Κάθε καλοκαίρι, κορυφαίοι καλλιτέχνες και σχήματα συγκεντρώνονται στο Μονπελιέ για δύο εβδομάδες γεμάτες συναυλίες, ανακαλύψεις και δημιουργικότητα και το Τρίτο φέρνει στους ακροατές του τέσσερις σπουδαίες στιγμές του.
Κάθε καλοκαίρι, κορυφαίοι καλλιτέχνες και σχήματα συγκεντρώνονται στο Μονπελιέ για δύο εβδομάδες γεμάτες συναυλίες, ανακαλύψεις και δημιουργικότητα και το Τρίτο φέρνει στους ακροατές του τέσσερις σπουδαίες στιγμές του, τη Δευτέρα 11.08.25, την Τρίτη 12.08.25, την Τετάρτη 13.08.25 και την Πέμπτη 14.08.25.
Δευτέρα 11-08-2025ώρα 20:00-22:00
Μεγαλοπρεπής Μάλερ της Ανάστασης
Tarmo Peltokoski (2021, Copyright www.peterrigaud.com)
Από τη σκοτεινή πορεία προς την ταφή ως την εκστατική ανάσταση, η Δεύτερη Συμφωνία«της Ανάστασης» του Gustav Mahlerσπάει το καλούπι της κλασικής συμφωνίας και αγγίζει τα όρια του ορατορίου και του μεταφυσικού.
Τον ήρωα της Πρώτης του Συμφωνίας ο συνθέτης τον οδηγεί εδώ στην τελευταία του κατοικία, καθρεφτίζοντας τη ζωή του σε πέντε μέρη γεμάτα αντιθέσεις και αποκαλύψεις. Η βραδιά ξεκινά με το Πρελούδιο από την όπερα «Τριστάνος και Ιζόλδη» του Richard Wagner,μουσική πόθου και λύτρωσης, που ανοίγει τον δρόμο προς την εσωτερική διαδρομή του Mahler. Η Εθνική Ορχήστρα του Καπιτωλίου της Τουλούζηςκαι ο μαέστρος Tarmo Peltokoskiπροσδίδουν λάμψη, δύναμη και τελετουργική ένταση σ’ αυτό το έργο που μοιάζει άλλοτε με ρέκβιεμ, άλλοτε με ευχαριστήριο ύμνο προς το άπειρο.
Δύο εμβληματικά κοντσέρτα για πιάνο, το καθένα πλαισιωμένο από μια απρόσμενη εισαγωγή: η εκπληκτική Yuja Wang αναλαμβάνει τον διπλό ρόλο σολίστ και μαέστρου με την Ορχήστρα Δωματίου Mahlerστο πλευρό της.
Ένα πρόγραμμα τολμηρό και ευρηματικό. Τολμηρό, γιατί η Yuja Wang επιλέγει να ερμηνεύσει δύο από τα πιο εντυπωσιακά κοντσέρτα του ρεπερτορίου, διευθύνοντάς τα από το πιάνο. Ευρηματικό, γιατί κάθε έργο, συνομιλεί απρόβλεπτα με το επόμενο: το κομψό και υπαινικτικό Οκτέτο για πνευστά του Igor Stravinsky, προετοιμάζει το έδαφος για το πληθωρικό, ρυθμικό και γεμάτο jazz ενέργεια Τέταρτο Κοντσέρτο, έργο 56 του Nikolai Kapustin. Στη συνέχεια, η δραματική Εισαγωγή Κοριολανόςτου L.v.Beethovenοδηγεί στο Πρώτο Κοντσέρτο έργο 23 του P.I.Tchaikovsky, ένα έργο που παραμένει μέχρι σήμερα σύμβολο ρομαντικής υπερβολής και πιανιστικής δεξιοτεχνίας.
Τα έργα του για πιάνο, που ξεφεύγουν από τις συμβατικές φόρμες, αποκαλύπτουν την αφοσίωσή του στην τελειότητα και τον πνευματώδη χαρακτήρα του. Ο Bertrand Chamayou, που θεωρεί τον Ravel συνοδοιπόρο από τα πρώτα του μουσικά βήματα, επέλεξε να ερμηνεύσει το σύνολο των πιανιστικών έργων του Ravel, από το οποίο εμείς θα ακούσουμε αποσπάσματα.
Ο Richard Strauss και ο Sergei Rachmaninoff υπήρξαν σύγχρονοι για περίπου μια δεκαετία, αλλά ενώ ο πρώτος πέθανε στην πατρίδα του, τη Βαυαρία, ο δεύτερος έζησε στην εξορία και πέρασε τα τελευταία του χρόνια στο Χόλιγουντ.