Το χρονοδιάγραμμα της ΔΕΔΑ για το Φ. Α. στην Ορεστιάδα

Στη δεύτερη φάση των προγραμματισμένων δημοπρατήσεων για τα έργα εγκατάστασης δικτύων Φυσικού Αερίου σε έξι πόλεις της Περιφέρειας ΑΜΘ περιλαμβάνεται το υποέργο της Ορεστιάδας, όπως και εκείνο της Καβάλας.
Μέσα στον μήνα, αναμένεται η δημοπράτηση των έργων που αφορούν την Αλεξανδρούπολη, την Κομοτηνή, την Ξάνθη και τη Δράμα, των πόλεων, δηλαδή, από τις οποίες περνά περιφερειακά ο αγωγός. Την άνοιξη σχεδιάζεται να ακολουθήσει η δημοπράτηση του υποέργου της Ορεστιάδας, για το οποίο, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΔΕΔΑ, έχει δρομολογηθεί λύση για το κώλυμα που υπήρχε σχετικά με τη μεταφορά του αερίου με βυτία, δεδομένου ότι απαιτείται σύμβαση με αδειοδοτημένο μεταφορέα.
Ενημερώνοντας το δημοτικό συμβούλιο για τα συμπεράσματα της συνάντησης που είχε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΔΑ, Μάριο Τσάκα, ο δημοτικός σύμβουλος και γραμματέας του ΤΕΕ Θράκης, Διαμαντής Παπαδόπουλος, εκτίμησε ότι «παρότι το έργο της Ορεστιάδας θα δημοπρατηθεί σε δεύτερη φάση, δεν αποκλείεται να τελεσφορήσει χρονικά μαζί με τα άλλα δύο, “βαρύτερα” έργα του σχεδιασμού, δεδομένου ότι εκείνα είναι πιο σύνθετα και έχουν μεγαλύτερους προϋπολογισμούς».
Όπως σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος, η διαδικασία των διαγωνισμών υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2020, τα αποτελέσματα των δημοπρασιών αναμένονται μέσα στο φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, συνεπώς, η έναρξη των εργασιών είναι πιθανή ή τον χειμώνα ή από τις αρχές του επόμενου έτους (2021).

«Αναλόγως της ζήτησης τα επιπλέον χιλιόμετρα του δικτύου…»
Όσον αφορά τη διαδρομή του δικτύου στην πόλη της Ορεστιάδας, αυτή θα αποτελείται από τρεις παράλληλους κλάδους που θα διασχίζουν την πόλη από δύση σε ανατολή. «Από εκεί και μετά, οι υπόλοιποι κλάδοι του δικτύου θα γίνονται ανάλογα με την πρόοδο των αιτήσεων, θα προχωρούν δηλαδή εκείνοι για τους οποίους θα υπάρχουν περισσότερες αιτήσεις», εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε πως «μέχρι το 2023, που θα διαρκέσουν τα έργα, τα επιπλέον χιλιόμετρα του δικτύου θα γίνονται αναλόγως της ζήτησης».

Ζητείται ρύθμιση για τις εγκρίσεις των μελετών αερίου καυσίμου που θα υποβάλλονται από την Ορεστιάδα
Ειδική αναφορά έκανε, πάντως, στο κενό που διαπιστώνεται, προς το παρόν, αναφορικά με τη διαδικασία έγκρισης των μελετών αερίου καυσίμου, οι οποίες θα συμπεριλαμβάνονται στα απαραίτητα δικαιολογητικά για σύνδεση με φυσικό αέριο. «Το μετέφερα στη διοίκηση της ΔΕΔΑ, είναι ένα ζήτημα που αφορά την Ορεστιάδα, για το οποίο θα πρέπει να υπάρξει σύντομα νομοθετική ρύθμιση», σχολίασε ο κ. Παπαδόπουλος. «Η εγκεκριμένη μελέτη είναι απαραίτητο δικαιολογητικό για τη σύνδεση. Το 2003, όταν είχαν ξεκινήσει τα έργα αερίου στην Περιφέρεια, είχε προβλεφθεί ποιες πόλεις θα αποκτήσουν δίκτυο φυσικού αερίου, όμως η Ορεστιάδα, τότε, δεν ήταν μέσα σε αυτές. Για τις πόλεις που περιλαμβάνονταν στον σχεδιασμό του 2003, ανάμεσά τους και οι άλλες πέντε πόλεις της Περιφέρειας ΑΜΘ στις οποίες θα εγκατασταθούν δίκτυα φυσικού αερίου, είχε βγει νόμος που υποχρέωνε κάθε καινούρια οικοδομή να έχει και μελέτη για φυσικό αέριο, η οποία κατετίθετο στην Εταιρεία Παροχής Αερίου (Ε.Π.Α.) και εγκρίνονταν από αυτήν. Για την Ορεστιάδα υπάρχει κενό, επειδή η πόλη μπήκε εκ των υστέρων στον σχεδιασμό. Πρέπει, λοιπόν, άμεσα να υπάρξει νομοθετική λύση, να υποβάλλονται στη ΔΕΔΑ οι μελέτες αυτές και να εγκρίνονται, για να μη φτάσουμε στο τραγελαφικό να έχουμε δίκτυο αλλά να μην μπορούμε να συνδεθούμε…», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Παπαδόπουλος.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος