Στην τελική ευθεία η νέα διπλή σιδηροδρομική Κιάτο–Αίγιο–Ροδοδάφνη

Array

Mε επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση για την αντιμετώπιση συμβάντος στη Σήραγγα Μελισσίου που σηματοδοτεί την άμεση έναρξη λειτουργίας της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κιάτο – Αίγιο – Ροδοδάφνη.

Η χθεσινή άσκηση, είχε προγραμματιστεί από την ΕΡΓΟΣΕ για τα τέλη Μαρτίου, ωστόσο δεν κατέστη δυνατή η διοργάνωσή της λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημία του ιού Covid-19.

Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία και αυτή την άσκηση, στην οποία συμμετείχαν ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ανάδοχος κατασκευαστική εταιρία ΜΕΤΚΑ Α.Ε., καθώς και κλιμάκια των αρμόδιων υπηρεσιών δικαιοδοσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, της Πυροσβεστικής, της Ελληνικής Αστυνομίας και του ΕΚΑΒ, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προάσπιση της υγείας των συμμετεχόντων από τον κορωνοϊό.

Σκοπός της άσκησης ήταν να εξοικειωθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς με τα νέα συστήματα ασφαλείας των σιδηροδρομικών σηράγγων, αλλά και να εκπαιδευτεί άρτια το εμπλεκόμενο ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική και ασφαλής αντιμετώπιση πιθανών συμβάντων.

Στην τελική ευθεία η νέα διπλή σιδηροδρομική Κιάτο–Αίγιο–ΡοδοδάφνηΕιδικά σχεδιασμένο σενάριο, βάσει του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη πυρκαγιά με εστία το μεσαίο όχημα/βαγόνι επιβατικής αμαξοστοιχίας που έχει ακινητοποιηθεί μπροστά από την έξοδο διαφυγής της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Μελισσίου με κατεύθυνση προς Πάτρα.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, πριν από την άσκηση έλαβε χώρα διεξοδική ενημέρωση των συμμετεχόντων ασκούμενων των υπηρεσιών, των ηθοποιών και των παρατηρητών, ενώ με την ολοκλήρωση του σεναρίου πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση της άσκησης.

Στην τελική ευθεία η νέα διπλή σιδηροδρομική Κιάτο–Αίγιο–ΡοδοδάφνηΠαρών στην άσκηση ήταν και ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης ο οποίος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «σήμερα ολοκληρώνεται η τελευταία άσκηση ετοιμότητας που πραγματοποιείται στη νέα γραμμή από το Κιάτο έως τη Ροδοδάφνη και είμαστε πλέον έτοιμοι να παραδώσουμε και επισήμως το έργο στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να σχεδιαστούν τα δρομολόγια και να τεθεί σε λειτουργία η γραμμή. Μάλιστα, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις μας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το έργο ήταν έτοιμο προς παράδοση από το τέλος Μαρτίου, ωστόσο λόγω του lockdown αυτό δεν κατέστη εφικτό, παρόλο που η ΕΡΓΟΣΕ ήταν καθ’ όλα έτοιμη για την διεκπεραίωση της άσκησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι με τις ενέργειές μας που ήταν όλο αυτό το διάστημα σε πλήρη συντονισμό με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και την συνεχή υποστήριξη που είχαμε, καταφέραμε να διασφαλίσουμε χρηματοδότηση ύψους 250 εκ. Ευρώ, ώστε να προχωρήσει η ολοκλήρωση ενός σημαντικού έργου για τον ελληνικό σιδηρόδρομο».

Σημειώνεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει παραδώσει από τον περασμένο Ιανουάριο το σύνολο της Επιδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής που έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες συρμών έως 200 χλμ/ώρα. Το εν λόγω τμήμα έχει μήκος 71 χλμ, ενώ η σιδηροδρομική σήραγγα Μελισσίου έχει μήκος 1.815 μ. και διαθέτει σήραγγα διαφυγής μήκους 300 μ..

Ειρήνη Μαραγκού

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος