Ελληνικές και ξένες ταινίες για όλους στην ΕΡΤ
Ημερομηνίες μετάδοσης: Από τη Δευτέρα 23 Μαΐου έως την Κυριακή 29 Μαΐου 2022
Τα καλύτερά μας βράδια είναι στην ΕΡΤ με ταινίες που αγαπήθηκαν από τον ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο, τις οποίες η ΕΡΤ1 και η ΕΡΤ2 μεταδίδει από τη Δευτέρα έως την Κυριακή.
ΕΡΤ1
Δευτέρα 23 Μαΐου 2022, στις 22:00
«Υπάρχει και φιλότιμο»
Κωμωδία, παραγωγής 1966. Σκηνοθεσία - σενάριο: Αλέκος Σακελλάριος Παίζουν: Λάμπρος Κωνσταντάρας, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Νίκη Λινάρδου, Ανδρέας Ντούζος, Γιώργος Γαβριηλίδης, Μέλπω Ζαρόκωστα, Μίτση Κωνσταντάρα, Τάκης Χριστοφορίδης, Γιώτα Σοϊμοίρη, Χάρης Παναγιώτου, Όλγα Μάγιερ, Χρήστος Δοξαράς, Λίλιαν Σουρτζή, Νικήτας Πλατής, Νάσος Κατακουζηνός, Γιώργος Γρηγορίου, Κώστας Σαντοριναίος Υπόθεση: Ο υπουργός Ανδρέας Μαυρογιαλούρος, με αφορμή τα εγκαίνια ενός μαιευτηρίου, επισκέπτεται ένα χωριό της εκλογικής του περιφέρειας, την Πλατανιά. Μέσα από ευτράπελες καταστάσεις μαθαίνει τι σκέφτεται ο κόσμος γι’ αυτόν, πώς ζουν οι άνθρωποι της περιφέρειάς του, τι πραγματικά χρειάζονται, αλλά και τον ρόλο που παίζουν οι κομματάρχες του. Έτσι, αποφασίζει να παραιτηθεί από τη θέση του υπουργού, αφού πρώτα επιπλήξει σε έντονο ύφος τους συνεργάτες του.
ΕΡΤ2
Δευτέρα 23 Μαΐου 2022, στις 22:00
«Αναζητώντας τον Έρικ» (Looking for Eric)
Τρίτη 24 Μαΐου 2022, στις 22:00
«Οι πρώην» (Les Ex)
Τετάρτη 25 Μαΐου 2022, στις 22:00
«100 μέτρα» (100 meters / 100 metros)
Α' ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Πέμπτη 26 Μαΐου 2022, στις 22:00
«Μάιος 1940: Η μεγάλη φυγή» (En mai, fais ce qu'il te plait / Come What May)
Παρασκευή 27 Μαΐου 2022, στις 22:00
«Μέχρι το τέλος» (The Homesman)
Δραματικό γουέστερν, συμπαραγωγής ΗΠΑ-Γαλλίας 2014. Σκηνοθεσία: Τόμι Λι Τζόουνς Σενάριο: Κίραν Φιτζέραλντ, Τόμι Λι Τζόουνς, Γουέσλι Α. Όλιβερ (βασισμένο στο μυθιστόρημα του Γκλέντον Σουόρθαουτ, «The Homesman») Παίζουν: Τόμι Λι Τζόουνς, Χίλαρι Σουάνκ, Μέριλ Στριπ, Γκρέις Γκάμερ, Τζέιμς Σπέιντερ, Μιράντα Ότο, Ντέιβιντ Ντένσικ, Ουίλιαμ Φίχτνερ, Τζον Λίθγκοου, Μπλέικ Νέλσον, Τζέσε Πλέμονς, Σόνια Ρίχτερ, Χέιλι Στάινφελντ Υπόθεση: Στην παγωμένη Νεμπράσκα του 1854 και συγκεκριμένα στη θεοφοβούμενη κοινωνία μιας συνοριακής κωμόπολης ζει η μοναχική, αλλά δυναμική Μέρι Μπι Κάντι. Οι εκπρόσωποι της εκεί εκκλησίας έχουν αναθέσει στη Μέρι τη συνοδεία τριών παρανοϊκών γυναικών προς τα σύνορα με την Ανατολή. Στον δρόμο για τα σύνορα, η Μέρι θα σώσει τη ζωή του Μπριγκς, ενός μυστηριώδη παράνομου δραπέτη, ο οποίος δέχεται να τη συνοδεύσει στην αποστολή της, με αντάλλαγμα 300 δολάρια, τα οποία θα χρεωθούν, αν και μόνο αν, καταφέρει να εγγυηθεί ότι θα φτάσουν όλοι στο προορισμό τους, σώοι και αβλαβείς. Ανάμεσα σε χιονοθύελλες και απροσδόκητες, επικίνδυνες, συναντήσεις με έποικους αλλά και Ινδιάνους, οι δύο μοναχικοί μας ήρωες έρχονται τόσο κοντά, που η Μέρι καταλήγει να κάνει πρόταση γάμου στον Μπριγκς! Όποια κι αν είναι η απόφαση του Μπριγκς –μια ζωή οικογενειακή ή τυχοδιωκτική– τίποτα δεν θα είναι πια ίδιο για τους δυο τους, αλλά και για τον κόσμο τους που βρίσκεται στα πρόθυρα των μεγάλων αλλαγών.
Παρασκευή 27 Μαΐου 2022, στη 01:45
«Ποίηση χωρίς τέλος» (Poesia Sin Fin / Endless Poetry)
Σάββατο 28 Μαΐου 2022, στις 14:00
«Τέρμα τα δίφραγκα»
Κωμωδία, παραγωγής 1962. Σκηνοθεσία: Σάκης Τσολακάκης Σενάριο: Ηλίας Μπακόπουλος Παίζουν: Βασίλης Αυλωνίτης, Πάρη Λεβέντη, Νίκος Ρίζος, Θανάσης Μυλωνάς, Τάκης Μηλιάδης, Έλσα Ρίζου, Γιώργος Παπαζήσης, Γιώργος Τσιτσόπουλος, Ταϋγέτη, Νίκος Τσουκαλάς, Βίκυ Παππά, Μίμης Θειόπουλος, Ελένη Καρπέτα, Γιάννης Αυλωνίτης, Γιώργος Σήφης, Σοφία Βερώνη, Άννα Σταυρίδου, Αλίκη Κλωνάρη, Τάκης Καραβασίλης, Πάνος Νικολακόπουλος, Αγάπη Φυλακτού Υπόθεση: Αντιμετωπίζοντας το ενδεχόμενο της έξωσης, ο Αγησίλαος (Βασίλης Αυλωνίτης) ζητάει δανεικά από φίλους και γνωστούς. Η Ρίτα (Πάρη Λεβέντη) τον ακολουθεί, παρακαλώντας τον να τη δεχθεί ως νύφη του γιου του, αλλά εκείνος την αποφεύγει. Τελικά, ο Αγησίλαος πείθεται να συναινέσει στον αρραβώνα του ζευγαριού. Παράλληλα, λύνει και το οικονομικό του πρόβλημα, με τη βοήθεια μιας νεαρής χήρας, την οποία επιθυμούσε σφοδρά ο σπιτονοικοκύρης του (Τάκης Μηλιάδης).
Κυριακή 29 Μαΐου 2022, στις 14:00
«Ο Μελέτης στην Άμεσο Δράση»
Κωμωδία, παραγωγής 1966. Σκηνοθεσία: Χρήστος Κυριακόπουλος Σενάριο: Ναπολέων Ελευθερίου, Λάκης Μιχαηλίδης Παίζουν: Κώστας Χατζηχρήστος, Βασίλης Αυλωνίτης, Γεωργία Βασιλειάδου, Κλεό Σκουλούδη, Κούλης Στολίγκας, Μπέτυ Μοσχονά , Κία Μπόζου, Γιώργος Βελέντζας, Τάκης Χριστοφορίδης, Τζίνα Βούλγαρη, Νίκος Φέρμας , Νικήτας Πλατής, Νάσος Κεδράκας, Νίκη Σακελλαρίου, Ταϋγέτη, Ζαννίνο, Υβόνη Βλαδίμηρου, Ρένα Πασχαλίδου, Ανδρέας Νομικός Υπόθεση: Ο Μελέτης εργάζεται ως σερβιτόρος, αλλά στον ύπνο του βλέπει ότι είναι αστυφύλακας και σπεύδει με τον συνάδελφό του να βοηθήσουν τους πολίτες που τους έχουν ανάγκη. Το δίδυμο μπλέκει σε αστείες καταστάσεις. Παράλληλα, ο Μελέτης ονειρεύεται την κοπέλα που θέλει να παντρευτεί και, όταν χωρίζει μαζί της επειδή τη βλέπει με άλλον άντρα, μετανιώνει για το ξέσπασμά του και αποφασίζει ότι στο επόμενο όνειρό του θα φροντίσει να παντρευτούν.
Κυριακή 29 Μαΐου 2022, στις 22:00
«Μελτέμ» (Meltem)
Κοινωνική ταινία, συμπαραγωγής Γαλλίας-Ελλάδας 2019. Σκηνοθεσία: Βασίλης Δογάνης Σενάριο: Βασίλης Δογάνης, Fadette Drouard Παίζουν: Δάφνη Πατακιά, Rabah Naït Oufella, Lamine Cissokho, Karam Al Kafri, Άκης Σακελλαρίου, Feodor Atkine, Μαρία Καλλιμάνη, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Πολύδωρος Βογιατζής Υπόθεση: Η Έλενα, μια νεαρή Γαλλίδα ελληνικής καταγωγής, επιστρέφει στη Λέσβο για διακοπές έναν χρόνο έπειτα από τον θάνατο της μητέρας της. Τη συνοδεύουν δύο φίλοι από τα παρισινά προάστια, ο Νασίμ και ο Σεκού, που δείχνουν ενθουσιασμένοι με τις ομορφιές του νησιού. Το πρόγραμμα των διακοπών ανατρέπεται, όταν η παρέα συναντά τον Σύρο πρόσφυγα Ελιά...
Κυριακή 29 Μαΐου 2022, στις 23:30
«Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου»
Α' ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Ταινία μικρού μήκους, παραγωγής 2020. Σκηνοθεσία-σενάριο: Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος Παίζουν: Γιώργος Γάλλος, Αγγελική Δημητρακοπούλου, Ισαβέλλα Αναγνωστοπούλου, Μάγδα Βάρδα, Ιάσονας Μπίτερ, Ιώ Λατουσάκη, Κώστας Παπακωνσταντίνου, Τατιάνα Πίτα, Γιώργος Λυγνός, Γιώργος Βασίλαινας Υπόθεση: Κατά τη διάρκεια των οικογενειακών τους διακοπών, η Δήμητρα και ο Δημήτρης, θα υποχρεωθούν να επικοινωνήσουν ουσιαστικά έπειτα από πολύ καιρό. Καθώς υπομένουν, μαζί με τις δύο κόρες τους, το υπόλοιπο της διαμονής τους σε ένα απομακρυσμένο ελληνικό νησί, η αναπάντεχη διακοπή των τηλεπικοινωνιών, τους αναγκάζει να αναζητήσουν διέξοδο...
Κυριακή 29 Μαΐου 2022, στις 24:00
«Τραγουδώ αν τραγουδάς» (Canto Si Tú Cantas)
Α' ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κοινωνική ταινία, παραγωγής Ελλάδας 2020. Σκηνοθεσία: Νίκος Κορνήλιος Σενάριο: Νίκος Κορνήλιος Παίζουν: Γιάννης Πετσόπουλος, Πάρις Φερράρο, Βαγγέλης Ρόκκο, Θοδωρής Ματινόπουλος, Γιώργος Ντούσης, Νατάσα Γαβαλά, Ίρις Μπαγλανέα, Δέσποινα Γαλανάκη, Σπύρος Τσίκνας, Δάφνη Μανούσου, Ιωάννα Μιχαλά, Σπύρος Βάρελης, Νικόλας Χατζηβασιλειάδης, Νατάσα Ρουστάνη, Κάτια Λεκλέρ Ο’ Γουόλις, Βάσω Καμαράτου, Ντίνος Φλώρος, Όλγα Λιατήρη, Έσθερ Αντρέ Γκονζάλεζ, Μιχάλης Σαββίδης, Αντωνία, Βαλλιανάτου, Αναστασία Τσώμου, Ίρις Χατζηαντωνίου, Δημήτρης Σταματελόπουλος, Μαίρη Μαραγκουδάκη, Αδάμ Νάντα, Ορόρα Μάριον, Κιάρα Κωνσταντέλλου, Κριστίνα Μπαπτίστα, Εβελίνα Αραπίδη Υπόθεση: Ο Γιάννης και ο Πάρις γιορτάζουν την Ημέρα των Νεκρών, που τυχαίνει να είναι και η μέρα της επετείου τους. Το λατινοαμερικάνικο café-teatral που διατηρούν είναι ένα σταυροδρόμι όπου συναντιούνται αγαπημένα πρόσωπα, μοναχικές υπάρξεις της διπλανής πόρτας, αλλά και παράξενοι ταξιδιώτες. Οι ιστορίες όλων μπλέκονται, το παρελθόν συναντά το παρόν, η μουσική και ο χορός μεταμορφώνουν την πραγματικότητα. Καθώς πέφτει η νύχτα και η γιορτή κορυφώνεται μέχρι την έκσταση, το καφέ γίνεται μια μικρή Κιβωτός, που ταξιδεύει πέρα από τον χώρο και τον χρόνο, γεμάτη μνήμες, επιθυμίες και αποκαλύψεις.
Κυριακή 29 Μαΐου 2022, στη 01:50
«Μάικλ Τζάκσον: Αναζητώντας τη Χώρα του Ποτέ» (Michael Jackson: Searching for Neverland)
Βιογραφικό δράμα, παραγωγής ΗΠΑ 2017. Σκηνοθεσία: Νταϊάν Χιούστον Πρωταγωνιστούν: Νέιβι Τσαρλς, Τσαντ Λ.Κόλμαν, Σάμιουελ Άντεγκοκ, Σταρλέτα Ντιπουά, Ρίτσαρντ Λόσον, Έινταν Σμιθ Υπόθεση: Ο Μάικλ Τζάκσον ήθελε πάνω απ’ όλα να προσφέρει στα παιδιά του τη φυσιολογική παιδική ηλικία που ο ίδιος ονειρευόταν. Όμως, η αδυναμία του να ξεφύγει από τη δημόσια προσοχή το έκανε αδύνατο.