Παράπονα έχουν εκφράσει δεκάδες πολίτες για τη μόνιμη χρήση από τα περιπολικά αυτοκίνητα του φάρου, ειδικά τύπου led, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Αστυνομικών Λάρισας Θανάση Νταβούρα.

Όπως είπε στην ΕΡΤ Λάρισας ο κ.Νταβούρας, η μόνιμη χρήση του φάρου από τα έγχρωμα περιπολικά προκαλεί σειρά προβλημάτων, μεταξύ αυτών την θάμβωση των οδηγών, την μετατροπή του περιπολικού σε κινούμενο στόχο, τη σύγχυση των πολιτών για το αν πρόκειται ή όχι για καταδίωξη, κάποιο επείγον περιστατικό ή όχι.

Με επιστολή της η Ε.Α.Λ απευθύνεται στον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ ζητώντας η χρήση των φωτεινών σημάτων να γίνεται όταν συντρέχει σοβαρός λόγος και όχι μόνιμα.

Ολόκληρη η επιστολή:

Π Ρ Ο Σ : κ. Αρχηγό Ελ. Αστυνομίας
(Μέσω ΠΟΑΣΥ)
Κ Ο Ι Ν:1) κ. ΓΕΠΑΔ Θεσσαλίας
2) κ. ΔΑ Λάρισας

Λάρισα 17 Αυγούστου 2019

Θ έ μ α : « Συνεχή χρήση φάρου από τα έγχρωμα περιπολικά »

Κ. Αρχηγέ,
Η Ένωση μας δέχεται παράπονα συναδέλφων αλλά δυστυχώς υπάρχουν και δυσμενή σχόλια πολιτών, σχετικά με τη μόνιμη χρήση φάρου από τα έγχρωμα υπηρεσιακά οχήματα. Πιο συγκεκριμένα:
1) Τόσο οι συνάδελφοι, όσο και οι πολίτες αναφέρουν, ότι η μόνιμη χρήση φάρου, ιδιαίτερα από τα οχήματα που διαθέτουν τύπου led, προκαλεί θάμβωση στους οδηγούς τόσο των υπηρεσιακών όσο και των λοιπών οχημάτων.
2) Η μόνιμη χρήση φάρου έχει ως αποτέλεσμα οι πάντες να αντιλαμβάνονται από πολύ μακριά την προσέγγιση των αστυνομικών, με ότι αυτό συνεπάγεται, ειδικά σε απομακρυσμένες συνοικίες ή στην ύπαιθρο, αφού το περιπολικό είναι κινούμενος στόχος!
3) Οι πολίτες – οδηγοί βλέποντας τα περιπολικά να κάνουν χρήση φάρου κινούμενα με μικρές ταχύτητες δημιουργούν αρνητική εικόνα και όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη, δεν το αντιλαμβάνονται και οι περισσότεροι εξ αυτών δεν παραχωρούν προτεραιότητα παρά μόνο με έντονη χρήση ηχητικών σημάτων, γιατί πολύ απλά, έχει πλέον γίνει συνήθεια η μόνιμη χρήση φάρου.
4) Η μόνιμη χρήση φάρου μπορεί να προκαλέσει θάμβωση στον οδηγό και στο πλήρωμα, με δραματικά αποτελέσματα αν χρειαστεί να εμπλακούν σε ξαφνικό συμβάν με ανταλλαγή πυρών.
5) Η συνεχή χρήση των φάρων έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται συχνές βλάβες σε αυτούς πχ βραχυκύκλωμα κλπ και όταν υπάρχει ανάγκη για χρήση πχ σε τροχαία ατυχήματα, τότε αυτός δεν λειτουργεί!! Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι λίγες οι φορές που οι συνάδελφοι αναλαμβάνουν οι ίδιοι το κόστος επισκευής των φάρων, ειδικά στις δίκυκλες μοτοσυκλέτες.

6) Τέλος στη παρ.4 του αρθ.44 του Ν.2696/99 (ΚΟΚ), ρητά ορίζεται ότι: «οδηγοί των οχημάτων ανάγκης επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τις ειδικές συσκευές προειδοποίησης μόνο σε περιπτώσεις κατά τις οποίες δικαιολογείται αυτό εκ του κατεπείγοντος της αποστολής τους».

κ. Αργηγέ,
Είναι τουλάχιστον άδικο τόσο για τους αστυνομικούς, όσο και για τη προσπάθεια που καταβάλλεται στα πλαίσια του νέου δόγματος για την ασφάλεια των πολιτών, να υπόκεινται σε πειθαρχικό έλεγχο άξιοι συνάδελφοι, γιατί ξέχασαν να ανοίξουν το φάρο.
Επιζητούμε τη παρέμβαση σας, εμπιστευόμενοι απόλυτα τη κρίση σας, σχετικά με τη χρήση φωτεινών σημάτων. Αρκετά προβλήματα και άγχος έχουν ήδη οι συνάδελφοι κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους.
Η χρήση φωτεινών και ηχητικών μέσων είναι για σοβαρούς λόγους και όχι για το θεαθήναι. Η αστυνόμευση και η ασφάλεια των πολιτών δεν αυξάνονται με τα λαμπάκια, αλλά με σύγχρονα και δυναμικά μοντέλα αστυνόμευσης με αστυνομικούς εκπαιδευμένους και καλά εξοπλισμένους.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΝΤΑΒΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΛΟΥΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Μοιράσου το άρθρο: