Αρχική Blog Σελίδα 27738

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ – 27 Μαρτίου

ΡΙΜΕΪΚ

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ

Εκπομπή της σειράς «ΡΙΜΕΪΚ» του 2006, η οποία παρακολουθεί τη μακρά πορεία που διένυσε κατά τη μεταπολιτευτική περίοδο η εκπομπή «Θέατρο της Δευτέρας», αναδεικνύοντας την προσφορά της στη θεατρική παιδεία του τόπου αλλά και τον εκπαιδευτικό ρόλο της δημόσιας τηλεόρασης.

Παρουσιάζονται αποσπάσματα από έργα όπως ο «Ματωμένος γάμος» του Φ. ΓΚΑΡΘΙΑ ΛΟΡΚΑ, με πρωταγωνίστρια την ΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ, «Ο πατέρας» του ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΡΙΝΜΠΕΡΓΚ, από το Εθνικό Θέατρο, με τον ΑΛΕΞΗ ΜΙΝΩΤΗ, «Η Κυρία του Μαξίμ» του ΖΟΡΖ ΦΕΪΝΤΟ με τη ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ, «Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε» του ΛΟΥΙΤΖΙ ΠΙΡΑΝΤΕΛΟ, «Ο γλάρος» του ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΟΦ -το πρώτο έγχρωμο έργο στο «Θέατρο της Δευτέρας»-, «Ο Λεπρέντης» του Μ. ΧΟΥΡΜΟΥΖΗ, «Ευτυχισμένες μέρες» του Σ. ΜΠΕΚΕΤ με τη ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, «Ματς» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΝΙΩΤΗ, με πρωταγωνίστρια την ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ, «Πρόσωπο με πρόσωπο» του ΑΛΕΞΑΝΤΡ ΓΚΕΛΜΑΝ, με την ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ και τον ΚΩΣΤΑ ΚΑΖΑΚΟ κ.ά.

Στη διάρκεια της εκπομπής ο ηθοποιός και σεναριογράφος ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΤΣΗΣ, ο θεατρικός συγγραφέας ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, καθώς και οι ηθοποιοί ΕΥΑ ΚΟΤΑΜΑΝΙΔΟΥ και ΗΛΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ μεταφέρουν την προσωπική τους μαρτυρία από θεατρικές παραστάσεις, ρόλους και ερμηνείες σε μια εποχή όπου το θέατρο στην τηλεόραση ανθούσε.

 

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

 

21 Μαρτίου ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΦΥΛΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ…

Το ντοκιμαντέρ αυτό του 1999 από τη σειρά “Παρασκήνιο” παρουσιάζει την καθημερινότητα αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικονομικοί μετανάστες που ζουν στην Ελλάδα μέσα από δικές τους μαρτυρίες.

Περιλαμβάνονται συνεντεύξεις μεταναστών που μιλούν για τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας τους στη χώρα μας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τις ρατσιστικές συμπεριφορές που κατά καιρούς έχουν υποστεί, αλλά και για τη νοσταλγία που συχνά αισθάνονται για την πατρίδα τους. Ακόμη, γίνεται αναφορά στους μετανάστες που δεν κατάφεραν να ορθοποδήσουν στη χώρα μας κι αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Η εκπομπή θίγει τα ζητήματα ρατσιστικής συμπεριφοράς απέναντι στους μετανάστες, προβάλλει την αλληλεγγύη και τον αγώνα επιβίωσης που δίνουν, ενώ η κάμερα περιηγείται στους χώρους προσευχής, στις αγορές, στα στέκια, στα μαγαζιά, στα σχολεία και γενικότερα στους χώρους γύρω και μέσα στους οποίους επιχειρούν να φτιάξουν τη νέα τους ζωή στην Ελλάδα.

 

Παρακολουθείστε επίσης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και τα 20 χρόνια από το θάνατο του Οδυσσέα Ελύτη (18 Μαρτίου 1996) το ντοκιμαντέρ:

ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΟΥ ΠΑΛΙ ΟΜΟΙΩΘΗΚΑ…

Στην εκπομπή αυτή του 1979, ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ μιλά λίγο μετά τη βράβευσή του με το Νόμπελ Λογοτεχνίας (1979).

Η αφήγησή του ξεκινά με πληροφορίες για την καταγωγή του, τους τόπους όπου έζησε και τον επηρέασαν καθώς και για την προέλευση του ονόματός του. Στη συνέχεια αναφέρεται στην επίδραση των θαλασσινών τοπίων και της αιγαιοπελαγίτικης αισθητικής στην ποίησή του και μιλά για τη σύνδεσή του με τον υπερρεαλισμό, αν και ποτέ δεν υπήρξε αμιγώς υπερρεαλιστής ποιητής. Διευκρινίζει πώς αντιλαμβάνεται την «ελληνικότητα» και τη «διαφάνεια», έννοιες κεντρικές στην ποίησή του, ενώ ιδιαίτερη μνεία επιφυλάσσει στον ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ, στην ποιητική παράδοση του οποίου θεωρεί ότι ανήκει.

Αναφερόμενος στο μείζον έργο του «Άξιον Εστί», εξηγεί τον τρόπο που εργάστηκε για να δημιουργήσει μια ποιητική σύνθεση με αναλογίες χριστιανικής λειτουργίας, αλλά με θεματολογία που θα σχετιζόταν με τη σύγχρονη Ελλάδα και το δράμα της. Παραθέτει επίσης την εμπειρία του στο αλβανικό μέτωπο και πώς αυτή μετουσιώθηκε σε ποίηση στο «Άξιον εστί». Τέλος αναφέρεται στη σχέση του με τους νέους και ση φωνή που τους έδωσε για να εκφραστούν μέσω της ηρωίδας του ομώνυμου έργου του «Μαρία Νεφέλη».

Στη διάρκεια της εκπομπής το έργο του ποιητή σχολιάζουν ο ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΑΡΑΝΙΤΣΗΣ και ο μεταφραστής ΚΙΜΩΝ ΦΡΑΪΑΡ.

 

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ – 17 Μαρτίου 1976

ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ

ΕΠ. 109
Τηλεοπτική διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Μ.Καραγάτση (γράφτηκε το 1938), σε σκηνοθεσία του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ και με πρωταγωνιστή τον ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ. Πρόκειται για το μοναδικό σωζόμενο επεισόδιο της δημοφιλούς σειράς της ΥΕΝΕΔ που έκανε πρεμιέρα στις 17 Μαρτίου 1976.

Η υπόθεση αφορά στη ζωή και τις περιπέτειες του Βασίλη Κάρλοβιτς Γιούγκερμαν, ενός ξεπεσμένου τσαρικού αξιωματικού και γόνου πλούσιας φινλανδικής οικογένειας τον οποίο η Ρωσική Επανάσταση και άλλα γεγονότα οδηγούν στην Ελλάδα. Στον Πειραιά, πασχίζει να δημιουργήσει μια νέα ζωή ενώ σκοπεύει να εξακολουθήσει την ύποπτη δράση του. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο είχε ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ ενώ συμμετείχαν επίσης οι ηθοποιοί: ΝΙΚΗΤΑΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ, ΜΠΕΤΥ ΑΡΒΑΝΙΤΥ, ΜΠΕΤΥ ΛΙΒΑΝΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΘΟΔΩΡΟΣ ΕΞΑΡΧΟΣ, ΔΗΜΟΣ ΣΤΑΡΕΝΙΟΣ κ.ά. Σενάριο: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ. Τηλεσκηνοθεσία: ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΛΑΧΟΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ.

Η σειρά, που γνώρισε μεγάλη επιτυχία, ολοκληρώθηκε σε 140 επεισόδια. Το συγκεκριμένο επεισόδιο προβλήθηκε στις 20 Απριλίου 1977.

Από το αρχείο του περιοδικού Ραδιοτηλεόραση της ΕΡΤ Α.Ε.:

YENED20

1. Εξώφυλλο τεύχους Ραδιοτηλεόρασης, 11-17 Απριλίου 1976.

YENED20
2. Από το τεύχος Ραδιοτηλεόρασης 16-22 Απριλίου 1977,με αναφορά στο επεισόδιο της 20ης Απριλίου 1977 της σειράς ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ.

 

 

Δείτε περισσότερα στο archive.ert.gr

ΑΠΟΚΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΡΑΜΜΕΝΗ ΜΕ ΝΟΤΕΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΡΙΑ
Σειρά δραματοποιημένων ντοκιμαντέρ σε σενάριο του καθηγητή θεατρολογίας ΘΟΔΩΡΟΥ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΑΖΗ, που παρουσιάζει την κοινωνία των αρχών του 20ου αι. μέσα από την αναδρομή στις παραστάσεις της εποχής και την αναπαράσταση θεατρικών σκηνών. Το επεισόδιο αυτό της σειράς “Ιστορία Γραμμένη με Νότες” του 1984, παρουσιάζει τον εορτασμό των Αποκριών στην παλιά Αθήνα μέσα από αποκριάτικες επιθεωρήσεις.

Παρουσιάζονται μουσικοχορευτικά σκετσάκια και αποκριάτικες εμφανίσεις εμπνευσμένες από τα γεγονότα της εποχής. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στις κοινωνικές αλλαγές που επέφερε ο Α Παγκόσμιος Πόλεμος και στην απαγόρευση της πολιτικής σάτιρας, καθώς και στα θέματα που πραγματεύονται οι αποκριάτικες επιθεωρήσεις, τα οποία αντλούνται από τα νέα ήθη της μεταπολεμικής περιόδου. Τέλος, ο αφηγητής μιλάει για την παρακμή των αποκριάτικων πανηγυρισμών στη δεκαετία του ’20, εξαιτίας των νέων πολιτικών εξελίξεων.

Δείτε από το φωτογραφικό αρχείο του Πέτρου Πουλίδη:

1.1.9.46 copy

Απόκριες. Μεταμφιεσμένοι ποζάρουν σε αναμνηστική φωτογραφία στη μέση του δρόμου πλάι σε λατέρνα, Αθήνα, 1939.

1.1.9.11 copy

Απόκριες. Παρέα μικρών αγοριών με ποδήλατο, έξω από τον κήπο του Ζαππείου, Αθήνα, 1920.

1.1.9.22. copy

Απόκριες, μασκαράδες μπροστά από το Ηρώδειο, Αθήνα, χ.χ.

1.1.9.9 copy

Πλήθος κόσμου γιορτάζει τα κούλουμα στο λόφο του Φιλοπάππου με υπαίθριο γεύμα, Αθήνα, 1920.

 

Δείτε περισσότερα στο https://archive.ert.gr

ΔΟΜΝΑ ΣΑΜΙΟΥ – 10 Μαρτίου 2012

ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ

ΔΟΜΝΑ ΣΑΜΙΟΥ

Η σειρά «ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ» στόχο έχει να μας εξοικειώσει με τα μουσικά ιδιώματα της Ελλάδας. Η εκπομπή αυτή του 1996 είναι αφιερωμένη στην καλλιτέχνιδα και ερευνήτρια της ελληνικής δημοτικής μουσικής ΔΟΜΝΑ ΣΑΜΙΟΥ.Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στους πρόσφυγες γονείς της, στην αγάπη της από παιδί για την παραδοσιακή μουσική, στη μακρόχρονη μαθητεία της δίπλα στον μεγάλο μουσικοδιδάσκαλο ΣΙΜΩΝΑ ΚΑΡΑ και στη μακρά σχέση της με το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας (Ε. Ι. Ρ.) και την Ελληνική Τηλεόραση (Ε. Ρ. Τ.).

Κατά τη διάρκεια της εκπομπής προβάλλονται πλάνα από την εκπομπή της «Μουσικό Οδοιπορικό» (1976-1977), με την οποία ταξίδευε σε όλη την Ελλάδα για να καταγράψει και να διασώσει την ελληνική παραδοσιακή μουσική.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΜΙΜΗΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ – 1η Μαρτίου 2003

ΡΙΜΕΪΚ

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ


Το αφιέρωμα του 1997, της εκπομπής ΡΙΜΕΪΚ, στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ και τον ΚΑΡΟΛΟ ΚΟΥΝ επικεντρώνεται στις μνήμες και τις αφηγήσεις των διαδόχων του ΚΟΥΝ, ΜΙΜΗ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗ και ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΝΗ.

Οι δύο σκηνοθέτες εξηγούν τον τρόπο με τον οποίο θεωρούν ότι συνεχίζεται το έργο του δασκάλου τους στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ και αφηγούνται με συγκίνηση τις εμπειρίες τους από την μαθητεία δίπλα στον ΚΑΡΟΛΟ ΚΟΥΝ. Περιγράφουν την εγκατάσταση του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ στο υπόγειο του παλιού σινεμά Ορφέας και τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετώπισε ο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ για την καθιέρωση του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ, σε υλικό αλλά και σε ψυχολογικό επίπεδο. Τόσο ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΝΗΣ, όσο και ο ΜΙΜΗΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ στέκονται στο ορόσημο του1962 όπου στο Παρίσι, στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ, βραβεύεται η παράσταση “Όρνιθες” και ανατρέπεται το κλίμα δυσαρέσκειας που είχε καλλιεργηθεί στην Ελλάδα απέναντι στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ και τον ίδιο τον ΚΟΥΝ.

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΝΗΣ αναφέρεται εκτενώς στην περίοδο της δεκαετίας του 50 κατά την οποία θεωρεί ότι μεγαλούργησε ο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ. Ο ΜΙΜΗΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ περιγράφει το όραμα του ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ και εστιάζει με τη σειρά του στην δεκαετία του 60 κατά την οποία και ο ίδιος εντάχθηκε στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ. Επίσης, η ηθοποιός ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ μιλάει για τον τρόπο με τον οποίο άλλαξε η ζωή της όταν ξεκίνησε την φοίτησή της στη δραματική σχολή του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ και στη σχέση που είχε με τον ΚΑΡΟΛΟ ΚΟΥΝ.

Ακολουθούν αποσπάσματα από το αρχείο του ΜΙΜΗ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗ τα οποία περιλαμβάνουν οπτικοκουστικό υλικό από πρόβες στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ, φωτογραφίες και ηχητικό υλικό, ενώ παράλληλα προβάλλονται και αποσπάσματα συνεντεύξεων του ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ. Ο ΜΙΜΗΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ υπογραμμίζει την ανάγκη που ένιωθε να καταγραφούν οι πρόβες, θεωρώντας ότι σε αυτές κρύβεται η πραγματική μαγεία του θεάτρου, ενώ ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΝΗΣ επιμένει στις θυσίες που έγιναν για να τηρηθεί η πορεία του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ – 27 Φεβρουαρίου 2000

ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Σ’ αυτό το ντοκιμαντέρ του 1983 της σειράς «ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ» αυτοσυστήνεται ο πεζογράφος και δοκιμιογράφος ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται αποσπάσματα του έργου του μέσα από αναγνώσεις με τη φωνή της ΒΕΡΑΣ ΖΑΒΙΤΣΙΑΝΟΥ.

Επιχειρείται η ανάδειξη των βασικών χαρακτηριστικών του πεζογραφικού έργου του Γ.ΧΕΙΜΩΝΑ, με προσωπικές δηλώσεις του συγγραφέα σχετικά με τη ζωή, τη λογοτεχνία και τις πηγές έμπνευσής του, επικαλούμενος και τις γνώσεις του της Νευροψυχολογίας. Κάνει αναφορά στα ιδιαίτερα στοιχεία-κεντρικούς άξονες της γραφής του, με έμφαση στην παρουσίαση της τάσης της ανθρώπινης ψυχής για εξύψωση, στους ήρωες των κειμένων του που είναι πάντα το πλήθος των ανθρώπων, στην έννοια του χώρου και του χρόνου.

Μιλάει επίσης, για τη σημασία της Τέχνης και τη σχέση της με την πραγματικότητα αλλά και για τη σχέση λόγου και εμπειρίας. Τέλος, ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ διαβάζει απόσπασμα από το βιβλίο του «Ο Γάμος» (1975).

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – 16 Φεβρουαρίου 1985

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

Ντοκιμαντέρ του 1982 από τη σειρά «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ»,  αφιερωμένο στον ποιητή, πεζογράφο, μεταφραστή και δοκιμιογράφο ΓΙΩΡΓΟ ΙΩΑΝΝΟΥ.

Ο δημιουργός ξεκινά με την αφήγηση των παιδικών και νεανικών του χρόνων, της εγκατάστασης στην Αθήνα και της καθημερινότητάς του. Μιλάει για τις δυσκολίες του συγγραφικού επαγγέλματος και για την επιλογή του να εγκαταλείψει την ακαδημαϊκή καριέρα και να γίνει καθηγητής μέσης εκπαίδευσης.

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ θυμάται τα πρώτα βήματα της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας, την ενασχόλησή του με το διάβασμα, τη συγγραφή του πρώτου πεζογραφήματος και των πρώτων ποιημάτων του. Κατόπιν, παρακολουθούμε επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών όπου γίνεται ιδιαίτερη αναφορά σε συγκεκριμένα εκθέματα του ιδρύματος.

Η κάμερα της εκπομπής ακολουθεί τον λογοτέχνη στην οδό Πατησίων όπου περιγράφει στιγμές από το παρελθόν του. Μιλάει για τους κινηματογράφους της εποχής του, κάνει στάση στον εξωτερικό χώρο του Πολυτεχνείου, πίνει καφέ στην ιστορική καφετέρια ΝΕΟΝ και επισημαίνει την υποβάθμιση της πλατείας Ομόνοιας αλλά και τις μεταμορφώσεις της. Στη συνέχεια, κατευθύνεται στην οδό Σταδίου, στον υπόγειο σιδηροδρομικό σταθμό, στην οδό Αθηνάς, στο Μοναστηράκι, στην Αρχαία Αγορά. Παρουσιάζει τη σύγχρονη εικόνα τους και τη συγκρίνει με εκείνη του παρελθόντος.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΑΚΗΣ – 4 Φεβρουαρίου 2001

ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΑΚΗΣ

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΑΚΗΣ, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες και αρχιτέκτονες του 20ού αιώνα, διεθνώς γνωστός ως IANNIS XENAKIS, αυτοσυστήνεται στην εκπομπή “ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ” του 1983.

Αρχικά παραθέτει ο ίδιος πληροφορίες σχετικά με τη ζωή του. Από το μουσειακό χώρο των Δελφών, όπου και προβάλλονται τα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου, περιγράφει την αντιστασιακή και πολιτική του δράση και εξηγεί τους λόγους που τον γοήτευε η “πολλαπλή έντεχνη σκέψη” και που τον ώθησαν στο συνδυασμό της τέχνης, της φιλοσοφίας και της επιστήμης στο έργο του. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΑΚΗΣ συνεχίζοντας, μιλάει για τις σπουδές του στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αναφέρεται στις πρωτοποριακές συνθετικές μεθόδους που ανακάλυψε καθώς και στη συνεργασία του με τον γνωστό αρχιτέκτονα ΛΕ ΚΟΡΜΠΥΖΙΕ.

Μιλάει επίσης, για την αξία της έντεχνης αρχιτεκτονικής με αναφορές στη βυζαντινή και την ελληνική λαϊκή αρχιτεκτονική και αποδίδει τον ορισμό της ελληνικότητας και της τέχνης. Τέλος, περιγράφει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, καθώς και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της μουσικής συνθετικής του τεχνικής.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΠΠΑ – 24 Ιανουαρίου 2016

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΠΠΑΣ

Ντοκιμαντέρ-αφιέρωμα του 1994, από τη σειρά “Παρασκήνιο”, στον γλύπτη και καθηγητή της ΑΣΚΤ Γιώργο Λάππα.
Στο πρώτο μέρος ο Γιώργος Λάππας μιλάει για τη ζωή του από τα παιδικά του χρόνια στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου μέχρι και τις πολυσχιδείς σπουδές του στο εξωτερικό. Μέσα στο ατελιέ του παρουσιάζει συγκεκριμένα γλυπτά που θεωρεί σημαντικά, όπως το «Mappemonde», οι «Κόκκινοι Αστοί» και οι «Ζαριές», εξηγώντας την τεχνοτροπία με την οποία εργάστηκε κάθε φορά και κυρίως την έμπνευση που τον οδήγησε σε αυτά.

Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται από τον ίδιο το γλύπτη η έκθεσή του στο Μουσείο Γουλανδρή, αναλύονται συγκεκριμένα γλυπτά και εξηγείται ο τρόπος με τον οποίο εργάστηκε ο Γ. Λάππας στη συγκεκριμένη περίπτωση με έμπνευση τις άγνωστες αρχαιότητες από τη συλλογή του μουσείου.

Στο τρίτο και τελευταίο μέρος ο Γ. Λάππας αναφέρεται στην έννοια που εκείνος ορίζει ως «Βόμβο του καλλιτέχνη» και την περιγράφει με παράδειγμα μια εμφάνιση της τραγουδίστριας Κατερίνας Στανίση στην τηλεόραση.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

Burning (Το Παιχνίδι με τη Φωτιά)

Διαθέσιμη έως 06/11/2021 Δραματικό θρίλερ. Βασισμένο σε διήγημα του Μουρακάμι, ένα αριστουργηματικό θρίλερ, που θριάμβευσε στις Κάννες πριν σαρώσει τον κόσμο. Ένας από τους κορυφαίους Ασιάτες δημιουργούς...

A Kid Like Jake

Διαθέσιμη έως 30/10/2021 O Jake είναι ένα παιδί σαν όλα τα άλλα, μόνο που προτιμάει τα παραμύθια με πριγκίπισσες απ’ οτι να παίζει με αυτοκίνητα....

Descendants of the Sun – Οι απόγονοι του ήλιου

Μια ιστορία αγάπης αναπτύσσεται ανάμεσα στον κάπτεν Yoo Shi Jin από τις ειδικές δυνάμεις της Νότιας Κορέας και στη γιατρό Kang Mo Yeon, που...