MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video)

Επτά στους δέκα πολίτες και μάλιστα ανεξαρτήτως ιδεολογικής προέλευσης πλέκουν το εγκώμιο της ΕΡΤ για την θεαματική της αλλαγή τους τελευταίους 12 μήνες. Και αυτό είναι ένα μόνον από τα σημαντικά ευρήματα μιας μεγάλης έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Marc για λογαριασμό της Δημόσιας Τηλεόρασης διερευνώντας τα αισθήματα της κοινής γνώμης για τον νέο ενημερωτικό χαρακτήρα της ΕΡΤ και τα νέα ψυχαγωγικά της προγράμματα.

Όπως προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τις 18 Δεκεμβρίου ως τις 4 Ιανουαρίου, το 72,8% των πολιτών δηλώνουν ότι η ΕΡΤ έχει βελτιωθεί αισθητά τον τελευταίο χρόνο, ενώ επιπλέον το 65,1% εκφράζουν την ικανοποίησή τους από την συνολική εικόνα της δημόσιας τηλεόρασης, όταν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 50,6% πριν από ένα χρόνο. Έχει δε μεγάλο ενδιαφέρον ότι την διαπίστωση αυτή την κάνουν οι πολίτες ανεξαρτήτως της κομματικής τους προτίμησης στις τελευταίες εκλογές.

Η αποδοχή της ΕΡΤ παρατηρείται οριζόντια στο σύνολο των πολιτών ανεξαρτήτως ιδεολογικής τοποθέτησης στοιχείο που πιστώνεται πρωτίστως ο νέος ενημερωτικός της χαρακτήρας που προτάσσει την νηφάλια και αμερόληπτη καταγραφή της επικαιρότητας. Έτσι άλλωστε εξηγείται ότι η ΕΡΤ στην έρευνα χαρακτηρίζεται «σοβαρή» από το 87,9% των πολιτών, «ποιοτική» από το 83%, «σύγχρονη» από το 63,5% και «αντικειμενική και αξιόπιστη» από το 61,1%.

Στις δε επιμέρους ερωτήσεις που αφορούν ειδικά τα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ, το 40,9% όσων τα παρακολουθούν έστω και περιστασιακά, δηλώνουν ότι συγκριτικά με το παρελθόν η δημόσια τηλεόραση είναι «πιο αντικειμενική, πλουραλιστική και ουδέτερη» έναντι μόλις του 7,4% που απαντούν το αντίθετο. Επιπλέον το 42% προτιμά τα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ γιατί είναι «αξιόπιστα και αντικειμενικά» το 27,6% επειδή είναι «σοβαρά και ψύχραιμα» και το 21,1% για τον πολυθεματικό τους χαρακτήρα.

Αν κάτι, ωστόσο, φαίνεται να έχει πραγματικά ξαφνιάσει με απροσδόκητα θετικό τρόπο τους πολίτες είναι οι νέες εκπομπές και σειρές μυθοπλασίας της ΕΡΤ. Το 75,2% των πολιτών απαντούν απερίφραστα ότι το ψυχαγωγικό της πρόγραμμα έχει βελτιωθεί τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 63,2% των ερωτηθέντων αναδεικνύουν ως μεγάλο πλεονέκτημα της ΕΡΤ το ψυχαγωγικό της πρόγραμμα, όταν το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 43,1% προ έτους.

Ιδιαίτερη απήχηση τέλος φαίνεται να έχει η νέα ψηφιακή πλατφόρμα ERTFLIX την οποία γνωρίζει το 59,1% των πολιτών (από 34,2% τον προηγούμενο Μάιο), με τη συντριπτική πλειονότητα (86,6%) να δηλώνουν ικανοποιημένοι από το πλούσιο περιεχόμενο της.

Στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή την έρευνα της Marc o διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θωμάς Γεράκης, τόνισε μεταξύ άλλων:

«Στόχος της έρευνας ήταν η αποτύπωση της εικόνας της δημόσιας τηλεόρασης έτσι όπως την αντιλαμβάνεται το τηλεοπτικό κοινό. Η σύγκριση των στοιχείων της παρούσας έρευνας με προηγούμενη έρευνα -που διεξήχθη έναν χρόνο πριν- καταγράφουν αξιοσημείωτες διαφορές σε όλους τους δείκτες αξιολόγησης της εικόνας της ΕΡΤ. Συγκεκριμένα:

  • Η βελτίωση της συνολικής εικόνας της ΕΡΤ τους τελευταίους 12 μήνες είναι εντυπωσιακή. Σπάνια συναντάμε τέτοιες μεταβολές χαρακτηριστικών εικόνας σε τόσο μικρό διάστημα – πολύ περισσότερο σε ταλαιπωρημένα brands, όπως αυτό της δημόσιας τηλεόρασης που βαρύνεται με χρόνια αρνητικά στερεότυπα.
  • Η αύξηση της ικανοποίησης των τηλεθεατών από την ΕΡΤ αφορά τόσο τον ειδησεογραφικό, όσο τον ψυχαγωγικό τομέα. Η λειτουργία της ανερχόμενης ψηφιακής πλατφόρμας ERTFLIX κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχής και συμβάλλει στην ανάδειξη ενός πιο σύγχρονου προφίλ.
  •  Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει κάλλιστα για την απαρχή ενός επιτυχημένου rebranding ή ακόμη και για ένα απροσδόκητο success story σε εξέλιξη. Διότι αυτό που φαίνεται ήδη να καταφέρνει η ΕΡΤ είναι η ολική επανεκκίνησή της που την επανατοποθετεί στον τηλεοπτικό χάρτη και την κάνει την έκπληξη της φετινής τηλεοπτικής χρονιάς».

Ολόκληρη η παρουσίαση
Νεανικά κοινά & Συσκευές

Όλες οι κάρτες της έρευνας της Marc

MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video) MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video)MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video)MARC: Ολική επανεκκίνηση, η ΕΡΤ έκανε την τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς (video)

Προλογική τοποθέτηση του προέδρου της ΕΡΤ Κωνσταντίνου Ζούλα

«Λίγα λόγια προλογικά από μένα πριν πάρει το λόγο ο κ. Γαμπρίτσος και ο κ. Γεράκης από την Marc. Όταν αναλάβαμε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο την ευθύνη της ΕΡΤ κάναμε μια έρευνα της κοινής γνώμης που δεν δημοσιοποιήσαμε. Στόχος μας ήταν να διερευνήσουμε πώς αντιμετώπιζαν οι πολίτες την ΕΡΤ και κυρίως τι περιμένουν από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση. Τα αποτελέσματα ήταν, θα έλεγα, αποκαρδιωτικά. Οχι μόνο γιατί η ΕΡΤ χαρακτηριζόταν ως το πιο παλιομοδίτικο, γερασμένο και αναχρονιστικό δίκτυο. Αλλά γιατί αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι για την πλειονότητα των πολιτών είχε θα έλεγε κανείς χαθεί η ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο. Η ΕΡΤ ενημερωτικά θεωρείτο εντελώς ανυπόληπτη και ψυχαγωγικά πλήρως απαξιωμένη. Θα σας πω ένα μόνο στοιχείο. Στα επι μέρους ευρήματα της έρευνας που κάναμε πριν από ένα ακριβώς χρόνο, 3 στους 10 πολίτες δήλωναν ευθαρσώς ότι δεν τους αφορά η δημόσια τηλεόραση, δεν κάνουν καν ζάπινγκ στα κανάλια της ΕΡΤ, όταν το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο από 5% στα ιδιωτικά δίκτυα.

Είχαμε δύο επιλογές. Ο ένας ήταν να ακολουθήσουμε τον εύκολο δρόμο. Στην ενημέρωση να κινηθούμε στην δοκιμασμένη οδό της πόλωσης και του εντυπωσιασμού και στην ψυχαγωγία να αγοράσουμε έτοιμο πρόγραμμα από τις διεθνείς αγορές, και ακριβά αθλητικά γεγονότα που σχεδόν πάντα διασφαλίζουν τηλεθέαση. Απολύτως συνειδητά κινηθήκαμε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Στην ενημέρωση η κεντρική στρατηγική ήταν η ΕΡΤ να προσπαθήσει να ανακτήσει τη χαμένη της αξιοπιστία. Να είναι παρούσα στα μεγάλα γεγονότα με γρήγορα αντανακλαστικά, και οι ειδήσεις να μεταδίδονται ψύχραιμα και νηφάλια, καταγράφοντας όλες τις απόψεις, αλλά μακριά από τις γνωστές παθογένειες του παρελθόντος και τη λογική ότι πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων έπρεπε πάντα να είναι η δραστηριότητα της κυβέρνησης, δεύτερο αυτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πάει λέγοντας. Στους δημοσιογράφους της ΕΡΤ δόθηκε πλήρης ελευθερία να αξιολογούν εκείνοι την επικαιρότητα και να ιεραρχούν τα σημαντικότερα γεγονότα της ημέρας, χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις. Και θέλω εκ μέρους της διοίκησης να συγχαρώ τους συναδέλφους μου για όσα έχουν πετύχει αυτό το δύσκολο χρόνο της πανδημίας μαζί με το τεχνικό προσωπικό καθώς η δουλειά τους, όπως θα δείτε και στην έρευνα έχει ήδη αρχίσει όχι μόνον να γίνεται εύληπτη, αλλά και να επιβραβεύεται από τους πολίτες ανεξαρτήτως μάλιστα ιδεολογικής προέλευσης.

Ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση ήταν οι επιλογές μας στον ψυχαγωγικό τομέα, ο οποίος ήταν θα έλεγα ξεχασμένος στην ΕΡΤ. Η εύκολη και γρήγορη λύση θα ήταν να μισθώσουμε δημοφιλείς ξένες ταινίες ή και να μπούμε ξανά στο χώρο του ποδοσφαίρου, όπως γινόταν στο παρελθόν, προσβλέποντας στηn πρόσκαιρη τηλεθέαση. Δεν την επιλέξαμε. Πήραμε το ρίσκο να επενδύσουμε πρωτίστως στην ελληνική μυθοπλασία ακόμη και αν η ΕΡΤ είχε 22 ολόκληρα χρόνια να εντάξει καθημερινή σειρά στο πρόγραμμά της. Μέσα σε μόλις ένα χρόνο δημιουργήσαμε 17 νέες ψυχαγωγικές εκπομπές, 13 πολιτιστικού περιεχομένου και 7 ενημερωτικές ανανεώνοντας επιπλέον 22 προγράμματα που υπήρχαν ήδη στην ΕΡΤ. Το πράξαμε όμως υπηρετώντας μια ενιαία στρατηγική και πρωτίστως το στόχο να εμπλουτισθεί η βιβλιοθήκη της ΕΡΤ και οι περισσότερες νέες εκπομπές να μπορούν να μείνουν ως παρακαταθήκη για το μέλλον της δημόσιας τηλεόρασης. Έτσι -και για να φέρω ένα μόνο παράδειγμα- αντί να αγοράσουμε ένα δοκιμασμένο εμπορικό μουσικό σόου από το εξωτερικό που εκ των πραγμάτων θα προβάλλετο μόνο μια φορά, τολμήσαμε να προτείνουμε μια πραγματικά διαφορετική μουσική εκπομπή όπως αυτή του Νίκου Πορτοκάλογλου για την οποία είμαστε υπερήφανοι.

Με δυο λόγια στόχος μας ήταν και παραμένει η ΕΡΤ να απευθυνθεί σε όλους τους Έλληνες με μια πραγματικά εναλλακτική τηλεοπτική πρόταση έναντι των προγραμμάτων των ιδιωτικών καναλιών που έχουν ως προφανή αυτοσκοπό την τηλεθέαση. Και επειδή η ΕΡΤ είναι μάλλον ο μόνος τομέας του δημοσίου που θέλοντας και μη αξιολογείται καθημερινά από τα λεγόμενα μηχανάκια της Nielsen θέλω να κλείσω με δύο λόγια για τις περιβόητες μετρήσεις.

Αν κάτι έχει αλλάξει πλήρως τα τελευταία χρόνια και εντάθηκε δραματικά στην εποχή του κορωνοιού είναι η σχέση των πολιτών με τη λεγόμενη γραμμική τηλεόραση. Στην έρευνα που θα δείτε, θα διαπιστώσετε κάτι που είναι κοινός τόπος, αλλά παραδόξως αποσιωπάται από τους περισσότερους. Οι νεότεροι, και όταν λέω νεότεροι εννοώ τους πολίτες ηλικίας μέχρι 35 ετών, δεν βλέπουν πια τηλεόραση, όπως στο παρελθόν. Η πλειοψηφία τους δηλώνει πως ακόμη και κάποια τηλεοπτικά προγράμματα που βρίσκει ενδιαφέροντα, σπανίως τα βλέπει live, καθώς οι περισσότεροι τα παρακολουθούν ετεροχρονισμένα στο χρόνο που εκείνοι επιθυμούν μέσω υπολογιστή, λάπτοπ ή κινητού τηλεφώνου. Η δε πλειονότητα των νέων, όταν ανοίγει την τηλεόραση δεν το πράττει για να δει κάποιο τηλεοπτικό πρόγραμμα, αλλά για να συνδεθεί σε κάποια on demand πλατφόρμα, όπως άλλωστε συμβαίνει σταδιακά και με τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Μη μακρηγορώ κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα του ΕRTFLIX. Και θέλω να συγχαρώ όλη την ομάδα που εργάζεται γι αυτό το νέο μας κανάλι καθώς χωρίς καμία εξωτερική βοήθεια αναβάθμισε πλήρως την υβριδική πλατφόρμα που υπήρχε ήδη στην ΕΡΤ. Εκείνοι ξέρουν καλύτερα από τον καθένα πώς μέσα σε μόλις έξι μήνες καταφέραμε κάτι που είναι πρωτοποριακό όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά τολμώ να πω, και για τα δεδομένα των ευρωπαικών δημόσιων τηλεοπτικών φορέων. Δεν κάνω τυχαία αυτή την αναφορά στην μεγάλη επιτυχία του ΕRTFLIX σε συνδυασμό με τις νέες τηλεοπτικές μας συνήθειες. Διότι οφείλω να υπογραμμίσω ότι αν η τηλεθέαση που έχει σήμερα το ERTFLIX προστίθετο σε αυτήν που εμφανίζει η Nielsen για την ΕΡΤ, η εικόνα θα ήταν εντελώς διαφορετική. Ενα νούμερο είναι ενδεικτικό. Τις τρεις νέες τηλεοπτικές σειρές μυθοπλασίας της ΕΡΤ τις έχουν παρακολουθήσει από το ERTFLIX περισσότεροι από 1,7 εκ πολίτες οι οποίοι βέβαια δεν καταγράφονται στις καθημερινές τηλεθεάσεις.

Γιατί κάνω αυτήν την επισήμανση; Γιατί έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει πλέον να ανοίξει μια δημόσια συζήτηση και όλοι μας να προβληματιστούμε για τον τρόπο της αξιολόγησης των τηλεοπτικών προγραμμάτων όπως προκύπτει από τα καθημερινά νούμερα τηλεθέασης. Διαβάζω για παράδειγμα συχνά να αναφέρονται ως «δυναμικό κοινό» οι ηλικίες 18-54, όταν πια όλοι γνωρίζουμε ότι οι νεότεροι δεν βλέπουν τηλεόραση και ότι είναι εντελώς υποκριτικό να θεωρούμε δυναμικό τηλεοπτικό κοινό κάποιον 20άρη και όχι κάποιον 55άρη ή και 60αρη που αποδεδειγμένα παρακολουθεί περισσότερο γραμμική τηλεόραση. Πόσο μάλλον να εμφανίζεται αυτό το δήθεν δυναμικό κοινό ως δείκτης αξιολόγησης ακόμη και των δελτίων ειδήσεων. Λες και οι μεγαλύτεροι δεν ενημερώνονται ή και σαν να είναι τάχα στόχος των δελτίων ειδήσεων να προσελκύσουν εμπορικές διαφημίσεις και όχι να κρίνονται δημοσιογραφικά, όπως θα έπρεπε, για την αξιοπιστία, την αμεροληψία, και την πολυφωνία τους. Παρεπιμπτόντως και επειδή και σε αυτό κάναμε μια έρευνα, στην συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης, ως τηλεοπτικό κοινό με έντονο διαφημιστικό ενδιαφέρον λογίζονται εδώ και καιρό οι ηλικίες 35-59, ενώ στα ενημερωτικά προγράμματα δεν γίνονται βέβαια τέτοιες ηλικιακές διακρίσεις καθώς εκ των πραγμάτων η ενημέρωση οφείλει να απευθύνεται και να αφορά το σύνολο του πληθυσμού. Αυτά τα ολίγα από μένα με ένα ειλικρινές ευχαριστώ στα μέλη του ΔΣ της ΕΡΤ, τους Γενικούς Διευθυντές, αλλά και σε όλο το προσωπικό της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης σε όλη την Ελλάδα, τους ανταποκριτές στο εσωτερικό και το εξωτερικό για όσα σημαντικά, νομίζω, ότι πετύχαμε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Δίνω το λόγο στο Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΤ Γιώργο Γαμπρίτσο ευχαριστώντας τον προσωπικά για την εξαιρετική συνεργασία που έχουμε ως σήμερα και που θα έλεγα ότι έχει ήδη μετεξελιχθεί σε μια βαθιά και ειλικρινή φιλία».

Προλογική τοποθέτηση Δ/ντος Συμβούλου, Γιώργου Γαμπρίτσου – Η ΕΡΤ στη νέα εποχή 

«Θέλω να σας ευχαριστήσω για την, από απόσταση, παρουσία σας σήμερα στην ενημερωτική μας συνάντηση.

Επιτρέψτε μου όμως πρώτα να σας συστήσω τα πρόσωπα της διοίκησης της ΕΡΤ που βρίσκονται σήμερα μαζί μας και παρακολουθούν την παρουσίαση. Η συμβολή τους στην εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας και στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση του προγράμματος της ΕΡΤ είναι καταλυτική. Θέλω λοιπόν να τους ευχαριστήσω και δημόσια. Θέλω επίσης να εξάρω την σημαντική και ουσιαστική συμβολή του προέδρου μας Κωνσταντίνου Ζούλα σε όλα τα επίπεδα της διοίκησης, πάνω και πέρα από το κάλεσμα της θέσης του. Είναι ένας ξεχωριστός πρόεδρος και συνεργάτης. Μαζί μας σήμερα βρίσκονται και τα εκλεκτά μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΤ, ο Δ. Παπαδημητρίου, ο Νίνο Ελματζιόγλου, η Ιωάννα Στεφανάκη και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΕΡΤ στο ΔΣ Τέλης Μεταξάς. Επίσης, θα ήθελα να σας συστήσω τους Γενικούς Διευθυντές της ΕΡΤ: τον Βαγγέλη Λουριδά ΓΔ Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, τον Φώτη Καφαράκη ΓΔ Ενημέρωσης, την Κωνσταντίνα Κουτρούλη ΓΔ Μάρκετινγκ και Εμπορικής Εκμετάλλευσης, τον Κώστα Παπαβασιλείου ΓΔ Προγράμματος, τον Γιάννη Βουγιουκλάκη ΓΔ Τεχνολογίας και Λειτουργίας Μέσων, τον Φίλιο Στάγκο ΓΔ ΕΡΤ3 καθώς και την Εντεταλμένη Σύμβουλο τηλεοπτικού προγράμματος Χρύσα Μασούρου. Παρούσες είναι επίσης η Δώρα Χειράκη Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, η οποία οργανώνει την σημερινή μας συνάντηση, η Έλενα Θώδου υπεύθυνη του τμήματος Έρευνας και η Ηλέκτρα Ντούμα υπεύθυνη στρατηγικού σχεδιασμού της ΕΡΤ.

Πέρασε ένας περίπου χρόνος από την τελευταία μας ενημερωτική συνάντηση. Οι συνθήκες από τότε άλλαξαν, το 2020 ήταν μια πολύ διαφορετική και δύσκολη χρονιά για όλους μας. Ο Κορωνοϊός έχει αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούμε και επικοινωνούμε. Δεν έχει όμως αλλάξει τη διάθεσή μας και δεν έχει σταθεί εμπόδιο να ανταποκριθούμε στην αποστολή μας.

Κεντρικός σκοπός της σημερινής συνάντησης είναι να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα της έρευνας που ανέλαβε για λογαριασμό της ΕΡΤ η εταιρεία MARC. Υπενθυμίζω ότι η ίδια εταιρεία είχε εκπονήσει παρόμοια έρευνα πριν από έναν χρόνο. Είναι λοιπόν σημαντικό να δούμε μαζί, πώς «βλέπει» το κοινό την ΕΡΤ σήμερα και πώς αυτό έχει αλλάξει στους τελευταίους 12 μήνες. Διευκρινίζω ότι η έρευνα δεν περιλαμβάνει τα ραδιόφωνα και τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ.

Παίρνω όμως την ευκαιρία, να σας πω και λίγα λόγια για τις εξελίξεις στο ευρύτερο τηλεοπτικό τοπίο, καθώς και γι αυτά που μεσολάβησαν τον τελευταίο χρόνο στην ΕΡΤ.
Η εντυπωσιακή ανάπτυξη των ψηφιακών πλατφορμών όπως η Netflix, αλλά και οι ψηφιακές πλατφόρμες των μεγάλων στούντιο όπως Disney, HBO κλπ που πλέον επιλέγουν να διανέμουν το περιεχόμενό τους κατ´ ευθείαν στο κοινό, δημιουργούν νέα δεδομένα στο τηλεοπτικό τοπίο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την πλατφόρμα διανομής YouTube και τα μεγάλα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, το οπτικοακουστικό τοπίο αλλάζει άρδην.
Τα δημόσια ραδιοτηλεοπτικά μέσα σε όλη την Ευρώπη αναγνωρίζουν τον επερχόμενο ανταγωνισμό που αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού και προβληματίζονται. Το νεανικό κοινό βλέπει πια πολύ λίγη τηλεόραση. Ηλικίες μέχρι 24 ετών, αποζητούν και βρίσκουν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει σχεδόν αποκλειστικά στην πλατφόρμα διανομής YouTube καθώς και στα κοινωνικά μέσα. Από την άλλη, οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες όπως η Netflix διαθέτουν το μέγεθος και τη δυνατότητα να παράγουν περιεχόμενο υψηλών προδιαγραφών που κοστίζει ακριβά. Η ΕΡΤ γνωρίζει καλά ότι επιχειρεί σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον: από τη μία ο διεθνής παράγων και οι αλλαγές των συνηθειών των νέων κι από την άλλη ο έντονος ανταγωνισμός από τον ομολογουμένως μεγάλο αριθμό ιδιωτικών μέσων για το μέγεθος της αγοράς μας (συνδρομητικά και ελεύθερης λήψης). Επιγραμματικά αναφέρω, ότι από το κοινό που βλέπει τηλεόραση στην Ελλάδα μόνο το 70% παρακολουθεί τα κανάλια εθνικής εμβέλειας (ιδιωτικά και ΕΡΤ). Ο αριθμός των σπιτιών που διαθέτει συνδρομητική τηλεόραση στη χώρα μας ανέρχεται σε περίπου 1.000.000, ενώ υπολογίζεται πως περίπου 400.000 άτομα παρακολούθησαν προγράμματα από την συνδρομητική ψηφιακή πλατφόρμα NETFLIX στη 2η φάση του κορωνοϊού!
Στην ΕΡΤ έχουμε συνειδητοποιήσει τη σημαντικότητα των επερχόμενων αλλαγών και προετοιμαζόμαστε πριν τα γεγονότα μας ξεπεράσουν.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, τον τελευταίο χρόνο έγιναν πολλά, πάρα πολλά στην ΕΡΤ, τα οποία θέλω να πιστεύω ότι σταδιακά θα βελτιώσουν την πορεία της. Η ΕΡΤ αισθάνεται ξανά ζωντανή, με σθένος και με προοπτική. Η όποια ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΕΡΤ ΔΕΝ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΤΥΧΑΙΑ. Βασίζεται σε όραμα, προγραμματισμό, μεθοδική υλοποίηση και σε συλλογική προσπάθεια.
Όραμά μας και στόχος μας είναι να αναμορφώσουμε την ΕΡΤ ώστε να πρωταγωνιστήσει στα ραδιοτηλεοπτικά δρώμενα της χώρας.

Στις αρχές του 2020 η παρούσα διοίκηση της ΕΡΤ προχώρησε στον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου, 5ετούς Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, ορίζοντας με σαφήνεια τους στόχους καθώς και τα μέσα και τις ενέργειες που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων. Το σχέδιο αυτό βγήκε σε δημόσιο διάλογο και επικοινωνήθηκε με διαφάνεια εντός και εκτός της εταιρείας.

Η υλοποίηση του στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδίου εξελίσσεται σε όλα τα επίπεδα: νέα οργανωτική δομή, ανανέωση και εμπλουτισμός του ανθρώπινου δυναμικού σε καίριες θέσεις στο μέτρο του δυνατού, αλλαγή της εταιρικής κουλτούρας, ψηφιοποίηση των υποδομών και των λειτουργιών. Και πρωτίστως, η ανανέωση του προγράμματος. Απαραίτητο στοιχείο για την επιτυχία του σχεδίου μας, ήταν και παραμένει η ομαδική δουλειά. η αγαστή συνεργασία με σεβασμό στην ελεύθερη έκφραση και στην άποψη. Επίσης, η εργασιακή ειρήνη, κάτι το οποίο δεν υπήρξε ποτέ δεδομένο στην ΕΡΤ.

Προχωρήσαμε σε ολική επανεκκίνηση: Επαναπροσδιορίσαμε τη φυσιογνωμία και την στόχευση των τηλεοπτικών καναλιών.

Αναμορφώσαμε τον τομέα της ενημέρωσης με υπευθυνότητα στην κατεύθυνση της αντικειμενικότητας και της αμεροληψίας, και με νέα αισθητική στον τρόπο παρουσίασης. Η ΕΡΤ εκπέμπει σήμερα καθημερινά 10 ώρες ζωντανών ενημερωτικών εκπομπών και δελτίων ειδήσεων από την ΕΡΤ1, καθώς και 5 περίπου ώρες από την ΕΡΤ3. Η ενημέρωση είναι πολύ σημαντική υπόθεση για την ΕΡΤ και έχει την απόλυτη προτεραιότητα και προσοχή μας.

Σχεδιάσαμε το νέο πρόγραμμα της ΕΡΤ. Μόλις τον Οκτώβριο του 2020, μετά από πολλά, πολλά χρόνια η ΕΡΤ ξαναμπήκε στον χώρο της μυθοπλασίας με 3 πρωτότυπες ελληνικές τηλεοπτικές σειρές! Επίσης εντάχθηκαν στο πρόγραμμα νέες πρωτότυπες εκπομπές ψυχαγωγικές, λόγου, πολιτισμού και επιμόρφωσης, παράλληλα με την ανανέωση υφιστάμενων εκπομπών.

Εξορθολογήσαμε και ανακατανείμαμε τους πόρους της εταιρείας ισορροπημένα μεταξύ Αθλητισμού, Ενημέρωσης και Επιμόρφωσης αλλά και Ψυχαγωγίας. Επιδιώξαμε και επιδιώκουμε, το ανταποδοτικό τέλος των 3 ευρώ την μήνα, να επενδύεται και επιστρέφεται ως πρόγραμμα στο κοινό που μας χρηματοδοτεί. Έχουμε ζητήσει από την κυβέρνηση και επιμένουμε σε ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς. Σεβόμαστε το κοινό που μας χρηματοδοτεί και θεωρούμε τον εαυτό μας υπόλογο σ’ αυτό. Η ΕΡΤ πάνω και πέρα από τα τηλεοπτικά και ψηφιακά της κανάλια, λειτουργεί μεγάλο αριθμό ραδιοφωνικών και περιφερειακών σταθμών καθώς και τρία μουσικά σύνολα, συμβάλλοντας σημαντικά στην υποστήριξη και στην ανάπτυξη του πολιτιστικού οπτικοακουστικού προϊόντος στη χώρα μας. Μόνο το 2020, επένδυσε πάνω από 5.000.000 ευρώ στον νέο ελληνικό κινηματογράφο.

Προβήκαμε επίσης σε σημαντικές επενδύσεις στην τεχνολογία και στις ψηφιακές υποδομές: επιγραμματικά αναφέρομαι στην εντυπωσιακή ανάπτυξη της ψηφιακής πλατφόρμας ERTFLIX, η οποία χτίστηκε πάνω στην υβριδική τηλεόραση και υλοποιήθηκε από ανθρώπους της ΕΡΤ, καθώς και στην αναβάθμιση της τεχνολογίας παραγωγής και εκπομπής των προγραμμάτων μας σε εικόνα υψηλής ευκρίνειας (HDTV). Κάναμε μεγάλη πρόοδο στο τεχνικό σκέλος και συνεχίζουμε στον δρόμο της ψηφιακής μετάβασης. Απομένουν πολλά ακόμη.

Η ίδρυση της Γενικής Διεύθυνσης Μάρκετινγκ και Εμπορικής Εκμετάλλευσης, σηματοδότησε την εξωστρέφεια στην ΕΡΤ: νέα σήματα, νέα εταιρική καμπάνια, νέα αισθητική στην παρουσίαση των προγραμμάτων μας, νέος τρόπος επικοινωνίας και προβολής του προγράμματος και των ανθρώπων της ΕΡΤ. Νέο Look-and-Feel της ERT σε όλα τα επίπεδα. ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΣ είναι το νέο μας σλόγκαν.
Η δε Διεύθυνση Εταιρικής Επικοινωνίας που συντονίζει τη σημερινή μας συνάντηση, συντελεί επίσης σημαντικά και συνεκτικά στο σημαντικό έργο της επικοινωνίας του έργου μας, εσωτερικά και εξωτερικά.

Θέλω να αναφερθώ για άλλη μια φορά στη σπουδαιότητα της νέας ψηφιακής μας πλατφόρμας ERTFLIX. Η ΕΡΤ πρωταγωνιστεί στην Ελλάδα στον συγκεκριμένο τομέα, παρέχοντας στο κοινό ΔΩΡΕΑΝ το πλούσιο περιεχόμενό της στον χρόνο και στην οθόνη που επιλέγει ο τηλεθεατής: τηλεοπτικές σειρές, ταινίες, ντοκιμαντέρ, εκπομπές πολιτισμού, ενημέρωσης, παιδικά, επιλογές από το πλούσιο αρχείο της. Επίσης, από την πλατφόρμα ERTFLIX συνεχίζεται η ζωντανή μετάδοση του καναλιού ΕΡΤ Sports και του πλούσιου αθλητικού περιεχομένου που δεν χωράει στην ΕΡΤ1 και στην ΕΡΤ3. Επισημαίνεται ο νέος ρόλος της ΕΡΤ3, η οποία έχει πλέον αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος της προβολής του αθλητικού μας προγράμματος (μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ, πόλο, στίβος, εθνικές ομάδες, κλπ). Η ανάπτυξη της πλατφόρμας ERTFLIX θα συνεχιστεί με στόχο να γίνει ακόμη καλύτερη και εξυπνότερη, διαθέτοντας τα καλύτερα προγράμματα της ελληνικής δημόσιας τηλεόρασης μέσα και έξω από την Ελλάδα, στον απόδημο ελληνισμό. Παράλληλα αναβαθμίζεται η ιντερνετική πύλη ert.gr, ενώ δημιουργούνται δύο νέοι σημαντικοί ιστότοποι, ertnews.gr και ertsports.gr. Στην ενημέρωση η ιντερνετική τεχνολογία είναι εκ των ων ουκ άλλων ενώ αναμένεται να διαδραματίσει όλο και σπουδαιότερο ρόλο στο εγγύς μέλλον».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος