Η παράσταση «Θέατρο στην πλατφόρμα»-«Ionesco Blues», που βασίζεται στο έργο «Το παιχνίδι της σφαγής» του Ευγένιου Ιονέσκο, είναι διαθέσιμη και ελεύθερη για το κοινό στο διαδίκτυο έως και τη Δευτέρα 20 Ιουλίου, στις 21:00.

Το «Θέατρο στην πλατφόρμα» δημιουργήθηκε από την ανάγκη της παρουσίασης της παράστασης «Ionesco Blues» στο κοινό, καθώς εξαιτίας των μέτρων προστασίας και του εγκλεισμού λόγω του κορωνοϊού, δεν υπήρξε η δυνατότητα παρουσίασης σε θεατρικό χώρο όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί και ανακοινωθεί.

Η δουλειά στηρίζεται στα σεμινάρια θεατρικής παιδείας της Σοφίας Φιλιππίδου που άρχισαν τον Ιανουάριο του 2020 και στις εντατικές πρόβες στην πλατφόρμα μέσω διαδικτύου.

Βάσει των νέων αναγκών και δεδομένων της διαδικτυακής παρουσίασης, η Σοφία Φιλιππίδου δημιούργησε μία νέα σκηνοθεσία.

Έως και τη Δευτέρα 20 Ιουλίου, στις 21:00, η παράσταση θα είναι διαθέσιμη και ελεύθερη στο ΥouΤube, στο ακόλουθο link:

https://www.youtube.com/watch?v=n_6zfwL24VI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3vJgw8L2PNyWrA-yKwBTsj8LNj_EsxN8R7zpE6t4YObakfErtM820oO2k

Πώς γεννήθηκε η ιδέα

«Το έργο IONESCO BLUES, που παρουσιάζουμε, είναι ένα προϊόν εντελώς καινούργιο για μας αφού στήθηκε εξ ολοκλήρου και εκ νέου στην πλατφόρμα στο διαδίκτυο.

Μετά την καραντίνα και το διάγγελμα του πρωθυπουργού για την απαγόρευση της συνάθροισης σε κλειστούς χώρους, κάθε ελπίδα να δείξουμε τη δουλειά μας στο θέατρο κατέρρευσε. Έπρεπε ή να εγκαταλείψω το έργο μας ή να βρω ένα νέο τρόπο επικοινωνίας. Μέσα σ’ αυτήν την πίεση παρουσιάστηκε σαν σανίδα σωτηρίας η πλατφόρμα -η οποία είναι μεν ένα εχθρικό μέσο για το θέατρο αφού κατασκευάστηκε για συνέδρια-, ήταν όμως  η έσχατη λύση για να δουλεύουμε καθένας από το σπίτι του.

Κάλεσα με μήνυμα τις δυο ομάδες και βρήκα μεγάλη και καλή ανταπόκριση.

Έτσι, μέσα στον Μάιο, άρχισα τις διαδικτυακές συναντήσεις με τους ηθοποιούς και επιχείρησα βήμα – βήμα μια νέα σκηνοθεσία, για να εγκαταστήσω το έργο στην πλατφόρμα. Τα προβλήματα ήταν πολλές φορές ανυπέρβλητα και μόνο η πίστη μου στο έργο και η εμπιστοσύνη των ηθοποιών μού έδινε δύναμη να συνεχίσω.

Το Θέατρο του Παραλόγου και η αρχή του μη νοήματος της ζωής άρχισε να βρίσκει ένα κάποιο νόημα στο κλειστοφοβικό περιβάλλον του εγκλεισμού στα σπίτια μας και στο κουτάκι της οθόνης μας ο καθένας. Κι άλλες «ευτυχισμένες μέρες» ακολούθησαν τον Ιούνιο  και επιτέλους μετά από δεκάωρα στο μοντάζ είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε το «Θέατρο στην πλατφόρμα» μέσω του youtube δωρεάν, αρχικά για δεκαπέντε ημέρες».

Σοφία Φιλιππίδου


Παίζουν

Δέσποινα Αλωνιστιώτη, Σελεστίν Αποσπορίς, Σπύρος Βασιλάκης, Μαρία Στυλιανή Γκότση, Δανάη Γκουτκίδου, Αλεξάντερ Γκράζνταν, Σπύρος Δούρος, Τζίνα Καρβουνάκη, Ιωάννα Κατσαρού, Απόστολος Κεπεσίδης, Ηρώ Κισσανδράκη, Δομήνικος Δημήτριος Κούκας, Μαριλίτσα Κωνσταντοπούλου, Μαριάννα Μαντά, Ασημένια Παπαδοπούλου, Μαρία Πλυτά, Ζακλίν Πολενάκη, Μαρίνα Σωκράτη, Μάρθα Τομπουλίδου, Ασημένη Τούντα, Γιώργος Τριανταφύλλου, Ευτυχία Φραντζεσκάκη

Μετάφραση: Κωστής Σκαλιώρας

Δραματουργική επεξεργασία, διασκευή, καλλιτεχνική επιμέλεια, σκηνοθεσία: Σοφία Φιλιππίδου

Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Γκουτκίδου

Βοηθός σκηνοθέτη β΄: Σπύρος Βασιλάκης

Στην παράσταση ακούγονται τα δύο ακόλουθα χορικά: από τις «Βάκχες» του Ευριπίδη σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά και από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε μετάφραση Θεόδωρου Γ. Μαυρόπουλου.

Το τραγούδι «Ντου στα μπιζού», πάνω σε στίχους Χρήστου Διάφα, μελοποίησε  ο Δημήτρης Δημάκης που το  τραγουδάει με την κιθάρα του.

Μοντάζ: Σοφία Φιλιππίδου, Μαριάννα Μαντά

Μοιράσου το άρθρο: