Αλεξανδρούπολη: Aλλάζει «ρότα» το λιμάνι με το τελευταίο σ/ν

Οριστική λύση σε ένα τεράστιο ζήτημα δίνει το σχέδιο νόμου με τίτλο «Για την κύρωση των Συμβάσεων παραχώρησης που έχουν συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. Διατάξεις για τη λειτουργία του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις ,» το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα.
Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου κυρώνει τις υφιστάμενες συμβάσεις στα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, κυρώνει ουσιαστικά και νομιμοποιεί τις δραστηριότητες που ήδη είναι σε ανάπτυξη και παράλληλα δημιουργεί το πλαίσιο και την δυνατότητα στους λιμένες να προχωρήσουν και να αξιοποιήσουν την μέθοδο των υποπαραχωρήσεων σε συγκεκριμένες δραστηριότητες υποδομές και ανωδομές.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΛΑ, Χρήστος Δούκας κατά την διάρκεια κοινής συνέντευξης τύπου που παραχώρησε με τους βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ, Αναστασία Γκαρά και Δημήτρη Ρίζο , «με το σχέδιο αυτό λύνονται παρεξηγήσεις και παραποιήσεις πάνω σε ότι αφορά την διαχείριση των λιμένων της χώρας. Επίσης μαζί με αυτό δίνεται ο τρόπος και η διαδικασία όπου κάθε λιμάνι ,ανάλογα με τις δυνατότητες που έχει μπορεί και πρέπει να προχωρήσει και να συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη,» τονίζοντάς πως « το σχέδιο αυτό δεν πρέπει να αποτύχει .»

Αναλύοντας τους 4 στόχους που θα εξυπηρετήσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μέσα από τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων προς ιδιώτες, μέσα από μία διαδικασία πολύ συγκεκριμένη και αυστηρή , ο κ. Δούκας σημείωσε πως πρώτος στόχος είναι να γίνει το λιμάνι ένα διαμετακομιστικό κέντρο, με δημιουργία μεταφορικών κέντρων, ελεύθερων ζωνών και όσων υποδομών χρειάζεται ένα σύγχρονο λιμάνι, ώστε να παραμένουν εδώ τα προϊόντα, να ανασυσκευάζονται, να αναδιανέμονται και να παίξει το ρόλο του κόμβου μεταφοράς. Δεύτερος στόχος, η λειτουργία του ως ενεργειακός κόμβος, που ξεκίνησε με τον ΤΑΡ, και ακολουθεί ο LNG, ο IGB και απ’ ό,τι προκύπτει και ο southstream. Με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων και με υποστήριξη των project αυτών με τις χερσαίες και λιμενικές εγκαταστάσεις, μπορούν να προκύψουν κέρδη για την τοπική κοινωνία, που δεν έχουμε βάλει στο μυαλό μας. Επίσης, τρίτος στόχος είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, με την προσέλκυση μικρών και μεσαίων σκαφών αναψυχής και την παράλληλη δημιουργία υποδομών, όπως μαρίνα, καταφύγιο, πλωτές εξέδρες, ανάλογα με τις δυνατότητες του λιμανιού και τις συνέργειες με ιδιώτες. Τέλος, τέταρτος στόχος είναι η δημιουργία εκ νέου μιας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, για την οποία η μελέτη είναι ώριμη και αναζητείται χρηματοδότηση.

«Είναι σπουδαίες οι εξελίξεις οι οποίες προέκυψαν από ένα μακροχρόνιο αγώνα που δώσαμε για να αποτρέψουμε τις προηγούμενες πολιτικές και όλα αυτά που είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση .Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δρομολογήσει την πλήρη ιδιωτικοποίηση και για τα 10 περιφερειακά λιμάνια. Καταφέραμε να ανατρέψουμε αυτό το σχέδιο με πιεστική διαβούλευση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, το ΤΑΙΠΕΔ, τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών και τους Οργανισμούς λιμένα,» ανέφερε από την πλευρά της η κ. Γκαρά και τόνισε πως «η μέθοδος των υποπαραχωρήσεων είναι μια μέθοδος που εφαρμόζεται στο 80% και πλέον των ευρωπαϊκών λιμανιών, είτε μικρών ,είτε μεγάλων και έχει κριθεί ότι αυτό το μοντέλο είναι το ποιο συμφέρον και το πιο βιώσιμο στην λιμενική διακυβέρνηση.»

Σημαντικά σημεία του σχεδίου νόμου σύμφωνα με την κ. Γκαρά είναι :
Tα λιμάνια παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο και την κυριότητα του δημοσίου και έχουν τον πρώτο λόγο για ότι συμβεί και όποια δραστηριότητα αναπτυχθεί στο εκάστοτε λιμάνι. Διασφαλίζεται η θέση και τα πλήρη δικαιώματα των εργαζομένων. Καθορίζεται ένα αυξημένο ανταποδοτικό τέλος από τον ΟΛΑ στο 3,5% επί του τζίρου του Οργανισμού το οποίο θα αποδίδεται στους οικείους Δήμους ,ενώ εξασφαλίζεται και δεν διακυβεύεται η βιωσιμότητα των Οργανισμών Λιμένων.

Από την πλευρά του ο κ. Ρίζος περιέγραψε το μεταμνημονιακό πλαίσιο που έχει ξεκινήσει εδώ και λίγους μήνες για την χώρα. «Οι προσπάθειες που γίνονται από εδώ και πέρα, γίνονται με μεγαλύτερη ευχέρεια και αυτονομία για να μπορέσουμε να φέρουμε πιο κοντά την ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη,» είπε και τόνισε ότι «από τα έντεκα σημεία που έχουν εξαγγελθεί στην ΔΕΘ από τον πρωθυπουργό ήδη έχουν υλοποιηθεί τα δέκα, ενώ το ενδέκατο που αναμένεται να υλοποιηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα είναι η επιδότηση ενοικίου.» .

Αναφέρθηκε στις μεγάλες υποδομές, όπως είναι τα λιμάνια, οι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες κάνοντας αναφορά στη Σιδηροδρομική Εγνατία, επίσης σε όλους τους αγωγούς και τα ενεργειακά έργα, στην αυτονόμηση του νοσοκομείου Διδυμοτείχου κτλ.

«Όλα αυτά, όμως θα είναι κενό γράμμα, αν δεν υπάρξει οικονομική ανάπτυξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς αυτές είναι η ραχοκοκαλιά μας και για αυτές έχουμε προγραμματισμό νέων κονδυλίων μέσω ΕΣΠΑ,» είπε ο κ. Ρίζος ενώ αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου που αφορά τα λιμάνια ο κ. Ρίζος είπε πως «με τον τελευταίο νόμο βάζουμε στέρεες βάσεις και δίνουμε προοπτική σε όλα τα λιμάνια.»

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος