Μουσικά Ταξίδια σε Μοναδικές Συναυλίες Δίχως Σύνορα στο Τρίτο
Τρίτη 02, Τετάρτη 03, Πέμπτη 04 & Παρασκευή 05 Νοεμβρίου 2025 στις οκτώ και δέκα το βράδυ
Τα Μουσικά Ταξίδια σε Μοναδικές Συναυλίες μέσω της EBU μεταφέρουν και φέτος τους ακροατές του Τρίτου σε σπουδαίες μουσικές παραστάσεις, Τρίτη με Παρασκευή, κάθε βράδυ στις οκτώ και δέκα για δύο περίπου ώρες.
Τα Μουσικά Ταξίδια σε Μοναδικές Συναυλίες μέσω της EBU μεταφέρουν και φέτος τους ακροατές του Τρίτου σε σπουδαίες μουσικές παραστάσεις, Τρίτη με Παρασκευή, κάθε βράδυ στις οκτώ και δέκα για δύο περίπου ώρες.
Κάθε Τρίτη, τα ΚΛΑΣΙΚΑ ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ μας ταξιδεύουν στις μεγάλες αίθουσες συναυλιών, όπου σπουδαίοι μαέστροι και μεγάλες ορχήστρες υφαίνουν το ηχητικό τοπίο της παγκόσμιας κλασικής μουσικής.
Τις Τετάρτες, στο ΔΩΜΑΤΙΟ 432, η μουσική δωματίου αναδεικνύεται με συνθέσεις από όλη την Ευρώπη, αποκαλύπτοντας την εντυπωσιακή ποικιλομορφία των ήχων και τη μαγεία των μικρών συνόλων, ενώ
κάθε Πέμπτη, στην εκπομπή ACCELERANDO, οι ρυθμοί επιταχύνουν και η σύγχρονη μουσική βρίσκει τη θέση της, από τον 20ό αιώνα μέχρι τις πιο πρόσφατες καινοτομίες.
Κλείνοντας αυτό το μουσικό ταξίδι την Παρασκευή, ο ΑΦΗΡΗΜΕΝΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ μας μεταφέρει ξεχασμένες και διάσπαρτες ηχογραφήσεις, αφιερώματα και μουσικά «γράμματα» από την EBU, δίνοντάς μας την ευκαιρία να απολαύσουμε μοναδικές συναυλίες και φεστιβάλ από όλο τον κόσμο.
Αναλυτικά το Πρόγραμμα για τις Συναυλίες Δίχως Σύνορα αυτής της Εβδομάδας:
Το Κοντσέρτο για βιολί έργο 61 του Edward Elgarέρχεται σαν μια εκ βαθέων εξομολόγηση, γραμμένη μέσα από την ανάγκη του συνθέτη να αποτυπώσει σε ήχους εκείνο που δεν μπορούσε να ειπωθεί διαφορετικά: την αγάπη, την απώλεια, τον θαυμασμό.
Στη Σουίτα "Lemminkäinen" έργο 22 του Jean Sibelius, ο αιώνιος ταξιδευτής και ήρωας, μεταμορφώνεται σε αρχετυπική μορφή: γενναίος, απερίσκεπτος, τραγικός.
Βρετανία, Λονδίνο: Ένα Κολοσσιαίο Κοντσέρτο για Πιάνο και μια Ξεχασμένη (;) Πολωνή
Sakari Oramo
«Η χαρά και ο πόνος πλέκονται στο φως του κόσμου… Χιλιάδες χρόνια περνούν αστραπιαία με δόξα και δύναμη, αποκαλύπτοντας εκείνο που είναι άφθαρτο».
Ισχυρισμοί υπερβολικοί· αλλά πώς αλλιώς να περιγράψει κανείς το ουράνιο χορωδιακό φινάλε του κολοσσιαίου Κοντσέρτου για Πιάνο του Ferruccio Busoni: ένα αριστούργημα στην κλίμακα μιας συμφωνίας, γραμμένο το 1904 από έναν από τους μεγαλύτερους θαυμαστές του Mahler.
Στο κέντρο, το εκρηκτικό Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα σε Ρε Ελάσσονα του Aram Khachaturian, με τον Sergey Khachatryanνα υφαίνει με δεξιοτεχνία ένα αντιπροσωπευτικό έργο του συνθέτη. Η βραδιά ανοίγει με το μυστηριακό "La nymphe larmoyante" του Ουκρανού συνθέτη Théodore Akimenko, και ολοκληρώνεται με την Έβδομη Συμφωνία του Antonín Dvořák.