“Ν’ απαλλάξουμε τις πόλεις από την δικτατορία του αυτοκινήτου”

Με αφορμή την “Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο” η «Οικολογική Δυτική Ελλάδα», σε ανακοινώσή της, αναφέρει:

Η ευρωπαϊκή εβδομάδα βιώσιμης κινητικότητας που κορυφώθηκε χθές, με την λεγόμενη «Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο» είναι ένας ευρωπαϊκός θεσμός με αξιοσημείωτη επιτυχία. Συνέβαλε στη διάδοση καλών πρακτικών για φιλικότερες στους πεζούς  πόλεις, αλλά, προπαντός, συνέβαλε στην αναγνώριση ότι η υπερεξάρτηση από το αυτοκίνητο προκάλεσε περισσότερα προβλήματα από όσα έλυσε, επιβάρυνε τους δημότες με κρυμμένο κόστος και άσκησε τεράστια πίεση στους διαθέσιμους για άλλες χρήσεις δημόσιους χώρους.

Για την «Οικολογική Δυτική Ελλάδα» στόχοι όπως η στήριξη των μαζικών μέσων μεταφοράς με μέτρα όπως οι αποκλειστικοί λεωφορειόδρομοι, τα καλά σχεδιασμένα δίκτυα ποδηλατοδρόμων, η διατήρηση και επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς παραμένουν πρώτη προτεραιότητα. Παράλληλα, στην πρώτη γραμμή πρέπει να υπάρχει πάντα ο αγώνας για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της ηχορύπανσης.

Ειδικότερα επαναλαμβάνουμε, σε ότι αφορά το σιδηρόδρομο, την ανάγκη να μην ξεχνάμε ούτε στιγμή ότι ο στόχος είναι να φτάσει ως και τον Πύργο (φυσικά και την Καλαμάτα), επομένως τεχνικά και οικονομικά ρεαλιστικές επιλογές επιβάλλονται όσον αφορά την επίμαχη διέλευση από την Πάτρα. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο και για να μην πληγεί ανεπανόρθωτα η επιτυχημένη λειτουργία του προαστιακού της Πάτρας – του αποδοτικότερου σε σχέση το κόστος του σ’ όλη τη χώρα – τη στιγμή μάλιστα που εξασφαλίστηκε η επέκτασή του προς την Δυτική Αχαΐα.

Όσον αφορά την Πάτρα σημαντικές εξελίξεις όπως η πρόοδος των έργων της διάνοιξης της Κανακάρη και η επικείμενη ολοκλήρωση της Μικρής Περιμετρικής αφαιρούν κάθε πρόσχημα όσον αφορά την εφαρμογή, επιτέλους, της υπάρχουσας από ετών Μελέτης για ένα  Δίκτυο λειτουργικών ποδηλατοδρόμων. Χρειάζεται προετοιμασία του κοινού και τόλμη να πάμε κόντρα στο ρεύμα. Πόλεις όπως το Μεσολόγγι δείχνουν ότι η επέκταση της καθημερινής χρήσης του ποδηλάτου είναι εφικτή και άκρως ωφέλιμη. Αξιοσημείωτη είναι, η επαναφορά με κάποιες αλλαγές, του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο και για πρακτικούς λόγους κατανομής σε περισσότερους του σπανίζοντος χώρου στάθμευσης σ΄αυτό και για λόγους διαπαιδαγώγησης του κοινού σε κανόνες ορθολογικής του χρήσης.

Η υπεροχή της αυτοκίνησης στις πόλεις, κάποτε «αυτονόητη», είναι σήμερα μια ιδέα που ανήκει στο παρελθόν. Πολιτική τόλμη, εκπαίδευση του κοινού σε βιώσιμες λύσεις και άρτιος σχεδιασμός μπορούν να κάνουν τη μετακίνηση στις πόλεις μας απόλαυση αντί για το μαρτύριο που συχνά καταντά, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής και την παραγωγικότητα”.

Σύνταξη: Δήμητρα Αναργύρου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος