Επαναχάραξη χερσαίας ζώνης: Παραλία Βόλου, Αγριάς και πάρκο Αγ. Κωνσταντίνου διεκδικεί ο Δήμος

H παραλιακή οδός Αργοναυτών, το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνου και η παραλία της Αγριάς είναι μεταξύ των τμημάτων της χερσαίας ζώνης του λιμανιού του Βόλου, που ο Δήμος Βόλου ζητά να παραχωρηθεί η αξιοποίησή τους. Το θέμα της επανάχαραξης της χερσαίας ζώνης θα συζητηθεί σήμερα το απόγευμα, σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Όπως αναφέρεται δε, στη σχετική εισήγηση της δημοτικής Αρχής, πρόκειται για τμήματα, στα οποία το λιμάνι ούτε ασκεί ούτε πρόκειται να ασκήσει ποτέ οποιαδήποτε λιμενική δραστηριότητα, με όποιο καθεστώς και αν λειτουργήσει.

Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την εισήγηση, είναι επιτακτική ανάγκη να παραχωρηθούν στον Δήμο, ιδιαίτερα μετά την δημιουργία του υπερταμείου και του ενδεχόμενου ιδιωτικοποίησης του Ο.Λ.Β. Α.Ε. Στην ζώνη αυτή περιλαμβάνονται ζωτικά τμήματα της πόλης όπως ο πεζόδρομος της παραλίας (οδός Αργοναυτών, το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνου, η παραλία της Αγριάς κλπ). Σύμφωνα επίσης με την εισήγηση, ο Ο.Λ.Β. Α.Ε. μπορεί να διατηρήσει μόνο μια στενή λωρίδα τεσσάρων περίπου μέτρων κοντά στα κρηπιδώματα όπου απαιτείται για την εξυπηρέτηση μικρών σκαφών αναψυχής.

Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση που θα τεθεί σήμερα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, με απόφαση του Ο.Λ.Β. Α.Ε., το 2014, προτείνεται να παραχωρηθεί στο Δήμο Βόλου:
Τμήμα 1ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου,
Τμήμα 2ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Συνοικία Παλαιού Λιμεναρχείου,
Τμήμα 3ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και
Τμήμα 4ο περιοχή Αγριάς Βόλου Μαγνησίας από τον κόμβο της Περιφερειακής
οδού έως την περιοχή Σουτραλί Αγριάς στο σημείο που περιγράφεται ως Βίλα
Φλωριά.

«Βέβαια αυτή η απόφαση πρέπει να εγκριθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και να πραγματοποιηθεί η διαδικασία που προβλέπεται» τονίζεται στην εισήγηση, στην οποία επισημαίνεται ακόμη, ότι ο Δήμος Βόλου ποτέ δεν αποδέχθηκε ότι η περιοχή και τα κτίρια των παλαιών Σφαγείων έπαψαν να του ανήκουν.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται:

«Είναι γνωστό ότι με νόμο παραχωρήθηκε στον Ο.Λ.Β. Α.Ε.. Να ληφθεί δε υπόψη ότι τα κτίρια των παλαιών Σφαγείων χρησιμοποιούνται και σήμερα ως δημοτική αποθήκη.
Επίσης το παραλιακό μέτωπο (οδός Αργοναυτών) από τον κόμβο του Τελωνείου έως την εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου αποτελεί το σημαντικότερο κομμάτι αναψυχής των πολιτών του Δήμου.
Σχετικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με τη γνώμη του Δήμου Βόλου τόσο στον χώρο των παλαιών Σφαγείων όσο και στο παραλιακό μέτωπο (οδός Αργοναυτών) δεν εκτελείται καμία λιμενική δραστηριότητα.
Κατόπιν τούτων προτείνουμε την επαναχάραξη της χερσαίας ζώνης λιμένος Βόλου ως εξής:
1- Τα διαλαμβανόμενα στην υπ’ αριθμ. απόφαση 2815 – πρακτικό Νο 283/07-11-2014 του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Λ.Β. Α.Ε. ήτοι,
Τμήμα 1ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου,
Τμήμα 2ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Συνοικία Παλαιού Λιμεναρχείου,
Τμήμα 3ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και
Τμήμα 4ο περιοχή Αγριάς Βόλου Μαγνησίας από τον κόμβο της Περιφερειακής
οδού έως την περιοχή Σουτραλί Αγριάς στο σημείο που περιγράφεται ως Βίλα
Φλωριά.
2-Την εξαίρεση από τη χερσαία ζώνη λιμένος Βόλου των κτιρίων των παλαιών Σφαγείων και του χώρου στάθμευσης που βρίσκεται προ των ως άνω κτιρίων.
3-Το όριο της χερσαίας λιμενικής ζώνης στο παραλιακό μέτωπο από τον κόμβο του τελωνείου έως το λιμενίσκο προ του Ιερού Ναού του Αγίου Κωνσταντίνου να μεταφερθεί από το ρείθρο του βόρειου πεζοδρομίου σε απόσταση τεσσάρων μέτρων από τα κρηπιδώματα για την εξυπηρέτηση και τον έλεγχο μικρών σκαφών αναψυχής. Σημειώνεται ότι ο Ιερός Ναός Αγίου Κωνσταντίνου και το οικοδομικό τετράγωνο 2 (Green Park) βγαίνουν εκτός χερσαίας ζώνης λιμένος μαζί με το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου.
4-Να εξαιρεθεί από την χερσαία ζώνη η ακτογραμμή στα Πευκάκια.
Πιστεύουμε ότι αυτή η πρόταση μας είναι δίκαιη, είναι υπέρ της πόλης και του Ο.Λ.Β. Α.Ε. και πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία για την υλοποίηση της όπως αυτή προβλέπεται από τους νόμους.
Επίσης οφείλουμε να αναφέρουμε ότι τα όποια έσοδα θα απολέσει ο Ο.Λ.Β. Α.Ε. από την μίσθωση κοινόχρηστων χώρων θα τα αντισταθμίσει με τα έξοδα που καταβάλλει για την συντήρηση των χώρων αυτών αφού η συντήρηση θα περάσει στον Δήμο και τις δημοτικές υπηρεσίες οι οποίες και διαθέτουν μεγαλύτερη εμπειρία.
Τέλος, το σημαντικότερο με την επαναχάραξη της χερσαίας ζώνης λιμένος είναι η αξιοποίηση αυτής υπέρ των πολιτών αλλά και η αναβάθμιση όλου του παραλιακού μετώπου με τις άμεσες παρεμβάσεις της δημοτικής αρχής.
Όταν έλθει το θέμα της αποκρατικοποίησης του Ο.Λ.Β. Α.Ε., ο Δήμος Βόλου θα επανέλθει με συγκεκριμένη πρόταση».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος