Masterclass Λυρικού Τραγουδιού στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μετά το περσινό επιτυχημένο Masterclass, η διεθνούς φήμης σοπράνο και υπότροφος του Συλλόγου Χριστίνα Πουλίτση επανέρχεται προσφέροντας ένα Masterclass για νέες και νέους λυρικούς καλλιτέχνες ή σπουδαστές. Στο πιάνο, ο εξαιρετικός Δημήτρης Βεζύρογλου. Το σεμινάριο διοργανώνει ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής και θα διεξαχθεί από τις 20 μέχρι και τις 23 Μαΐου 2024 στους χώρους του Συλλόγου στο Μέγαρο.

Οι σπουδαστές που θα επιλεγούν θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν σε δύο 30λεπτα μαθήματα δύο άριες της επιλογής τους, τις οποίες θα παρουσιάσουν στη συνέχεια ενώπιον κοινού στις συναυλίες που θα ακολουθήσουν την Τρίτη 21 και την Πέμπτη 23 Μαΐου στις 21:00 στην Αίθουσα «Γιάννης Μαρίνος» στο Μέγαρο. Η διδασκαλία θα εστιάσει στην τεχνική του τραγουδιού, η οποία αποτελεί την ασφαλή βάση και προϋπόθεση κάθε ερμηνείας.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Οι νέοι λυρικοί καλλιτέχνες, άντρες και γυναίκες, επιπέδου τουλάχιστον Α΄ Ανωτέρας, θα πρέπει να συμπληρώσουν μέχρι τις 22 Απριλίου τη φόρμα αίτησης συμμετοχής, https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfsfecmNrc6pUUOBZ1DZida3VMwMtjk-1VqJ4dNF9HrtBhSbQ/viewform  επισυνάπτοντας  ένα link με βιντεοσκόπηση μίας άριας της επιλογής τους, καθώς επίσης και ένα σύντομο βιογραφικό. Όσοι επιλεγούν να συμμετέχουν στο masterclass θα έχουν προετοιμάσει μία άρια του Μότσαρτ και δύο ακόμη της επιλογής τους από το ιταλικό, το γαλλικό ή το γερμανικό ρεπερτόριο.

Κόστος συμμετοχής
Ενεργοί συμμετέχοντες: 160 ευρώ

Ακροατές: 30 ευρώ ανά ημέρα

Συναυλίες: Είσοδος ελεύθερη 

Πρόγραμμα

Πρώτο Γκρουπ συμμετεχόντων:

Masterclass: Δευτέρα 22/5 16:00-20:00 & Τρίτη 23/5 16:00-20:00

Συναυλία: Τρίτη 23 Μαΐου 21:00

 

Δεύτερο Γκρουπ συμμετεχόντων:

Masterclass: Τετάρτη 24/5 16:00-20:00 & Πέμπτη 25/5 16:00-20:00

Συναυλία: Πέμπτη 25 Μαΐου 21:00

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

 

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΟΥΛΙΤΣΗ

 «Η φωνή της Ελληνίδας υψιφώνου Χριστίνας Πουλίτση έχει σώμα και είναι αξιοσημείωτη στην κολορατούρα. Φτάνοντας τις υψηλές νότες με απαράμιλλη ευκολία, παντρεύει τον έλεγχο της τεσιτούρας με μια ασυνήθιστα πλούσια φωνή, η οποία αντηχούσε στον χώρο συναρπαστικά» (Seen and heard International).

Η Χριστίνα Πουλίτση έχει καθιερωθεί διεθνώς σε μερικά από τα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου. Ενώ συγκαταλέγεται στις καλύτερες παγκοσμίως ερμηνεύτριες της Βασίλισσας της νύχτας στον Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ, ρόλο που έχει τραγουδήσει στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, στο θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα της Ρώμης, στο Εθνικό Θέατρο του Τόκυο, στο Σιάτλ, τη Βαρκελώνη, το Παρίσι, το Βερολίνο, τη Δρέσδη, τη Μπολόνια, την Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία κ.α, οι συνεργασίες της με διάσημους μαέστρους όπως ο σπουδαίος Ζούμπιν Μέτα και ο Τζιαναντρέα Νοζέντα έχουν κατά πολύ διευρύνει το ρεπερτόριό της.

Με τον Ζούμπιν Μέτα -τον οποίο και θεωρεί μέντορά της- και με την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ έχει συνεργαστεί επανειλημμένως, ενώ υπό τη διεύθυνσή του έχει ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Τζίλντας στον Ριγολέττο του Βέρντι στην Όπερα της Φλωρεντίας. Τον ίδιο ρόλο ερμήνευσε στην Εθνική Λυρική Σκηνή το 2013, για τον οποίο και τιμήθηκε από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών με το βραβείο καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης καλλιτέχνιδας. Έκτοτε, έχει επαναλάβει τον ρόλο το 2017 και το 2022 στην καινούρια παραγωγή της Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Ηρώδειο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Ντίσελντορφ κ.α. Υπό τη διεύθυνση του Τζ. Νοζέντα έχει ερμηνεύσει στο Ισραήλ Κονστάντσε /Απαγωγή απ’το Σεράι του Μότσαρτ, τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Αηδόνι του Ι. Στραβίνσκι στο Φεστιβάλ της Στρέζα και έχει κάνει μαζί του περιοδεία στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Η συνεργασία τους κορυφώνεται με την ηχογράφηση και βιντεοσκόπηση των Κάρμινα Μπουράνα το 2024 στο Λονδίνο με την Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου.

Η φωνή και ερμηνεία της Χριστίνας Πουλίτση αναδείχθηκε και καθιερώθηκε στον χώρο του bel canto μέσα από τους εμβληματικούς ρόλους της Λουτσία ντι Λαμερμούρ του Ντονιτσέτι, ρόλο που ερμήνευσε με μεγάλη επιτυχία  στην πρώτη συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την Βασιλική Όπερα του Λονδίνου σε σκηνοθεσία της Κέιτι Μίτσελ, και της Βιολέτα Βαλερί στην Τραβιάτα του Βέρντι που τραγούδησε στην Κρατική Όπερα του Αμβούργου. Έχει επίσης ερμηνεύσει Υπνοβάτιδα του Μπελίνι και Μανόν του Μασνέ στην ΕΛΣ, Κοντέσσα ντι Φολεβίλ /Το ταξίδι στη Ρεμς στο Φεστιβάλ Ροσσίνι του Πέζαρο, Ιταλίδα τραγουδίστρια στο Καπρίτσιο του Ρ. Στράους κοντά στη Ρενέ Φλέμινγκ υπό τον Κρίστιαν Τήλεμαν στην Κρατική Όπερα της Δρέσδης, Παμίρα / Η πολιορκία της Κορίνθου, Αδελφή Κονστάνς στους Διαλόγους Καρμηλιτισσών του Πουλένκ, Αντέλε, Μουζέτα κ.ά. Είναι στενή συνεργάτιδα του διάσημου Αυστραλού σκηνοθέτη Μπάρρη Κόσκυ.

Είναι απόφοιτος του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος των διπλωμάτων Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας, Διπλωματούχος Λυρικού Τραγουδιού με Άριστα Παμψηφεί, ενώ ως υπότροφος «Μαρία Κάλλας» και «Αλεξάνδρα Τριάντη» έλαβε το Mάστερ της στην Όπερα από το Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου. Της έχει απονεμηθεί το Α’ βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό «Νίκο Ντόσταλ» στη Βιέννη.

 

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΕΖΥΡΟΓΛΟΥ

Ο Δημήτρης Βεζύρογλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972. Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με τη Μαρία Χαιρογιώργου – Σιγάρα και συνέχισε τις σπουδές του με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών στο Παρίσι, όπου έλαβε το κρατικό δίπλωμα πιάνου. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Εθνικό Κονσερβατόριο  «Π.Ι.Τσαϊκόφσκι» της Μόσχας με υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) και από το Ίδρυμα  «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης», όπου και έλαβε τον τίτλο του «Doctor of Musical Arts». Έχει λάβει μέρος σε παγκόσμιους διαγωνισμούς πιάνου και έχει εμφανιστεί επανειλημμένα σε ατομικά ρεσιτάλ, σε συναυλίες μονωδίας, μουσικής δωματίου και ως σολίστ με ορχήστρες στο Παρίσι, στη Μόσχα και στην Ελλάδα. Έχει πραγματοποιήσει ηχογραφήσεις για τη γαλλική και ρωσική ραδιοφωνία. Έχει συνεργαστεί ως σολίστ και ως κορεπετίτορας με τις μεγαλύτερες ορχήστρες και μουσικούς οργανισμούς της χώρας μας. Έχει διδάξει Ιστορία Μουσικής στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Από το 2003 διδάσκει πιάνο στο Ωδείο Αθηνών και το Ωδείο Φίλιππος Νάκας, όπου έχει αναλάβει παράλληλα ως κορεπετίτορας τις τάξεις μονωδίας, καθώς επίσης και τη μουσική προετοιμασία της Μελοδραματικής Σχολής των Ωδείων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

TOP NEWS