Ως πράξη πειραματισμού και μεγάλου υγειονομικού ρίσκου, χαρακτηρίζει το άνοιγμα των σχολείων, ο τομέας νησιωτικής πολιτικής του ΚΙΝΑΛ.
Σε τηλεδιάσκεψη με τα συνδικαλιστικά στελέχη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, αναδείχθηκαν οι εγγενείς αδυναμίες και οι κίνδυνοι που εγκυμονούν με το άνοιγμα των σχολείων.
Σε ανακοίνωσή του το ΚΙΝΑΛ αναφέρει:
1) Τα μέτρα προστασίας και προφύλαξης του συνόλου της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί- μαθητές- βοηθητικό προσωπικό) είναι ελλιπή και αντιβαίνουν τους κανόνες υγιεινής που η ίδια η κυβέρνηση είχε επιβάλει έως σήμερα. Η όλη αντιμετώπιση θυμίζει τη ρήση « μια στο καρφί και μια στο πέταλο».
2) Με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί ο έλεγχος των μαθητικών κοινοτήτων ως προς τον ιό; Γιατί εξαιρεί το υπουργείο από τα υγειονομικά τεστ ελέγχου του ιού μαθητές και εκπαιδευτικούς;
3)Ειδικότερα, για τους εκπαιδευτικούς που επιστρέφουν από τις ιδιαίτερες τους πατρίδες, τι πρέπει να γίνει; Θα μπουν σε καραντίνα για 14 ημέρες, όπως γινόταν έως σήμερα για κάποιον που ερχόταν από άλλη γεωγραφική περιοχή ή θα πάνε απευθείας στα σχολεία; Δεδομένου πως πολλοί εξ’ αυτών επιστρέφουν από περιοχές που έχουν εμφανίσει κρούσματα κοροναϊού, θα υπάρξει ειδική μέριμνα ελέγχου; Υπάρχει μέριμνα για τεστ στο προσωπικό που θα βρίσκεται στα σχολεία την πρώτη ημέρα λειτουργίας;
4) Η απολύμανση των σχολικών μονάδων που αποτελεί ευθύνη των οικείων δήμων, θα γίνει εφάπαξ ή θα γίνεται συστηματικά και με ποια συχνότητα; Επαρκεί η απολύμανση όταν για ώρες θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο της σχολικής αίθουσας μαθητές κ εκπαιδευτικοί, με τον συγχρωτισμό για ώρα να αυξάνει το ρίσκο μετάδοσης;
5) Το βοηθητικό προσωπικό που απασχολείται στα δημοτικά σχολεία και τώρα καλείται να μεταβεί σε σχολικά κτίρια γυμνασίων – λυκείων που δεν ανήκουν στην έδρα του, πως θα μετακινούνται; Ποιος θα καλύπτει τα έξοδα μετακίνησης τους;
6) Πως διασφαλίζεται η προστασία των μαθητών την ώρα του διαλείμματος στο προαύλιο; Με το δεδομένο πως δεν θα επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στα καθήκοντα τους καθώς είτε ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες , είτε θα λάβουν άδεια ειδικού σκοπού λόγω τέκνων σε δημοτικό σχολείο, η αναλογία μαθητών- εκπαιδευτικών θα είναι δυσανάλογη, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι εκπαιδευτικοί να διασφαλίσουν την τήρηση των μέτρων υγιεινής – απόστασης την ώρα του διαλείμματος.
7) Κρίσιμο και το θέμα της χωρητικότητας των μαθητών στις τάξεις, όταν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν επιβάλλουν αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μ. ανά μαθητή και ως εκ τούτου απαιτούνται μεγαλύτερες σε χωρητικότητα αίθουσες, που φυσικά δεν υπάρχουν. Να σημειωθεί ότι οι οδηγίες του ΕΟΔΥ άλλαξαν στην ιστοσελίδα του και από σύσταση επιστημόνων για 7τμ/μαθητή υπάρχει πλέον αναφορά σε οδηγίες του υπουργείου Παιδείας, που όμως είναι αναρμόδιο για θέματα υγείας.
Η υπουργός πειραματίζεται με την μαθητική κοινότητα και όχι μόνο, καθώς η διασπορά της νόσου, πολύ εύκολα μπορεί να μεταφερθεί στις οικογένειες των μαθητών και ως εκ τούτου, θέτει μεγάλα ερωτηματικά ως προς την μέχρι σήμερα στάση της κυβέρνησης.
Η κυβέρνηση ενώ μας είχε πείσει για την αναγκαιότητα των αυστηρών μέτρων προστασίας για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κοροναϊού, σήμερα με τις αποφάσεις της, αυτοαναιρείται και δυναμιτίζει την ασφάλεια των πολιτών».

Μοιράσου το άρθρο: