Επιστρέφουν τον Οκτώβριο, για δεύτερη χρονιά, στο «Θησείον, Ένα θέατρο για τις τέχνες», οι παραστάσεις “Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν” και “Η γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;”

Στο θέατρο της οδού Τουρναβίτου επαναλαμβάνονται οι δύο παραστάσεις, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, που έκαναν αίσθηση στο θεατρικό κοινό και επικράτησαν σε συνολικά επτά κορυφαίες κατηγορίες στα 9α θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, “Ο καλός Άνθρωπος του Σετσουάν” του Μπέρτολτ Μπρεχτ, ένα από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, κάνει πρεμιέρα στις 2 Οκτωβρίου και θα παρουσιαστεί μόνο για τριάντα παραστάσεις από Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00.

Στο επίκεντρο του κειμένου παράστασης, διακρίνεται ένα καίριο ηθικό ερώτημα: Μπορεί ο καλός να επιβιώσει σε μια κοινωνία διεφθαρμένων; Τους εμβληματικούς ρόλους του έργου ενσαρκώνουν οι Πέγκυ Τρικαλιώτη, Ηρώ Μουκίου, Γιάννης Καλατζόπουλος, Γεράσιμος Σκαφίδας, Νίκος Πουρσανίδης, Κώστας Κάππας, Μπέτυ Αποστόλου, Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, Ηλέκτρα Σαρρή, ενώ την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου σε απόδοση στίχων Μαριλένας Παναγιωτοπούλου.

Μετά τον “Καλό Άνθρωπο” παίρνει την σκυτάλη “Η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;” του Έντουαρντ Άλμπι. Το βραβευμένο κι ένα από τα πιο τολμηρά έργα του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα την περασμένη περίοδο πραγματοποίησε τριάντα έξι συνεχόμενες sold out παραστάσεις και ψηφίστηκε ως “Η παράσταση της χρονιάς” στα 9α θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης. Φέτος ανοίγει έναν δεύτερο κύκλο παραστάσεων στις 7 Οκτωβρίου και θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15. Κείμενο με έντονο χιούμορ, εκρηκτικούς χαρακτήρες, πανέξυπνους διαλόγους, σκληρότητα, αλλά ταυτόχρονα μεγάλη τρυφερότητα, υποδεικνύει όχι μόνο το μέλλον των έως τώρα παραδοσιακών δομών της κοινωνίας, αλλά και τα κρίσιμα ερωτήματα που βασανίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο. Πρωταγωνιστούν: Νίκος Κουρής, Λουκία Μιχαλοπούλου, Γιάννης Δρακόπουλος, Μιχαήλ Ταμπακάκης.

«Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν»
του Μπέρτολτ Μπρεχτ

Λίγα λόγια για το έργο

Έργο τρυφερό, αστείο όσο και σκληρό, ρομαντικό όσο και ρεαλιστικό, ο «Καλός άνθρωπος του Σετσουάν» αποτελεί το έργο του Μπρεχτ με τις περισσότερες απευθύνσεις στο κοινό, με τις περισσότερες τομές στην δράση του. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν πολλαπλούς ρόλους, παραμένουν διαρκώς στη σκηνή συνθέτοντας ένα βουβό θίασο που σχολιάζει και υπογραμμίζει τα δρώμενα της εκάστοτε σκηνής. Τέλος, ερμηνεύουν ζωντανά την μουσική και τα τραγούδια της παράστασης. Δεν πρόκειται για διδακτικό έργο. Στο κέντρο του βρίσκεται ένα ηθικό πρόβλημα: Μπορεί ο καλός να επιβιώσει σε μια κοινωνία διεφθαρμένων;

«Πως μπορείς να είσαι καλός όταν όλα γύρω σου είναι τόσο ακριβά;»

Σεν Τε

Κεντρική θέση κατέχουν από την μία ο έρωτας, ως μια σαρωτική δύναμη που υπερβαίνει την λογική της ηρωίδας, από την άλλη η μητρότητα, που φέρνει την ηρωίδα αντιμέτωπη με την πιο ακραία εκδοχή της σκληρότητάς της – για να σώσει το παιδί της υιοθετεί ένα ακόμα σκληρότερο προφίλ. Η έγκυος Σεν Τε είναι η σκληρότερη και πιο αδίστακτη στιγμή της μεταμόρφωσής της ως Σουι Τα.

Υπόθεση:

Στον «Καλό άνθρωπο του Σετσουάν» (έργο γραμμένο την περίοδο 1930-1941, κατά τη διάρκεια της εξορίας του Μπρεχτ στη Σκανδιναβία) τρεις Θεοί έρχονται στην γη, με σκοπό να βρουν αρκετούς καλούς ανθρώπους που να ζουν με αξιοπρέπεια ώστε να δικαιολογήσουν την θεϊκή ύπαρξή τους και να διατηρηθεί ο κόσμος ως έχει. Έπειτα από πολλές δυσκολίες, εντοπίζουν τον μοναδικό καλό άνθρωπο: μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας, την Σεν Τε. Οι Θεοί την ανταμείβουν με ένα μεγάλο χρηματικό ποσό κι εκείνη ανοίγει ένα μικρό καπνοπωλείο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες της που την εκμεταλλεύονται, η Σεν Τε εφευρίσκει ένα alter ego, έναν «φανταστικό» ξάδερφο, τον σκληρό Σουί Τα, παίρνοντας την μορφή του όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Πόσο καιρό, όμως, θα αντέξει να παίζει αυτόν τον διπλό ρόλο;

Συντελεστές:

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης

Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου

Δραματολογική συνεργασία/Απόδοση στίχων: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου

Σκηνικά-Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη

Κινησιολογία: Ειρήνη-Ερωφίλη Κλέπκου

Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα

Βοηθός Σκηνοθέτη: Τόνια Καζάκου

Οργάνωση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου

Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ

Παίζουν: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Ηρώ Μουκίου, Γιάννης Καλατζόπουλος, Γεράσιμος Σκαφίδας, Νίκος Πουρσανίδης, Κώστας Κάππας, Μπέτυ Αποστόλου, Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, Ηλέκτρα Σαρρή

Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες

Πρεμίερα: Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

Παραστάσεις:

Τέταρτη: 21:00

Πέμπτη: 21:10

Παρασκευή 21:10

Σάββατο 21:00

Κυριακή 21:00

Διάρκεια: 130 ‘

Τιμές εισιτηρίων:

Τετάρτη & Πέμπτη

Κανονικό: 16 €

Μειωμένο: 12 €

ΟΑΕΔ: 10 €

Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή

Κανονικό: 18 €

Μειωμένο: 14 €

ΟΑΕΔ: 10 €

Ειδική τιμή προπώλησης: 14 €

«Η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;»
(σημειώσεις για τον ορισμό της τραγωδίας)
του Έντουαρντ Άλμπι

Λίγα λόγια για το έργο:

Το 2000 ο βραβευμένος με τρία Πούλιτζερ Αμερικανός συγγραφέας Έντουαρντ Άλμπι έγραψε τη «Γίδα», η οποία θεωρείται ένα από τα κορυφαία και πιο τολμηρά του έργα μαζί με το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;». Κείμενο με έντονο χιούμορ, εκρηκτικούς χαρακτήρες, πανέξυπνους διαλόγους, σκληρότητα, αλλά ταυτόχρονα μεγάλη τρυφερότητα, υποδεικνύει όχι μόνο το μέλλον των έως τώρα παραδοσιακών δομών της κοινωνίας, αλλά και τα κρίσιμα ερωτήματα που βασανίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο.

«Οι άνθρωποι λένε ψέματα στον εαυτό τους για το ποιοι είναι και πώς βλέπουν τον εαυτό τους. Το έργο μου αφορά την ανικανότητά μας να είμαστε αντικειμενικοί με τον εαυτό μας».

Έντουαρντ Άλμπι

Υπόθεση:

Ο Μάρτιν (Νίκος Κουρής), ένας επαγγελματικά άκρως επιτυχημένος οικογενειάρχης, χωρίς να πάψει να αγαπάει τη γυναίκα του (Λουκία Μιχαλοπούλου), ερωτεύεται την Σύλβια, η οποία «τυχαίνει» –όπως λέει ο ίδιος- να είναι… γίδα! Ο δημοσιογράφος και καλύτερός του φίλος Ρος (Γιάννης Δρακόπουλος) το «καρφώνει» στην σύζυγο και στον γιο του (Μιχαήλ Ταμπακάκης), με αποτέλεσμα η μία ακραία αντίδραση να φέρει την άλλη, μέχρι το συναρπαστικό φινάλε!

Συντελεστές:

Μετάφραση–Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης

Σκηνικά–Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα

Πρωτότυπη μουσική-Επιμέλεια Ήχων: Γιάννης Μαθές

Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα

Βοηθός Σκηνοθέτη: Τόνια Καζάκου

Οργάνωση παραγωγής: Μαριάννα Παπασάββα

Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ

Παίζουν: Νίκος Κουρής, Λουκία Μιχαλοπούλου, Γιάννης Δρακόπουλος, Μιχαήλ Ταμπακάκης

Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες

Πρεμιέρα: Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15

Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων

Κανονικό: 17 €

Μειωμένο: 13 €

ΟΑΕΔ-Α.Μ.Ε.Α.: 10 €

Ειδική τιμή προπώλησης: 12 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων:

– τηλεφωνικά στο 210 7234567

– Από το ταμείο του θεάτρου (καθημερινά 10:00-21:00):
«Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες»
Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή)
Τηλεφωνικές κρατήσεις: 210 32.55.444
(Δευτέρα – Κυριακή 10:00 – 21:00)

Πρόσβαση:

«Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες»

Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή)

Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος: Σταθμός Θησείο

Μετρό: Γραμμή 3, Μοναστηράκι

 

Μοιράσου το άρθρο: