Το πρώτο μεγάλο βήμα συνεργασίας προς την κατεύθυνση της σύνδεσης της αγροτικής παραγωγής με τον τουρισμό έγινε στο 2ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ Ζακύνθου, (την Δευτέρα στο χώρο της Λαϊκής Αγοράς Ζακύνθου), στο Farmers Market Zante με θέμα την υγιεινή διατροφή με έμφαση στα πιάτα vegan και vegetarian, συμμετείχαν οι καλύτεροι σεφ της Ελλάδας όπου παρουσίασαν χορτοφαγικές λιχουδιές εμπνευσμένες από τα τοπικά προϊόντα της Ζακύνθου.

Η ημερομηνία του φεστιβάλ ορίστηκε μέσα στον Ιούλιο για να φτάσουν στη λαϊκή αγορά επισκέπτες, τόσο από Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό, με μεγάλη συμμετοχή επιχειρήσεων (εστιατόρια, ξενοδοχεία κλπ.) και το κάλεσμα να είναι ανοιχτό για όλους.

Το φεστιβάλ ονομάζεται και πράσινο μιας και σκοπός των διοργανωτών είναι οι επισκέπτες να γευτούν τοπικά προϊόντα, να ψωνίσουν φρέσκα φρούτα και λαχανικά και παράλληλα να τονιστεί η αξία της προστασίας του περιβάλλοντος.

Μέγας χορηγός της εκδήλωσης ήταν η ZanteHospitalityGroup, με τα ξενοδοχεία «ZantePark» και «Galaxy» της Χριστίνας Τετράδη, που ανέλαβε τα έξοδα προβολής και διαφήμισης του φεστιβάλ, ενώ πρόσφερε και τις οικολογικές επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες που μοιράστηκαν στους επισκέπτες.

Στην ομιλία της η κ. Τετράδη, (η οποία, ως Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά Ζακύνθου και Α΄ Αντιπρόεδρος του ΞΕΕ, κάνει τη σχετική ενημέρωση) που πρωτοστατεί (όπως, η ίδια υποστηρίζει), στην προσπάθεια σύνδεσης του τοπικού πρωτογενούς τομέα με τις τουριστικές επιχειρήσεις της Ζακύνθου, ανέφερε τα εξής:

«Πρέπει να υπάρξει στρατηγικό σχέδιο προβολής της γαστρονομίας της Ζακύνθου σε βάθος 20ετίας. Στόχος το Γαστρονομικό Φεστιβάλ Ζακύνθου να γίνει θεσμός.

Το μεγάλο στοίχημα και στόχος μας πρέπει να είναι η συνέργεια του πρωτογενούς με τον τουριστικό τομέα. Τα προϊόντα των αγροτών και κτηνοτρόφων της Ζακύνθου να βρίσκονται στο τραπέζι κάθε ξενοδοχείου και κάθε τουριστικής επιχείρησης. Πρέπει να εκμεταλλευόμαστε την πλούσια παραγωγή μας και να δημιουργήσουμε τοπικά προϊόντα με ονομασία προέλευσης .

ORIGINAL BRAND ZAKYNTHOS

Η Λαϊκή Αγορά της Ζακύνθου, έχει κάνει μια εξαιρετική προσπάθεια τα τελευταία χρόνια για την προβολή των προϊόντων των ζακυνθινών παραγωγών και έχει πετύχει πολλά, φτιάχνοντας τη δική της ομάδα με την επωνυμία «FarmersMarketZante».Συγχαρητήρια στο Βασίλη Φλάμπουρα για τη δημιουργία του FarmersMarketZante που προβάλει τα τοπικά προϊόντα και τη Ζάκυνθο.

Η γαστρονομία και η συνολική γευστική εμπειρία του επισκέπτη σε ένα προορισμό, κερδίζει συνεχώς έδαφος.

Οι επισκέπτες αναζητούν νέες, ξεχωριστές εμπειρίες, στο κομμάτι της γαστρονομίας, αφού επιζητούν το να γευτούν τις γεύσεις και τα προϊόντα της κάθε τοπικής κουζίνας, εξερευνώντας έτσι σε βάθος την κουλτούρα και τον πολιτισμό του κάθε τόπου.

Η γαστρονομία θα ενισχύσει την ταυτότητα της Ζακύνθου. Η ανάδειξη της τοπικής κουζίνας και των τοπικών προϊόντων, αλλά και η έμφαση στις σύγχρονες τάσεις διατροφής, καλύπτουν τις ανάγκες όλων σχεδόν των ταξιδιωτών.

Η κυριότερη απόρροια της Γαστρονομίας είναι η πραγματική αίσθηση της φιλοξενίας, του “φιλέματος”, της χαλάρωσης και της εμπειρίας που δίνουμε στον επισκέπτη μας από την πρώτη στιγμή που φτάνει στη Ζάκυνθο.

Η γαστρονομία ότι μπορεί να μεταδώσει συναισθήματα, να δημιουργήσει μνήμες, να ζωγραφίσει εικόνες, να προκαλέσει επιθυμίες και να εντείνει την θέληση του επισκέπτη να ζήσει μια εμπειρία στον προορισμό, που οδηγεί σε πιστούς και επαναλαμβανόμενους επισκέπτες.

Η τοπική γαστρονομία θα αυξήσει, επίσης το αγοραστικό πελατειακό κοινό ενός ξενοδοχείου ή καταλύματος, τονίζοντας την αυθεντικότητα και την διαφορετικότητατου, μέσω της δημιουργίας μοναδικών προτάσεων, διατροφικών επιλογών και κατηγοριών,

Οι διαφοροποιημένες γαστρονομικές προτάσεις του ξενοδοχείου ή καταλύματος, του επιτρέπουν να τις παρουσιάζει ως καινοτόμες, ξεφεύγοντας από τον ανταγωνισμό της αγοράς, λαμβάνοντας υπόψιν τις σύγχρονες τάσεις διατροφής, αλλά και την ανάγκη του ταξιδιωτικού κοινού για πιο υγιεινά και θρεπτικά γεύματα στο ευρύτερο πλαίσιο του Wellness/Υγιεινού τρόπου ζωής, με επιλογές για πιάτα βιολογικά, vegan, vegetarian.

Γοητευτικά, ευφάνταστα πιάτα, σαγηνευτικές γεύσεις, ελκυστικές μυρωδιές και αρώματα, σχηματίζουν το ιδανικό γεύμα για τους επισκέπτες και η δύναμη και η μαγεία της γαστρονομίας, ενώνεται με το υψηλό επίπεδο του καταλύματος.

Καθώς η γαστρονομία θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της ταξιδιωτικής εμπειρίας σε ένα προορισμό, μπορεί να κάνει πολύ εύκολα τον προορισμό, αλλά και το ξενοδοχείο ή το κατάλυμα, να ξεχωρίσει και να αποτελέσει σημείο αναφοράς.»

<

Μοιράσου το άρθρο: