Τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου και  πολλαπλές ράμπες εισόδου- εξόδου περιλαμβάνει  ο κόμβος Ρίου, ένα ιδιαιτέρως πολύπλοκο τεχνικό έργο που  ολοκληρώνει τον Αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού μέχρι την Πάτρα.  Πρόκειται για ένα ιδιαιτέρως πολύπλοκο τεχνικό έργο, γιατί θα εξυπηρετεί οκτώ διαφορετικές κατευθύνεις.

Στο συγκεκριμένο κόμβο, η Ολυμπία Οδός:

  • ενώνει την Πελοπόννησο με την Ήπειρο (μέσω της Γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου)
  • είναι το κύριο πέρασμα προς τη Δυτική Πελοπόννησο (προς Πύργο και Αμαλιάδα)
  • είναι η είσοδος για την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, την Πάτρα
  • εξυπηρετεί την πρόσβαση από και προς τα περίχωρα και τα παραθεριστικά κέντρα ανατολικά της Πάτρας
  • παρέχει πρόσβαση σε σημεία ενδιαφέροντος, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου και το Πανεπιστήμιο της Πάτρας.

Στο σημείο αυτό διασταυρώνονται, επίσης, ο αυτοκινητόδρομος με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, ενώ ο κόμβος θα ενσωματώσει και την Παλαιά Εθνική Οδό, μεγάλο τμήμα της οποίας έχει ανακατασκευαστεί.

Ο υπερκόμβος του Ρίου εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί κατ΄ελάχιστο 20.000 οχήματα καθημερινά.

Από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 7 προς Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018 άλλωστε αναπροσαρμόζονται τα διόδια βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου 2017.

Η αναπροσαρμογή που προκύπτει είναι της τάξης των 0,10€ και αφορά κυρίως τις κατηγορίες 3 και 4 (οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ. και οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ.)

 

Η τιμαριθμική αναπροσαρμογή γίνεται στο τέλος του έτους, αλλά ειδικά φέτος πραγματοποιείται με δίμηνη καθυστέρηση προκειμένου να ενσωματώσει και την ολοκλήρωση των εργασιών  στον Κόμβο Ρίου.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο κόμβο στην Ελλάδα και από τους σημαντικότερους στα Βαλκάνια.

Εκεί ακριβώς σε «πρώτο πλάνο» βρίσκεται και η ΕΡΤ Πάτρας στο κομβικότερο σημείο ενημέρωσης στη Δυτική Ελλάδα.

 Νίκη Παπαδούλα

 

Μοιράσου το άρθρο: