, καθώς διορίζουν καθηγητές το Νοέμβριο ή ακόμη και τον Απρίλιο. Με πρόσχημα τα προβλήματα που οι ίδιοι δημιουργούν επιδιώκουν να τροποποιήσουν τον χαρακτήρα των μουσικών σχολείων, να τα υποβαθμίσουν και τελικά να τα καταργήσουν. Πρέπει να ξέρουν όμως ότι οι μαθητές δεν θα σταματήσουμε τον αγώνα μας μέχρι να αποσυρθεί το νομοσχέδιο που αφορά στα μουσικά σχολεία».

Εξίσωση καθηγητών μουσικής

Επιπροσθέτως, ένα ζήτημα που έθιξαν καθηγητές αφορά στην τεχνητή διαίρεση που επέβαλε το υπουργείο μεταξύ των καθηγητών , σε ΠΕ79 και ΤΕ16, δηλαδή μουσικολογίας και ωδείων. Είναι δύο ειδικότητες που κάνουν ακριβώς τα ίδια πράγματα σε επίπεδο διδασκαλίας και όμως υφίστανται άνιση μεταχείριση. Προφανώς ζήτησαν την εξίσωση των δύο ειδικοτήτων, επικαλούμενοι αντίστοιχη εξίσωση στην περίπτωση των θεατρολόγων από την πρώην υπουργό Πολιτισμού κ. Κονιόρδου.

 

Μετακίνηση

Τέλος, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς επεσήμαναν ότι με το σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι μόνο μαθητές που διαμένουν σε ακτίνα μεγαλύτερη των 3 χιλιομέτρων από το μουσικό σχολείο θα έχουν δικαίωμα να μεταφέρονται σε αυτό με λεωφορεία. Μία μικρή, πολύ σημαντική ωστόσο λεπτομέρεια είναι ότι το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, όπως συμβαίνει με τη συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών γυμνασίων και λυκείων της χώρας βρίσκονται εκτός αστικού ιστού. Την ίδια ώρα, το νομοσχέδιο προβλέπει αριθμό μέτρων, που οι μαθητές θα πρέπει να περπατούν για να φτάσουν στο σχολείο, οποίος (αριθμός μέτρων) δεν είναι ίσος με τα 3 χιλιόμετρα. Και σε αυτό το βασικό επιχείρημα αφορά την απόσταση του σχολείου από τον αστικό ιστό.

 

 

Μοιράσου το άρθρο: