Καρδίτσα: Συνέντευξη τύπου Δ. Μπαξεβανάκη

Ολοκληρώθηκε η διήμερη επίσκεψη του υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων κ. Δημήτρη Μπαξεβανάκη στην Καρδίτσα με συνέντευξη τύπου σήμερα το μεσημέρι στα γραφεία του κόμματος, ενώ προηγήθηκαν χθες ομιλία σε ανοιχτή εκδήλωση στο Παυσίλυπο, και σήμερα επισκέψεις σε σχολεία κυρίως επαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλά και σε ειδικά σχολεία, καθώς και σε τμήματα ΤΕΙ Καρδίτσας, ενώ είχε συσκέψεις με διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Καρδίτσας. Στη συνέντευξη τύπου αναφέρθηκε αναλυτικά σε ζητήματα που αφορούν την επαγγελματική εκπαίδευση, μίλησε για την ειδική αγωγή, για το ΤΕΙ Δασοπονίας και για τα υπόλοιπα τμήματα του ΤΕΙ Θεσσαλίας που λειτουργούν στην Καρδίτσα, ενώ απάντησε και σε ερωτήσεις δημοσιογράφων. Αναλυτικότερα:

-Επαγγελματική εκπαίδευση:
“ Τα περισσότερα σχολεία από τα όσα επισκεφτήκαμε ήταν επαγγελματικής εκπαίδευσης, με στόχο να γνωστοποιηθεί η μεγάλη προσπάθεια της κυβέρνησης για την αναβάθμισή της. Θέλουμε αφενός τα επαγγελματικά λύκεια να γίνουν ελκυστικά για την ελληνική οικογένεια και τους μαθητές, ώστε σε ένα ορατό μέλλον να πετύχουμε το στόχο ο μαθητής που τελειώνει το Γυμνάσιο να έχει μπροστά του δυο δρόμους να επιλέξει, το Γενικό Λύκειο και το Επαγγελματικό, δυο δρόμους απολύτως ισότιμους, ανάλογα με αυτό που του ταιριάζει και τον ενδιαφέρει περισσότερο. Έχουμε πολύ δρόμο, έχουμε να αναμετρηθούμε με κατεστημένες νοοτροπίες δεκαετιών και θέλει πολλή δουλειά. Θεσμοθετήσαμε την εισαγωγή των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και στα Πανεπιστήμια πλην των ΤΕΙ. Ήδη η ελληνική κοινωνία γνωρίζει ότι τον περασμένο Αύγουστο ανακοινώθηκε ότι οι απόφοιτοι των επαγγελματικών Λυκείων εισάγονται και στις σχολές υψηλής ζήτησης. Επίσης δουλεύουμε για την εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ, καθώς θεσμοθετήσαμε το θεσμό της τάξης μαθητείας. Ήδη 1.200 απόφοιτοι εντάσσονται στο πρόγραμμα που συνδυάζει εκπαίδευση σε χώρους εργασίας και εργαστηριακή εκπαίδευση στα σχολεία. Θεσμός που γίνεται δεκτός με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα από μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς. Επεκτείνεται, καθώς περισσότεροι από 3.000 απόφοιτοι θα συμμετέχουν στο νέο πρόγραμμα που ξεκινάει τις επόμενες ημέρες

-Ειδική Αγωγή:
“Θέλουμε να τονίσουμε την προτεραιότητα που δίνει η κυβέρνηση στην ειδική αγωγή, καθώς σε συνθήκες κρίσης έχουμε προβεί πέρυσι και φέτος στην ίδρυση 34 νέων σχολείων, ένα από τα οποία είναι το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Σοφάδων. Υπογραμμίζουμε ότι ήδη όλα τα ειδικά σχολεία λειτουργούν με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, διότι πιστεύουμε ότι και αυτά τα σχολεία έχουν το δικαίωμα να είναι ισότιμα με όλα τα άλλα σχολεία. Πετύχαμε φέτος ο αγιασμός να γίνει στις 11 Σεπτεμβρίου, κάτι που επί πολλά χρόνια θεωρούνταν ακατόρθωτο”. Απαντώντας σε ερωτήσεις για την παράλληλη στήριξη και τη διαμαρτυρία γονιών της Καρδίτσας για τον αριθμό των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκε, κατά πολύ μικρότερο από τα αιτήματα, ο κ. Μπαξεβανάκης ανέφερε: “ Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια σε όλες τις δομές της ειδικής αγωγής και στα τμήματα ένταξης που λειτουργούν σε δημοτικά και γυμνάσια. Πέρυσι προσελήφθησαν περισσότεροι από 10.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για τις δομές ειδικής εκπαίδευσης και φέτος συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο. Σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη τα αιτήματα κάθε χρόνο αυξάνονται. Μιλώντας ειλικρινά, δεν έχουμε τη δυνατότητα να καλύψουμε όλες τις απαιτήσεις. Ήδη έχει γίνει μια πρώτη φάση προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού και θα ακολουθήσει και δεύτερη τον επόμενο μήνα. Θα καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερα αιτήματα, γιατί καταλαβαίνουμε την ανάγκη των οικογενειών και των παιδιών για στήριξη. Ειλικρινά δεν έχουμε τη δυνατότητα να καλύψουμε όλα τα αιτήματα, θα υπάρξουν δυστυχώς περιπτώσεις που ένας εκπαιδευτικός θα αναγκαστεί να βοηθάει δυο παιδιά”.

-ΤΕΙ Καρδίτσας:
“Επισκεφτήκαμε το ΤΕΙ Δασοπονίας, ένα τμήμα που επαναλειτουργεί με νέους φοιτητές, το οποίο καταργήθηκε για λόγους που η τοπική κοινωνία γνωρίζει. Η επίσκεψη είχε και συμβολικό χαρακτήρα, για να υπογραμμίσουμε ότι η εξαιρετική δουλειά που γίνεται στο τμήμα αυτό αναγνωρίστηκε από την κυβέρνηση και αυτό οδήγησε στη σχετική υπουργική απόφαση για την επαναλειτουργία. Θέλουμε να τονίσουμε την εξαιρετική δουλειά που γίνεται και στα υπόλοιπα τμήματα ΤΕΙ που εδρεύουν στην Καρδίτσα, με εξαιρετική εργαστηριακή υποδομή και έμψυχο δυναμικό, που πολλές φορές στα κέντρα των αποφάσεων δεν είναι γνωστά. Η κυβέρνηση στηρίζει τα τμήματα στα οποία γίνεται σοβαρή επιστημονική δουλειά και τα τμήματα της Καρδίτσας ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία”. Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, είπε ότι εμείς σαν υπουργείο οφείλουμε να διαθέσουμε στο ΤΕΙ Θεσσαλίας τις αναγκαίες θέσεις, η μία αιτία είναι ότι δεν μπορούμε να καλύψουμε όλο το απαιτούμενο προσωπικό, αλλά από την άλλη το προσωπικό που διαθέτουμε αποτελεί ευθύνη του ιδρύματος το πώς θα κατανεμηθεί.

-Αξιολόγηση στο δημόσιο και στην εκπαίδευση:
Απαντώντας στις ερωτήσεις δημοσιογράφων με αφορμή και το ψήφισμα που του επιδόθηκε από το Ν. Τ. Καρδίτσας της ΑΔΕΔΥ ο κ. Μπαξεβανάκης ανέφερε ότι, η αξιολόγηση στο δημόσιο τομέα θα προχωρήσει γιατί αυτό ζητάει η κοινωνία και γιατί αυτό πρέπει να γίνει προς όφελος και των ίδιων των δημόσιων υπηρεσιών. Κυρίως όμως για να βελτιωθεί η παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη. “Με αυτήν την κυβέρνηση κανένας δημόσιος υπάλληλος δεν κινδυνεύει να χάσει τη θέση του. Σε ό,τι αφορά τον τομέα της εκπαίδευσης, έχουμε καταστήσει σαφές ότι η αξιολόγηση αφορά μόνο τα στελέχη της εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων, διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειακούς διευθυντές. Δεν αφορά το έργο των εκπαιδευτικών, γιατί η αξιολόγηση αυτού του έργου είναι μια πολλή σύνθετη υπόθεση και οι παιδαγωγικές θεωρίες πολλές”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος