Π. Χρυσοστόμου: Ενα “Soundtrack” για τους συνθέτες του κινηματογράφου

Το πως σκέφτονται οι άνθρωποι που κάνουν μουσική και κινηματογράφο, ξεδιπλώνεται στις σελίδες του βιβλίου του δημοσιογράφου Πάνου Χρυσοστόμου «Soundtrack – Συνεντεύξεις με δημιουργούς της μουσικής των εικόνων» που παρουσιάστηκε σήμερα στον Μύλο του Παππά, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης που τελούσε υπό με την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού & Επιστημών του δήμου Λαρισαίων. Μιλώντας, μεταξύ άλλων για το βιβλίο ο Λαρισαίος συνθέτης Γιάννος Αιόλου, αποτύπωσε με το δικό του τρόπο το πως η μουσική ξεκλειδώνει το ρυθμό της ταινίας στα μάτια των θεατών.

Π. Χρυσοστόμου: Ενα “Soundtrack” για τους συνθέτες του κινηματογράφου
Πρόκειται για ένα μαγικό ταξίδι, εξήγησε ο Γιάννος Αιόλου. “Η μουσική είναι που κάνει την ταινία, ταινία. Μέσα σε 1,5 – 2 λεπτά πρέπει να πεις με τη μουσική ότι λέει η ταινία σε 1,5 και πλέον ώρα”. Ο κ. Αιόλου χαρακτήρισε παράλληλα αδικημένη τέχνη την μουσική του κινηματογράφου, αλλά συνομολόγησε ότι είναι καλύτερα που μένει στην αφάνεια. Στο βιβλίο οτυ Π. Χρυσοστόμου, μάλιστα εξήγησε ότι μπορεί ο αναγνώστης να δει πως σκέφτονται οι άνθρωποι της μουσικής που κάνουν κινηματογράφο.

Οσον αφορά ειδικότερα το βιβλίο του Π. Χρυσοστόμου, στις σελίδες του περικλείονται αποκλειστικές συνεντεύξεις 22 σπουδαίων συνθετών και καλλιτεχνών διεθνούς ακτινοβολίας, αλλά και μερικών από τους εκλεκτούς Έλληνες συναδέλφους τους που έγραψαν ή ακόμα γράφουν μουσική για τον κινηματογράφο.
Π. Χρυσοστόμου: Ενα “Soundtrack” για τους συνθέτες του κινηματογράφου
Trevor Jones, Alan Menken, James Newton Howard, Γιάννος Αιόλου, Hans Zimmer, Michael Kamen, Νίκος Κυπουργός, Nicola Piovani, Alexandre Desplat, Μίκης Θεοδωράκης, Elliot Goldenthal, Νίκος Μαμαγκάκης, Philip Glass, Goran Bregovic, Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, Yann Tiersen, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Gabriel Yared, David Arnold, Mychael Danna, Wim Mertens, Ευανθία Ρεμπούτσικα.
Μέσα από γλαφυρές διηγήσεις και σπάνια ντοκουμέντα μαζί με κάποιες εξομολογήσεις, μια πλειάδα εκλεκτών δημιουργών περιγράφουν στον ειδικευμένο θεατή-ακροατή, αλλά και στον αδαή ή αδιάφορο στις λεπτομέρειες, αυτό το ενιαίο και αδιαίρετο ‘παζλ’ που αποτελεί η μουσική του κινηματογράφου.
Πολλά … Όσκαρ, άλλα βραβεία, διακρίσεις, ταλέντο, σκληρή δουλειά, αλλά το κυριότερο δημιουργικότητα στο έπακρο, είναι επίσης συγκεντρωμένα σε αυτή την έκδοση, με την παρουσία τους.
Η μουσική του κινηματογράφου λοιπόν, σε όλες τις εκφάνσεις της και μέσα από τα λόγια αυτών που τη δημιουργούν. Όχι κάποιων θεωρητικών του χώρου, αλλά μέσα από τα μάτια των ίδιων των δημιουργών της.
Π. Χρυσοστόμου: Ενα “Soundtrack” για τους συνθέτες του κινηματογράφου
Κι όχι ερήμην αυτών, αλλά με την «παρουσία» τους, ακόμα κι όταν όπως προκύπτει και θα διαβάσετε μερικοί από αυτούς διαφωνούν εντελώς μεταξύ τους.
Για το βιβλίο μίλησαν εκτός από τον συνθέτη Γιάννο Αιόλου, ο Πάνος Καραΐσκος – μουσικός παραγωγός, ο Κωνσταντίνος Παπακώστας – πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου φίλων μουσικής Ennio Morricone Ελλάδας, ο ίδιος ο συγγραφέας, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε η διευθύντρια της ΕΡΤ Λάρισας Κατερίνα Παπακωνσταντίνου. Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος Κωνσταντίνα Καρυδάκη.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος