Ρεσιτάλ κιθάρας

Ένα ξεχωριστό ρεσιτάλ κιθάρας θα δώσει ο γνωστός για τις πολυεπίπεδες δράσεις του κιθαριστής Ιάκωβος Κολανιάν την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, ώρα 20:30 στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου “Παρνασσός” Πλ. Αγ. Γεωργίου, Καρύτση 8 στην Αθήνα.

Ο διεθνώς καταξιωμένος κιθαριστής, με τις επανειλημμένες του εμφανίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων Ελλήνων κιθαριστών. Οι ακροατές  παρακολουθούν πάντα με ενδιαφέρον τις ερμηνείες του οι οποίες διαπνέονται από όραμα και πίστη, αποτελούν δε, συχνά, γέφυρα ανάμεσα στην  κλασική  μουσική και τις μουσικές του κόσμου.

Για αυτό το ρεσιτάλ του δεν διαμόρφωσε πρόγραμμα δομημένο με την ανησυχία του νεοπαγούς και συχνά πειραματικού που αποσκοπούν στο ενδιαφέρον για την πρωτοτυπία. Εστιάζει σε έργα γνωστά, δημοφιλή και δοκιμασμένα στην αντοχή του χρόνου τα οποία φέρουν την υπογραφή  σπουδαίων  και ιστορικά αναγνωρισμένων  συνθετών της κιθάρας. Για το διαφορετικό  κάλεσε τον Κριτικό και Ιστορικό μουσικής Γιώργο Β. Μονεμβασίτη να συμπράξει επί σκηνής όχι απλώς προλογίζοντας, αλλά  σχολιάζοντας και συζητώντας επιπλέον με τον ερμηνευτή τα έργα του προγράμματος.

Το πρώτο μέρος αρχίζει με το “ Thème Varié”  (Θέμα και Παραλλαγές) έργο 9 του Fernando Sor (1778-1839). Το αγαπημένο αυτό έργο είναι βασισμένο σε μιαν άρια από την όπερα   Die Zauberflöte  (Μαγικός Αυλός)του W.A. Mozart. Ο συνθέτης καταφέρνει με το έργο αυτό να αναδείξει τις δυνατότητες της κιθάρας και παράλληλα να δώσει στον ερμηνευτή την ευκαιρία να επιδείξει τις ερμηνευτικές και τεχνικές του ικανότητες.
Ακολούθως  θα ερμηνευτούν τα έργα “Capricho Árabe” (Αραβικό Καπρίτσιο) και “Recuerdos de la Alhambra” (Αναμνήσεις από την Αλάμπρα) του Francisco Tárrega (1852-1909). Γεμάτα λυρισμό και ρομαντικά κορυφώματα τα δύο αυτά έργα του Ισπανού μουσουργού και κιθαριστή αποτελούν υπέρτατο δείγμα γραφής του ρεπερτορίου  της κιθάρας.

Το πρώτο μέρος ολοκληρώνεται με τρία δεξιοτεχνικά και πανέμορφα έργα του Παραγουανού συνθέτη και κιθαριστή Agustín Barrios Mangoré  (1885-1944). Πρόκειται για τα “Estudio de Concierto No.1, “La Catedral” (Ο Καθεδρικός) και “Danza Paraguaya Νο.1”  που για διαφορετικούς λόγους το καθένα  αποτελούν  σημείο αναφοράς της κιθάρας.

Το δεύτερο μέρος αρχίζει με  ένα εμβληματικό έργο της φιλολογίας της κιθάρας: τα “5 Πρελούδια” του  Heitor Villa-Lobos (1887-1959)· γραμμένα το 1940  είναι αφιερωμένα στη σύζυγό του εθνικού συνθέτη της Βραζιλίας Arminda Neves d’Almeida. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τα “7 Βαλς”  του Antonio Lauro (1917-1986), στα οποία είναι φανερά τα ηχοχρώματα της παραδοσιακής μουσικής της Βενεζουέλας, γενέτειρας γης του συνθέτη.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

TOP NEWS